Kirjoittaja Aihe: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?  (Read 5914 times)

Poissa pamaus

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 253
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #30 : 19.07.2012, 20:20:12 »
Niin edellinen vaunu oli Hobby ja kolme edellistä Soliferia.

Kuten jo sanoin 3000 Aldessa ei ole ollut 230v pumppua vakiona. Alden 3010 sellainen on.

Ja edelleenkään Soliferin S5 vm 2004  ei ollut koko 230v pumppua ja lämmitys Alde 3000, ei vaikka kuinka oli pohjoismainen vaunu.

Tuolta löytyy Alden käyttöohjeet, ja tuossa Alden 3000 kohdalla ei puhuta sanaakaan 230v pumpusta vain 12v pumpusta.

http://www.caravantukku.fi/kayttoohjeet/

Ja tässä asiasta keskustelua

http://karavaanari.info/index.php?action=printpage;topic=3992.0
« Last Edit: 19.07.2012, 20:30:41 kirjoittanut pamaus »

Poissa K.E.V

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,517
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #31 : 19.07.2012, 20:29:05 »
No mulla oli Solifereissani, valitan. Ja Solifereissa tulee ohjekirjat mukana, samoin Pålareissa.
Jokos tunnustat että niitä 12v pumppuja on muuallakin kuin "muovikaapissa". Lisäksi kirjoituksista päätellen on aika "kädetön" mikäli ei saa sitä hiljaiseksi  :o Ainakin nuo linkkien immeiset sai.

Se vaan kun on katsellut noita uusia ruotsalaisia, niin väkisinkin tulee mieleen kysymys, mikä niissä maksaa niin tolkuttoman paljon.

Tai kyllähän se tietää. Saksalaiset asuntovaunutehtaat ovat niin paljon suurempia kuin ruotsalaiset.

Joku joskus kertoi, että pelkästään hobbyja valmistettiin aika monta kertaa enemmän kuin ruotsalaisia yhteensä.

Eihän se määrä ole mikään laadun tae. Vai tarkoitatko että Carthagot ja Clout on huonoja kun niitä tehdään vähän ja ne on kalliita  ::) (enkä verrannut sitten Solifereja edellämainittuihin) vaan ihmettelin logiikkaa.

Samille > http://www.netticaravan.fi/vaunut/?id=62230 Siinä Kempeleessä 520 2007

Edit: Niin näytti olevan
Lainaus
Otsikko: Vs: Alde 3000 230v kiertovesipumpun asennus.
 Kirjoitti: tahko - 04.03.2011, 22:35:31
--------------------------------------------------------------------------------

Mistä sen nyt tähän hätään kaivan.   Tiedote on tullut niinä haminoin kun Solifer rupesi käyttämään Aldea , tarkemmin silloin kun 230v kiertovesi pumppu tuli laajemmin käyttöön Soliferissa.
Jk. Nykyisn ei taida sillä pienellä reijällä varustettuja varsia edes olla saatavilla.

 
« Last Edit: 19.07.2012, 20:34:14 kirjoittanut kahtaenvaihda »

Poissa pamaus

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 253
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #32 : 19.07.2012, 20:43:49 »
Olen kirjoittanut, että Soliferin S5 oli Alden 12v pumppu vessan muovikaapissa ja LMC;ssä se on vaatekaapissa.

Muista pumpun paikoista en edes ole puhunut.

Kahtaenvaihda on vain arvaillut itse missä niitä 12v pumppuja voisi muualla olla.

Älä vääristele mitä minä olen kirjoittanut.

Sinulla on Solifereissä voinut olla ne 230 pumput, mutta ne on siihen asennetu lisävarusteena.

Ja ohje siitä 230v pumpusta on voinut olla Soliferin omassa ohjekirjassa, ei Alden omassa ohjekirjassa.

Alden ohje löytyy sitä edellisestä liitteestä, joka oli täsmälleen sama kuin minullakin omassa vaunussa.

Ja sitten kamalin uutinen.

Saksalaisessa vaunussa Alden 12v pumppu, joka on edelleen siellä vaatekaapissa, on vakiona äänetön. 
« Last Edit: 19.07.2012, 20:46:43 kirjoittanut pamaus »

Poissa kristalah

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 234
  • Kabe no.1 mutta vaihtelu virkistää ;-)
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #33 : 19.07.2012, 20:49:07 »
Kabe on noista vaunuista paras, se on vain niin. Sen laatu on hyvä, toki löytyy varmasti takuu asioita niistäkin.
Jossain tuossa 2000-2009 välillä tuntui että mitään kunnon uudistuksia ei tullut kahvat ja verhot vaihtui. Nyt kyllä sisustuksille on saatu parin vuoden aikana uutta ilmettä, kunpa he uskaltaisi tehdä vaihtoehdon, että sen vaunun saisi ilman sitä kyljen punaista raitaa ???

Polari turhan kallis laatu lähes sama kuin Soliferin, ja jotenkin jäänyt myös tuonne 1990 luvulle ei ole koskaan löytynyt sopivalla pohjalla ja hinnalla / koolla meille sopivaa. (käytetyiltä markkinoilta)

Cabby, ok mutta en valitse itse jotenkin sekoitus näistä muista, ei erotu edukseen.

Solikka varma edullinen, hyvä vedettävä. ns. rintamamiestalo, vähän vanhahtava, jos tykkäät puolipaneeleista ja holvikaari mäntyovista, pirttipöydästä niin sitten sinun vaunusi. "perinteistä mäntyä"
sitten tuunailet vaunua mieleiseksi halvoilla ledi valoilla, ei paha ollenkaan

Se on vain tosi asia että saksalaiset edellä uusissa ideoissa ja sisustuksissa, hinta myös kukkarolle sopivampi.
Nyt tulevana talvena testaamme omaa pikku vaunuamme talvikäytössä..
Kaben ja Soliferin jälkeen Fendt tuntuu myös laatuvaunulle
 
ex: Matkaaja x2 Solifer x1 Kabe x3
ex: Volvot 740 -92, 850 - 95  V70 + 98
Volvo v70 04  kaikki "Fazerin sinisiä"
RAV4 07 + 2011 Fendt 390 FH Bianco

Poissa pamaus

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 253
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #34 : 19.07.2012, 20:53:17 »
No mulla oli Solifereissani, valitan. Ja Solifereissa tulee ohjekirjat mukana, samoin Pålareissa.
Jokos tunnustat että niitä 12v pumppuja on muuallakin kuin "muovikaapissa". Lisäksi kirjoituksista päätellen on aika "kädetön" mikäli ei saa sitä hiljaiseksi  :o Ainakin nuo linkkien immeiset sai.

Se vaan kun on katsellut noita uusia ruotsalaisia, niin väkisinkin tulee mieleen kysymys, mikä niissä maksaa niin tolkuttoman paljon.

Tai kyllähän se tietää. Saksalaiset asuntovaunutehtaat ovat niin paljon suurempia kuin ruotsalaiset.

Joku joskus kertoi, että pelkästään hobbyja valmistettiin aika monta kertaa enemmän kuin ruotsalaisia yhteensä.

Eihän se määrä ole mikään laadun tae. Vai tarkoitatko että Carthagot ja Clout on huonoja kun niitä tehdään vähän ja ne on kalliita  ::) (enkä verrannut sitten Solifereja edellämainittuihin) vaan ihmettelin logiikkaa.

Samille > http://www.netticaravan.fi/vaunut/?id=62230 Siinä Kempeleessä 520 2007

Edit: Niin näytti olevan



En ole sanallakaan puhunut mistään laadusta. Olen puhunut ainostaan valmistusmääristä.

Ruotsalaisetkin saisivat hintaa pudotettua, jos valmistaisivat esim 10 kertaisen määrään vaunuja, ja todennäköisti laatukin vielä paranisi entisestään, koska valmistus tekniikat joutuisivat myös kehittymään määrän lisääntyessä. Lisäksi esim jääkaapin valmistajat alkavat tekemään, vaikka omaa jääkaappia vaunuun, kun valmistusmäärät ovat riittävän korkeat. Esim uusissa Hobbyissa on uudet kapeat Dometicin mallit valmistettu Hobbyn mittojen mukaan. Tähän valitettavasti ruotsalaiset eivät yksinkertaisesti millään pysty.

Tässä vaan käy niin ajan saatossa, ellei nuo ruotsalaiset laske hintoja ja pidä laatua vähintään samalla tasolla, niin kohta katoavat maailmankartalta, vaikka vaunu olisi kuinka ylivertainen. Muut saavat kiinni ja ajavat ohi ellei kehity. Vrt Samsung vs Nokia. Kenelläkään ei ole ylimielisyyteen varaa.

Ja tämä Kristalah puhuu täyttä asiaa, asiat vain valitettavasti ovat niin.
 
« Last Edit: 19.07.2012, 21:05:21 kirjoittanut pamaus »

Poissa Sami G

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 76
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #35 : 19.07.2012, 21:00:07 »
Kiitos kristalah, ensimmäinen asiakommentti vähään aikaan ;)

Uudet vaunut ainakin Polarin ja Kaben osalta ovat kaikki liian painavia, mitäköhän ihmettä niihin laitetaan? Myös uudemmat Artic 520:set ovat jostain syystä 1350 kg, pari vuotta vanhemmat 1250 kg. Mistäköhän ihmeestä tämäkin johtuu?

Nuo pamauksen linkittämät vaunut olivat tosiaan kaikki turhan painavia, pitäis autokin sitten vaihtaa  ;D

Mutta tähän astiset mielipiteet puoltavat omaa fiilinkiäni... Solifer 520/S4  :)
Hobby 400 Excellent -05
Skoda Octavia 1.8 T -03
Solifer Artic 500 -83

Poissa K.E.V

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,517
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #36 : 19.07.2012, 21:09:28 »
Olen kirjoittanut, että Soliferin S5 oli Alden 12v pumppu vessan muovikaapissa ja LMC;ssä se on vaatekaapissa.

  Muista pumpun paikoista en edes ole puhunut.
Ihanko totta  ;D
 
Niinhän niitä on, mutta pääsääntöisesti noissa alden 3000 on samanlaiset 12v pumput paisuntasäiliössä, niin ruotsalaisissakin kuin saksalaisissa.

Sinulla on Solifereissä voinut olla ne 230 pumput, mutta ne on siihen asennetu lisävarusteena.

Ja ohje siitä 230v pumpusta on voinut olla Soliferin omassa ohjekirjassa, ei Alden omassa ohjekirjassa.

Alden ohje löytyy sitä edellisestä liitteestä, joka oli täsmälleen sama kuin minullakin omassa vaunussa.

Mulla on tuossa laatikossa Solkun tilauspaperi, en ole siihen ruksannut mitään 220v pumppua, ei toisaalta siinä ole edes mahdollisuutta siihen. Vaunun mukana tuli sekä Alden että Soliferin ohjekirja, kuten Polariinkin Ehkä ne on annettu salaa lahjaksi

Ja sitten kamalin uutinen.

Saksalaisessa vaunussa Alden 12v pumppu, joka on edelleen siellä vaatekaapissa, on vakiona äänetön. 
Se on ikävä kyllä sama Alden pumppu, mitenkään niitä ei eroitella mihin vaunuun ne tulee, paitsi niissä muissa saksalaisissa missä pumppu on pannun vieressä makuullaan.

Mutta annetaan ihan oikeasti SamiG:n ostaa se vaunu minkä haluaa. Mikäli hän kysyy käyttäjäkokemuksia jostakin vaunusta, ei vaihdeta sitä vaunua Alden 12v pumppuun. Muistetaan että hän kaipasi noin 1300 kilon kokonaispainoista Pohjoismaista vaunua. Tällöin siihen ei käy helposti muu kuin sen painoinen ,please.

Poissa K.E.V

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,517
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #37 : 19.07.2012, 21:14:33 »
Uudet vaunut ainakin Polarin ja Kaben osalta ovat kaikki liian painavia, mitäköhän ihmettä niihin laitetaan? Myös uudemmat Artic 520:set ovat jostain syystä 1350 kg, pari vuotta vanhemmat 1250 kg. Mistäköhän ihmeestä tämäkin johtuu?

Tästä painosta mainitsin moneen kertaan. Polar  ja Kabe ovat pääsääntöisesti 250 leveitä, tällöin ne painaa enemmän. Tuohon Artic 520:n painonmuutokseen en tiedä syytä. Samanikäisisissä Artic 560:issä tuli myös painoa lisää, niissä tuli pikkaisen pituutta lisää. Vanhat oli 550 uudemmat 560 (joka on oikeasti 582 koripituudeltaan)

Poissa Viemäs

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 627
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #38 : 19.07.2012, 21:25:50 »
Kun soliferi siirtyi ruotsin tehtaalle valmistettavaksi, niin mikähän oli, että ei annettu ensinmäisiin vaunuihin edes koritakuuta? Ei se aina oo ollut soliferikaan niin laadukas, kuin siitäpuhutaan. Näin naapurini tuumasi, kun osti uuden soliferin sinä vuona todella edullisesti. Ja toiseksi miksi niitten tehtaalla pitää sumuttaa tuota vettä niin valtavasti polareihin ja solefereihin -> Varmaan paloturvallisuuden vuoksi. Onkohan tuo ruotsin laatu sellainen, että eivät luota omiin tekeleisiin?
« Last Edit: 19.07.2012, 21:28:28 kirjoittanut Viemäs »
Passat -01 1,9 TDI, Solifer S5 -00.

Poissa K.E.V

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,517
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #39 : 19.07.2012, 21:32:28 »
Kyllä mun uutena ostamaan sain 2v täystakuun ja 5v vuototakuun päälle. Ainakin sellaiset paperit tuli mukana.
Samanmoiset oli edellisessä käytettynä ostetussa.

Kai sillä vesisuihkutuksella halutaan testata mahdolliset vuotokohdat. Meillä on Kopparössä ollut 2 vaunua ainakin missä tuli uutena vedet sisään. Kumpikaan ei ollut Ruotsalaisia. Toisella niistä on nykyään...

Poissa pamaus

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 253
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #40 : 19.07.2012, 21:33:24 »
Soliferille oli todella harmillinen tuo -90 luvun lama.

Soliferin Jubilee  vm-90 mallit olivat reilusti edellä aikaansa. Vaunu on edelleen niin koriltaan kuin sisustuksellaan ajaton.

Ja lisäksi nämä vaunut olivat vielä kevyitä

Nämä kaikki sen jälkeen ilmestyneet Soliferit on näiden Jubilee mallien ns faceliftejä.

Mitään merkittävää muutosta ei ole tullut.

Itseasiassa Solifer meni Jubileen jälkeen alaspäin muutaksi vuodeksi näillä Goldie malleilla, jotka olivat 90-luvun lopulla.

2000-luvun alussa taas palattiin Jubilee muotoiluun S-sarjalaisilla ja niillä periaatteessa edelleen mennään.

Edit: Oliko tuo Soliferin vai Polarin keksintö, tämä uusi etukansi, joka nousee ylös suoraan. Se on hyvä. Saa olla polkupyörät telineessä.

 

« Last Edit: 19.07.2012, 21:43:01 kirjoittanut pamaus »

Poissa Viemäs

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 627
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #41 : 19.07.2012, 21:37:25 »
Kyllä mun uutena ostamaan sain 2v täystakuun ja 5v vuototakuun päälle. Ainakin sellaiset paperit tuli mukana.
Samanmoiset oli edellisessä käytettynä ostetussa.

Kai sillä vesisuihkutuksella halutaan testata mahdolliset vuotokohdat. Meillä on Kopparössä ollut 2 vaunua ainakin missä tuli uutena vedet sisään. Kumpikaan ei ollut Ruotsalaisia. Toisella niistä on nykyään...

Mitä vuosimallia se sun vaunu oli? JMitä vaunuja ne oli jossa tuli vedet sisään?
Passat -01 1,9 TDI, Solifer S5 -00.

Poissa K.E.V

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,517
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #42 : 19.07.2012, 21:43:36 »
Itse tykkäsin 1992 tulleesta sisustuksesta enemmän kuin -90 lentokonekaapinovista. -90 luvullahan oli 510, 550 , 580 , 6101 , 6102 6702 jne malleja. Goldie oli vain halvempi mallisarja, samoin riisuttu Arctisina
Tuon -93  6101iX:n vaihdoin -99  S5T versioon kun lapset ei enää kulkeneet mukana. Se jäi naapurille Kopparöön (ja on edelleen) kun S6+:n ostin. Tuo lama koski aika tarkkaan koko suomen vaunumyyntiä, mukaanlukien kaikki merkit. Tuokin meidän 6101iX oli vm 1993 , valmistettu 1992 joulukuussa ja myyty 1994 vasta uutena.

Poissa K.E.V

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,517
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #43 : 19.07.2012, 21:45:38 »
Kyllä mun uutena ostamaan sain 2v täystakuun ja 5v vuototakuun päälle. Ainakin sellaiset paperit tuli mukana.
Samanmoiset oli edellisessä käytettynä ostetussa.

Kai sillä vesisuihkutuksella halutaan testata mahdolliset vuotokohdat. Meillä on Kopparössä ollut 2 vaunua ainakin missä tuli uutena vedet sisään. Kumpikaan ei ollut Ruotsalaisia. Toisella niistä on nykyään...

Mitä vuosimallia se sun vaunu oli? JMitä vaunuja ne oli jossa tuli vedet sisään?
2007 oli Artic 560 minkä ostin. En nyt ala retostelemaan mitä ne oli, kun täällä ei ole "hiekkalaatikkoa"  :-X  ei kuitenkaan Pohjoismaalaisia

Poissa Viemäs

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 627
Vs: Solifer, Cabby, Kabe, Polar. Eroja?
« Vastaus #44 : 19.07.2012, 21:48:27 »
Kyllä mun uutena ostamaan sain 2v täystakuun ja 5v vuototakuun päälle. Ainakin sellaiset paperit tuli mukana.
Samanmoiset oli edellisessä käytettynä ostetussa.

Kai sillä vesisuihkutuksella halutaan testata mahdolliset vuotokohdat. Meillä on Kopparössä ollut 2 vaunua ainakin missä tuli uutena vedet sisään. Kumpikaan ei ollut Ruotsalaisia. Toisella niistä on nykyään...

Mitä vuosimallia se sun vaunu oli? JMitä vaunuja ne oli jossa tuli vedet sisään?
2007 oli Artic 560 minkä ostin. En nyt ala retostelemaan mitä ne oli, kun täällä ei ole "hiekkalaatikkoa"  :-X  ei kuitenkaan Pohjoismaalaisia


Joo tuo on se verta uudempi, ne mistä minä puhuin ne oli niitä ensimmäisiä solifereita ruotsin tehtaalla tehtyjä.  ;)
Passat -01 1,9 TDI, Solifer S5 -00.