Kirjoittaja Aihe: Renault Knaus  (Read 633 times)

Poissa asolehti

• Vaanari
  • **
Renault Knaus
« : 13.08.2012, 21:27:58 »
Olen ehkä tuhankin arka, mutta tartee kysellä varmuudeksi, onko yleistä kun kylmänä käynnistää auton tuo pienoinen savutus?  Tuli taas vaihdettua matkailuautoa ja alustana vissiinkin Renaultin Master ja korina Knaus Sun Ti vm. 2006. Kun ei oo kokemuksia Renaulteista, niin,,,! :-\

Poissa olalaa

• KunniaVaanari
  • Renaut/adria izola Vm 08 Nissan primera 98 TURKU
Vs: Renault Knaus
« Vastaus #1 : 13.08.2012, 22:27:29 »
Mulla myös rellun alusta(masteri) ei se savuta.Onko se paljon ajettu? onko hehkut kunnossa?
RENAUT ADRIA IZOLA VM 08

Poissa Kimi

• KunniaVaanari
« Vastaus #2 : 13.08.2012, 23:47:16 »
Savuttaako harmaata öljypilveä vaiko mustaa pakoputkikarstaa.  Minulla Transiitti jättää kunnon mustan pilven jälkeensä ensimmäisissä kiihdytyksissä, koneen lämmettyä minulla on tapana polkaista muutama kiihdytys oikein kunnolla.
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa Pumppis

• KunniaVaanari
  • Fiat Lux
« Vastaus #3 : 13.08.2012, 23:57:19 »
Jos moottori ei syö öljyä ja toimii normaalisti, en huolestuisi.
Kuten Kimi edellä toteaa, joskus pitää polkaista kunnolla jotta kone ei karstoitu.
Ylläoleva kommentti on oma käsitykseni asiasta.
Sen voi ottaa henkilökohtaisesti.

Poissa lahna

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #4 : 14.08.2012, 05:47:12 »
Mulla myös rellun alusta(masteri) ei se savuta.Onko se paljon ajettu? onko hehkut kunnossa?

Meillä on myös Renault Masterin alustalla oleva Knaus, vuosimalli on 2007 ja koneella ajettu 57000km.
En ole havainnut meillä tuollaista savutusta.

Poissa relluttelija

• Tuorevaanari
  • *
  • Jaa mitä että?
« Vastaus #5 : 14.08.2012, 07:10:14 »
Itsellä ajossa master kevytkuorma-auto, kyllä sieltä ainakin pientä tupruttelua kylmänä tulee ja öljyäkin kuluu ehkä litra reilulla 10 tuhannella. Omastani on hehkut loppu, mutta webastolla kun talvella lämmittelee niin lähtee hienosti. Riippuu ilmeisesti moottorista kuinka pitkäikäinen kyseinen laitos on. Omani on 3 litraisella, joten siinä ei tarvitse hulolehtia jakohihnasta kun on ketjulla, ja voimaa riittää, varsinkin optimoinnin jälkeen. Vasta 270 tkm ajettu, eli en vielä pysty sanomaan kestävyydestä sen enempää.
Master 3.0 dCi 1+4 -05 (optimoitu)
Knaus Azur 650 TK -03 (siivottu)

Poissa 88k5

• KunniaVaanari
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
« Vastaus #6 : 14.08.2012, 10:41:02 »
Vm 2007 Transit (Euro 4 kone) joskus tehny 1-2kk seisonnasta otettuna ensimmäisten kilometrien aikana (ajossa lämmetessä ) "puhdistussavut".  Tyhjentää kertyneet sotkut hiukkasuodattimesta - vai onko katalysaattori :P Savun haju on välillä omituinen ja värikin - pienemmillä pausseilla selkeästi mustaa..
Samanlailla on tehnyt uutena kuin nyt 50.000 km ajettuna..

Yleensä talvellakin käytän konetta 1 kerta per kk. Paikalla käyttäessäkin pakokaasu epädiesel hajuista  :D Lämpöisenä tuo polttopönttö ahtimen perässä saa pakokaasun haisemaan poltetulta kosanilta  - egr:ää tässä ei alkujaan ole ollut :D
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi