Kirjoittaja Aihe: Talvivaunun osto houkuttaisi, saisiko apua nettikaravaanin hakutuloksiin?  (Read 7132 times)

Poissa jorma

• KunniaVaanari
Laajentaisin kyllä tuota vaunun hankinta-aluetta etelään päin. Olen kierrellyt paljon käytettyjen vaunujen perässä ympäri Suomea, onko sitten ollut huonoa tuuria, mutta useimmin ne pohjosen vaunut ovat olleet huonommassa kunnossa kuin etelämpänä olevat. ;)
Volvo S60 2.4d aut. -07
Volvo V70 D5 man. -03
Solifer S5+ -03
Fiat 2.4TD Dethleffs -88, suomen hienoin.
Erilaisia vaunuja 60-luvulta lähtien.

Poissa humoristi

• Vaanari
  • **
morjens!
pisti keskustelu silmään ja mietinpä vaan että jos ittelle ostasin vaunun 4 henkiselle perheelle tunturi käyttöön
koittasin ettiä semmosen jossa olis kiinteät sängyt neljälle ja ruokailu ryhmä jäis vapaaseen käyttöön
(siis esim. perällä sänky ja kaksi kerros sänkyä)
mukavuutta se ettei tarvitse joka päivä purkaa ja levittää sänkyjä.
ja kun lapset menee nukkumaan voi ottaa vaikka lasin viiniä ruokailuryhmässä vaimonkans  ;)

Esimerkiksi:

http://www.nettikaravaani.com/solifer/6102i/1356041

http://www.nettikaravaani.com/solifer/s7/1358586

http://www.nettikaravaani.com/solifer/s5/1362546

hinta ja painokin melkein menee kriteereihin noissa vaunuissa.

sattu nyt kaikki esimerkit olee solikoita. kaapeista tulevat sängyt on aikas käteviä.
erillisvuoteista itse tekisin parivuoteen pikkasen nikkaroimalla ja saattasin laittaa joustin patjat. kausipaikalla kerran ollaan niin mukavuutta pitää olla =)

solifer, polar, matkaaja, kabe, cappy olis joita itse katselisin (katselen) taitaa olla että vaihdan auton taas vaunuun  ;D ;)

kannattaa rauhassa tutustua ja tutkia.  ( joku sano joskus että kiireellä ei tuu muuta kun kiukkusia kakaroita =) )

ps. ikävän näkönen pullistuma oikeassa kylessä siinä kabessa. onko kosteutta vai rakenteessa vikaa. (tai sit tarviin silmälasit mut paikan päällä näkee parhaiten)
aina kannattaa kosteus mittauttaa (mitata) että on kuiva.

Tässä vähän minun omia mietteitä toivottavasti olis jotain hyötyä  =)  
« Last Edit: 20.08.2012, 00:15:04 kirjoittanut humoristi »

Poissa humoristi

• Vaanari
  • **
niin tuota melkeen lähtisin kattomaan
http://www.nettikaravaani.com/solifer/550/1363753
Siinä olis talvitelttakin valmiina ja sillä uudemmalla sisustalla (kaapistot puiset)

ja tuota
http://www.nettikaravaani.com/solifer/550/1362105

entäs tämä tässähän on lattia lämmityskin
http://www.nettikaravaani.com/solifer/510/1365702

kävisin kyllä tuonkin kattoo
http://www.nettikaravaani.com/matkaaja/8004/1360104

voi hitsin vimpulat nyt on kuumetta jo itelläkin.
vaunu kuume vaan nousee  :D ;D ;D :D
Kohta kiertäsin kaikki vaunut läpi  ;D ;D ;D ;D
« Last Edit: 20.08.2012, 00:25:34 kirjoittanut humoristi »

Poissa pamaus

• Ikivaanari

Minun ääneni menee tuonne Soliferin 6102i suuntaan. Itsellä oli 550 Jubilee ja olimme kerran uuttavuotta viettämässä aukeallla paikalla ja tuuli kovasti ja pakkasta -31. Hyvin tarkeni. Lattia oli kyllä jo vähän kylmä. Joten lattialämpöä suosittelen. 

Poissa jorma

• KunniaVaanari
Tämä onkin hyvä aihe, ei tarvitse väitellä saa vaan esittää omia mielipiteitään.
Yleisenä mielipiteenä vielä lisäisin, että nyt ei kannata kiirehtiä hankinnassa, vaan katsella rauhassa. Katseleminen ja vertailujen tekeminen, kuin toisten kuuleminen on se mielenkiintoisin vaihe.
Vaunujen hinnat laskevat vielä kun syksyä ja talvea kohti mennään.
Ostopäätös on helpompi tehdä mitä useampaa vaunua on käynyt katsomassa. ;)
Volvo S60 2.4d aut. -07
Volvo V70 D5 man. -03
Solifer S5+ -03

Poissa Kimi

• KunniaVaanari
morjens!

sattu nyt kaikki esimerkit olee solikoita. kaapeista tulevat sängyt on aikas käteviä.
erillisvuoteista itse tekisin parivuoteen pikkasen nikkaroimalla ja saattasin laittaa joustin patjat. kausipaikalla kerran ollaan niin mukavuutta pitää olla =)

solifer, polar, matkaaja, kabe, cappy olis joita itse katselisin (katselen) taitaa olla että vaihdan auton taas vaunuun  ;D ;)

kannattaa rauhassa tutustua ja tutkia.  ( joku sano joskus että kiireellä ei tuu muuta kun kiukkusia kakaroita =) )

ps. ikävän näkönen pullistuma oikeassa kylessä siinä kabessa. onko kosteutta vai rakenteessa vikaa. (tai sit tarviin silmälasit mut paikan päällä näkee parhaiten)
aina kannattaa kosteus mittauttaa (mitata) että on kuiva.

Tässä vähän minun omia mietteitä toivottavasti olis jotain hyötyä  =)  

Jos ostaa vaunun kausipaikalle niin itse en satsaisi sellaiseen jossa kaappitila hävitetään makuupaikaksi. Mieluummin vaikka petaisin yhden pöytäryhmän päivittäin. Tavaraa ja vaatteita pitää olla paljon kun vaunu on jatkuvassa käytössä ja sitä kertyy lisää koko ajan. Viikonloppureissulle tai viikkoreissulle on helppo pakata mukaan tarvittavat, ja tarve on pienempi.

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa Dorotea

• KunniaVaanari
  • Satakunta.
Mitkä vaunut olisivat ilmoituksen mukaan potentiaalisia talvivaunuja perheelle, jossa on kaksi lasta ja kaksi aikuista?

Minkä ikäisiä lapset ovat? Se myös jonkin verran mielestäni vaikuttaa vaunun valintaan.
Polar 550 GLE + S80

Poissa Kandeis

• Tuorevaanari
  • *
Hyviä pointteja on tullut lisää, kiitoksia, näitä on tosi hyvä lueskella!

Tuo on tosiaan aika olennainen kysymys tuo lasten ikä. Tytöt ovat 8 ja 5. Molemmat jo itse laskettelevat isoja mäkiä monta tuntia putkeen joten kamaa tulee olemaan vaunussa paljon. Ja ehdoton on se että kamat saisi jättää vaunuun, vuokramökeissä juuri tämä tavaroiden pakkaaminen ja roudaaminen on alkanut tympäisemään.

Kerroin lapsille tästä vaunuhaaveesta ja isomman kommentti olikin että "siellä on niin ahdasta, voiko siellä tehdä mitään?". Joten se lastenhuonevarustus (tai 6 hengen vaunu) olisi kyllä aika hyvä juttu, saisivat pyhittää sen itselleen ja kaikenmaailman barbeille ja muille jutuille mitä tehdään kun ei olla mäessä.

Poissa vesako

• KunniaVaanari
Hyviä pointteja on tullut lisää, kiitoksia, näitä on tosi hyvä lueskella!

Tuo on tosiaan aika olennainen kysymys tuo lasten ikä. Tytöt ovat 8 ja 5. Molemmat jo itse laskettelevat isoja mäkiä monta tuntia putkeen joten kamaa tulee olemaan vaunussa paljon. Ja ehdoton on se että kamat saisi jättää vaunuun, vuokramökeissä juuri tämä tavaroiden pakkaaminen ja roudaaminen on alkanut tympäisemään.

Kerroin lapsille tästä vaunuhaaveesta ja isomman kommentti olikin että "siellä on niin ahdasta, voiko siellä tehdä mitään?". Joten se lastenhuonevarustus (tai 6 hengen vaunu) olisi kyllä aika hyvä juttu, saisivat pyhittää sen itselleen ja kaikenmaailman barbeille ja muille jutuille mitä tehdään kun ei olla mäessä.

Tuolla aloituksen listassa oli myös Solika 5602i jossa
näytti olevan suksille boxi vaunun takana.
Kymco
SFC 14111

Poissa Topelius

• Nettivaanari
Nettuvaunua ahkerasti tutkineena olen törmännyt että miksi nuo 2000-luvun alun vaunujen hinnat pyörivät 10te ja sen allekkin jopa. Mutta silti 90-luvun alun vaunujen hinnat voivat helposti nousta samoihin lukemiin.
Volvo V70 D5 "optimoitu"
Hobby 650 kfu.

Poissa jorma

• KunniaVaanari
Vaunun valintaa helpottaisi oleellisesti, jos olisi mahdollista yöpyä vaikkapa kaksikin yötä tässä syksy viileillä,vaikkapa laina vaunulla.
Kahden lapsen ynnä omien tavaramäärän paljous voi yllättää, eli missä näitä säilytetään päivällä ja missä yöllä, ja märkääkin saattaa olla.
Toisille sekasotku  lisää viihtyvyyttä toisille taas tietynlainen järjestys. ;)
Volvo S60 2.4d aut. -07
Volvo V70 D5 man. -03
Solifer S5+ -03

Poissa arska100

• Vaanari
  • **
  • Toivala, Siilinjärvi, Savo
Vaunun valintaa helpottaisi oleellisesti, jos olisi mahdollista yöpyä vaikkapa kaksikin yötä tässä syksy viileillä,vaikkapa laina vaunulla.
Kahden lapsen ynnä omien tavaramäärän paljous voi yllättää, eli missä näitä säilytetään päivällä ja missä yöllä, ja märkääkin saattaa olla.
Toisille sekasotku  lisää viihtyvyyttä toisille taas tietynlainen järjestys. ;)

Alle kirjoitan tuon! Sitä tavaraa on yllättävän paljon, kahden tyttölapsen isänä tiedän.. ;)
-Volvo XC60-16 D5 Skoda Octavia -16
-Kabe Classic 590 -12
-Ex Densku 500SK -05

Poissa Ose550

• Vaanari
  • **
Täältäkin ääni solikan suksiboksille, telineet on tosi tukevat ja sopii pitkätkin sukset. Itsellä tuolla on tosin etupäässä markiisin putket..

Poissa Kandeis

• Tuorevaanari
  • *
No kukas vuokraisi meille vaunun pariksi kuukaudeksi niin päästäisiin testaamaan :)

Tuttava tarjosi Munsterland Luxus vaunua myyntiin lastenhuoneversiolla. Onkohan näistä mitään kokemusta talvivaununa? Yritin etsiä mutta en löydä...

Poissa Sami G

• Vaanari
  • **
Käsittääkseni voit jättää saksalaiset vaunut pois laskuista, niitä ei ole suunniteltu ihan talvikäyttöä varten. Solifer, Kabe, Polar, Cabby. Noista merkeistä lähtisin vaihtoehtoa hakemaan, ja lisäksi nostaisin budjettia reiluun 10 000 euroon, koska sillä rahalla saa jo oleellisesti uudempaa kalustoa.
Hobby 400 Excellent -05
Skoda Octavia 1.8 T -03
Solifer Artic 500 -83