Kirjoittaja Aihe: Oulun talousalueen huoltokorjaamot  (Read 968 times)

Poissa JPVäisänen

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 193
  • Nyt tää nimimerkillä pelleily on loppu..
    • Omat kotisivut
Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« : 28.09.2012, 13:04:18 »
Koittaa ankeat ajat Oululaisille karavaanareille kun enemmän kuin 1/3 kapasiteetista poistuu markkinoilta...tähteille jää Rinta-Jouppi ja JP Caravan Kempeleeseen joissa kummassakaan ei paljoa muuta ehditä tehdä kuin luovutustarkastukset ja takuukorjaukset.
Ihme ettei tästä ole sen isompaa hälyä noussut vai onko tilanne se ettei meitä karavaanareita palvelevia huoltokorjaamoita tarvita täällä?
Kuten aiemmin kertoilin että mahdollisesti aloittaisin yrittäjänä korjaamaan ja huoltamaan kalustoa, ja koska saamani palaute oli sen verran nuivaa ja vähälukuista tulin siihen tulokseen ettei ko. yrittämiseen ole taloudellisia perusteita.

Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä, juttua tähän jatkeeksi, sähköpostia ja jos joku haluaa jututtaa naamatusten tai puhelimessa niin yv:llä annan tiedot ja jutellaan.

T: JP Väisänen
Hymer Camp 64 Ducaton alustalla vm.1992

Poissa Ose550

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 94
Vs: Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« Vastaus #1 : 28.09.2012, 21:47:56 »
Koittaa ankeat ajat Oululaisille karavaanareille kun enemmän kuin 1/3 kapasiteetista poistuu markkinoilta...tähteille jää Rinta-Jouppi ja JP Caravan Kempeleeseen joissa kummassakaan ei paljoa muuta ehditä tehdä kuin luovutustarkastukset ja takuukorjaukset.
Ihme ettei tästä ole sen isompaa hälyä noussut vai onko tilanne se ettei meitä karavaanareita palvelevia huoltokorjaamoita tarvita täällä?
Kuten aiemmin kertoilin että mahdollisesti aloittaisin yrittäjänä korjaamaan ja huoltamaan kalustoa, ja koska saamani palaute oli sen verran nuivaa ja vähälukuista tulin siihen tulokseen ettei ko. yrittämiseen ole taloudellisia perusteita.

Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä, juttua tähän jatkeeksi, sähköpostia ja jos joku haluaa jututtaa naamatusten tai puhelimessa niin yv:llä annan tiedot ja jutellaan.

T: JP Väisänen

Molempia olen käyttänyt, kilpailua saisi olla enemmänkin. Ei niitä tässä lähiseudullakaan paljon ole..

Poissa JPVäisänen

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 193
  • Nyt tää nimimerkillä pelleily on loppu..
    • Omat kotisivut
Vs: Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« Vastaus #2 : 30.09.2012, 20:04:49 »
Lisätään tähän vielä että jos uskoa on ja taitoa niin otan mielelläni tähän hommaan liikekumppanin tai vaikka parikin...kun kuulostaa kuitenkin sille että töitä sesonkiaikana olisi isommallekkin porukalle.
Hymer Camp 64 Ducaton alustalla vm.1992

Poissa beedro

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« Vastaus #3 : 30.09.2012, 20:33:30 »
Tuohon voisi liikeideana lisätä ns. liikkuvan huollon. Kausipaikkalaisille voisi olla etu, että huoltaja tulee alueelle ja tekee kaikki tarvittavat esim. vuosihuollon alueella. Lisäksi tuolla tavalla puskaradio markkinoisi helposti toimintaa ja isommalla alueella saisi toimia pidempäänkin vehkeiden kimpussa.

Poissa JPVäisänen

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 193
  • Nyt tää nimimerkillä pelleily on loppu..
    • Omat kotisivut
Vs: Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« Vastaus #4 : 02.10.2012, 11:31:24 »
Tuohon voisi liikeideana lisätä ns. liikkuvan huollon. Kausipaikkalaisille voisi olla etu, että huoltaja tulee alueelle ja tekee kaikki tarvittavat esim. vuosihuollon alueella. Lisäksi tuolla tavalla puskaradio markkinoisi helposti toimintaa ja isommalla alueella saisi toimia pidempäänkin vehkeiden kimpussa.
Tämä on ollut mukana suunnitelmissa kyllä. Kysymys kuuluukin mitä karavaanarit olisivat valmiita maksamaan ko. palvelusta eli saisko siitä kannattavaa toimintaa?
Hymer Camp 64 Ducaton alustalla vm.1992

Poissa Kimi

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,774
Vs: Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« Vastaus #5 : 02.10.2012, 12:08:13 »
Tuohon voisi liikeideana lisätä ns. liikkuvan huollon. Kausipaikkalaisille voisi olla etu, että huoltaja tulee alueelle ja tekee kaikki tarvittavat esim. vuosihuollon alueella. Lisäksi tuolla tavalla puskaradio markkinoisi helposti toimintaa ja isommalla alueella saisi toimia pidempäänkin vehkeiden kimpussa.
Tämä on ollut mukana suunnitelmissa kyllä. Kysymys kuuluukin mitä karavaanarit olisivat valmiita maksamaan ko. palvelusta eli saisko siitä kannattavaa toimintaa?

Kannattavaksi sen saa jos tekee luvanvaraisia töitä. Alueella varmasti tehdään ihan perusasioita "talkootyönä" tarkoitan siis kattoluukkujen vaihtoja ja muita helpohkoja töitä. Kaasu ym luvanvaraiset varmasti tekisi tuosta osasta kannattavamman, ainakin minulla on se mielikuva.
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa KOE

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 479
  • Volvo 940-95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu 600tkm

Poissa Dorotea

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,390
  • Satakunta.
Polar 550 GLE + S80

Poissa KOE

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 479
  • Volvo 940-95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90
Vs: Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« Vastaus #8 : 02.10.2012, 22:34:19 »
Tuon mukaan toiminta lakannut.

http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/caravanhuolto+r+naamanka+ky/07927300

Tätä ajattelinkin kun joku kysyi Oulunsalon shellin nurkista huoltoa, en vaan löytänyt ajan tasaista tietoa.
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu 600tkm

Poissa JPVäisänen

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 193
  • Nyt tää nimimerkillä pelleily on loppu..
    • Omat kotisivut
Vs: Oulun talousalueen huoltokorjaamot
« Vastaus #9 : 04.10.2012, 08:33:27 »
Tilannehan on se että ei taida kaasuasennuksia/korjauksia taida karavaanareille muut Oulun seudulla tehdä kuin JP ja Rinta-Jouppi......jos vaan ehtivät. Mun ajatuksena olikin hankkia tutkinto ja sitämyöten asennusluvat. Samaten sähköasennusluvat ovat työnalla (näyttötutkinto mahdollinen). Noilla sertifikaateilla sitten luultavasti saakin jo jonkuverran bisnestä aikaan.
Hymer Camp 64 Ducaton alustalla vm.1992