Kirjoittaja Aihe: Rengasmääräykset muuttuvat Ruotsissa.  (Read 566 times)

Poissa Dorotea

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,390
  • Satakunta.
Rengasmääräykset muuttuvat Ruotsissa.
« : 29.11.2012, 09:22:53 »
Vuodenvaihteessa tulevat uudet talvirengasmääräykset voimaan Ruotsissa, tulee koskemaan myös matkailuautoja yli 3500kg painavia.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/raskaan-kaluston-talvirengaspakko-ruotsiin-vuodenvaihteessa-1
Polar 550 GLE + S80

Poissa RR

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 718
  • Kouvola
Vs: Rengasmääräykset muuttuvat Ruotsissa.
« Vastaus #1 : 29.11.2012, 20:59:48 »
Aika jännä että nimenomaan vetävissä pitää olla talvikumit, tuo oma n. 6 tonnia matkakunnossa painava kaipaa pitoa nimenomaan eteen. Ne on ne jarrutukset jotka menee pitkiksi. Eipä sillä tule kyllä talvella ajettuakaan kuin poikkeustapauksissa.

Poissa KOE

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 479
  • Volvo 940-95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90
Vs: Rengasmääräykset muuttuvat Ruotsissa.
« Vastaus #2 : 30.11.2012, 06:15:20 »
Aika jännä että nimenomaan vetävissä pitää olla talvikumit, tuo oma n. 6 tonnia matkakunnossa painava kaipaa pitoa nimenomaan eteen. Ne on ne jarrutukset jotka menee pitkiksi. Eipä sillä tule kyllä talvella ajettuakaan kuin poikkeustapauksissa.

Kylläpä nuo rekat näkyy suttaavan risteyksissä ja liukuvan alaspäin vaihteesta riippumatta, kitkarenkaalliset suttauttanut liukkaiksi risteys alueet ja linja-autot pysäkkinsä. ;D ;D
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu 600tkm

Poissa Aakku

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 848
Vs: Rengasmääräykset muuttuvat Ruotsissa.
« Vastaus #3 : 30.11.2012, 09:29:17 »
Ei tuo Ruotsin pykälä ihan pöllömpi ole.
Pohjoismaisissa rekoissa lähes kaikissa on jo tulevan lain edellyttämät karkeat vetorenkaat. Tällä saadaan helposti torpattua rajalla ulkolaiset rekat. Varsinkin idästä tulevat rekat, Venäjältä, Baltiasta ja Puolasta tulevat siloisilla vetorenkailla Suomeen. Tästä syystä Suomen olisi syytä seurata Ruotsin mallia.
Eikä nuo karkeatkaan pinnat auta, jos teiden kunnossapitoa vain heikennetään. Usein tarvitaan ketjuja, ketjunheittimiä, hiekottimia ym. apuvälineitä jo täällä Suomessakin.
Volkswagen Westfalia California -97

Poissa RR

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 718
  • Kouvola
Vs: Rengasmääräykset muuttuvat Ruotsissa.
« Vastaus #4 : 30.11.2012, 16:17:43 »
Aika jännä että nimenomaan vetävissä pitää olla talvikumit, tuo oma n. 6 tonnia matkakunnossa painava kaipaa pitoa nimenomaan eteen. Ne on ne jarrutukset jotka menee pitkiksi. Eipä sillä tule kyllä talvella ajettuakaan kuin poikkeustapauksissa.

Kylläpä nuo rekat näkyy suttaavan risteyksissä ja liukuvan alaspäin vaihteesta riippumatta, kitkarenkaalliset suttauttanut liukkaiksi risteys alueet ja linja-autot pysäkkinsä. ;D ;D

Juu mutta jos turvallisuus on hakusessa on se pysähtyminen tärkeämpää.

Poissa Aakku

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 848
Vs: Rengasmääräykset muuttuvat Ruotsissa.
« Vastaus #5 : 30.11.2012, 17:00:19 »
Aika jännä että nimenomaan vetävissä pitää olla talvikumit, tuo oma n. 6 tonnia matkakunnossa painava kaipaa pitoa nimenomaan eteen. Ne on ne jarrutukset jotka menee pitkiksi. Eipä sillä tule kyllä talvella ajettuakaan kuin poikkeustapauksissa.

Kylläpä nuo rekat näkyy suttaavan risteyksissä ja liukuvan alaspäin vaihteesta riippumatta, kitkarenkaalliset suttauttanut liukkaiksi risteys alueet ja linja-autot pysäkkinsä. ;D ;D

Juu mutta jos turvallisuus on hakusessa on se pysähtyminen tärkeämpää.
Miltäköhän akselilta se pito on lähtenyt silloin, kun rekka on mennyt linkkuun?
Volkswagen Westfalia California -97