Kirjoittaja Aihe: Kylmää ulkona.  (Read 1201 times)

Poissa pamaus

• Ikivaanari
Vs: Kylmää ulkona.
« Vastaus #15 : 05.12.2012, 20:50:09 »
Jaahas, laitoin eteisen ja porstuan patterit pois päältä.  Pakkasta enää 12, Panasonic-lämpöpummpu hoitaa asiaa ja tukee koko alakerran lämmitystä.

;D

Joo mullakin on Panasonicit sytkyttänyt vuodesta 2000 lähtien. Kohta 13 vuotta. Silloin kun noita pumppuja hommasin, ei ollut kyllä Suomessa kellään mitään tietoa mistään pumpuista. Ruotsista sain tietoa ja oikeastaan ainut pumppu joka oli tarjolla oli tämä panasonic. Hommasin kaksi pumppua, ensi yhden ja puolen vuoden päästä toisen, kun totesin, että tämähän on kätevä. Vuodesta 2000 lähtien olen seurannut kuukausittain sähkönkulutusta ja olen tulokseen enemmän kuin tyytyväinen. Pumput aina päällä ja -37 on ollut meillä kylmintä ja hyvin toimi.
« Last Edit: 05.12.2012, 20:52:14 kirjoittanut pamaus »

Poissa Santos

• Tuorevaanari
  • *
  • Adria Coral 670SL Power /exä Burstner640g/3,0
« Vastaus #16 : 05.12.2012, 21:18:33 »
Jaahas, laitoin eteisen ja porstuan patterit pois päältä.  Pakkasta enää 12, Panasonic-lämpöpummpu hoitaa asiaa ja tukee koko alakerran lämmitystä.

;D

Joo mullakin on Panasonicit sytkyttänyt vuodesta 2000 lähtien. Kohta 13 vuotta. Silloin kun noita pumppuja hommasin, ei ollut kyllä Suomessa kellään mitään tietoa mistään pumpuista. Ruotsista sain tietoa ja oikeastaan ainut pumppu joka oli tarjolla oli tämä panasonic. Hommasin kaksi pumppua, ensi yhden ja puolen vuoden päästä toisen, kun totesin, että tämähän on kätevä. Vuodesta 2000 lähtien olen seurannut kuukausittain sähkönkulutusta ja olen tulokseen enemmän kuin tyytyväinen. Pumput aina päällä ja -37 on ollut meillä kylmintä ja hyvin toimi.

On ne tosiaan lämpöpumput lämmitys energian säästäjiä suorasähkölämmitys taloissa, kokemusta jo vuodesta -89v kun näissä asennusbuumi alkoi ja esim. 65% omakäytössä on 10v seurannalla lämmityskulut suorasähkö taloudessa vähentyneet lämpöpumpua aktiivisesti käyttäen.

Poissa Dorotea

• KunniaVaanari
  • Satakunta.
« Vastaus #17 : 05.12.2012, 21:33:16 »
Jostain juuri hiljakkoin luin, että ilpo säästää noin 300€/v lämmityskustannuksissa. Silloin sen täytyy olla käytössä 5-8v. että tienaa ensin oman hintansa.
Varmaankin riippuu myös lämmitettävästä tilasta m³. Mutta monilla on kuitenkin niistä hyviä kokemuksia, itsellä ei vielä.

Noissa lienee myös vanha totuus olemassa, hyvää ja halpaa ei ole samassa paketissa. Lienee Mitsu ja Panasonic niistä parhaita?

P.s. Ulkona sataa parhaillaan lunta ja pakkasta on enää -10,2C.
« Last Edit: 05.12.2012, 22:09:45 kirjoittanut Dorotea »
Polar 550 GLE + S80