Kirjoittaja Aihe: Skoda yeti  (Read 786 times)

Poissa vesako

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,399
Skoda yeti
« : 22.12.2012, 19:15:49 »
Kävisiköhän tuo vaunun vetoon.?
Kymco
SFC 14111

Poissa Dorotea

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,390
  • Satakunta.
Vs: Skoda yeti
« Vastaus #1 : 22.12.2012, 19:34:21 »
Saattaisi hyvinkin käydä kunhan on diesel versio. Bensakoneissa tuntuu tuo vääntö olevan hieman alhaalla. Myöskään laatikon välityssuhteita ei teknisissä tiedoissa ollut mainintaa. Myös vetopainot vaihtelee mallin mukaan.

http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Yeti-tekniset.pdf?timestamp=22122012_192919
Polar 550 GLE + S80

Poissa Aippe

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 56
  • Yli-Ii, Pohjois-Pohjanmaa
Vs: Skoda yeti
« Vastaus #2 : 23.12.2012, 08:21:07 »
Kerran kävin koe istumassa kun etsin selälle sopivan mallista autoa. Hyvä oli istumatuntuma, toisin kuin roomsterissa, jossa jo B-palkki on väärässä kohdassa. Vävyn mukaan Roomstereita oli tullut postille (jossa hän on jakelussa töissä) koekäyttöön ja kukaa ei ollut oikein tykännyt niistä.
LMC 6400 -89
Ciroen C5 -06
Mopo Sanili -03

Poissa äkkinäinen

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Skoda yeti
« Vastaus #3 : 26.12.2012, 11:10:54 »
Vaivaa sama sukuvika kuin muissakin vag konsernin autoissa.

-Takajousitus kantaa huonosti kuormaa. 90kg aisapainolla menee jo perä melkolailla kenttään.
-Järkyttävän pitkäliikkeinen kytkin joka toimii vasta polkimen olessa melkein ylhäällä.

Nuo ominaisuudet nyt tulee mieleen vaunun vedossa.

Poissa Dorotea

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,390
  • Satakunta.
Vs: Skoda yeti
« Vastaus #4 : 26.12.2012, 11:58:03 »
Nelivetoon saa sentään automaatin, tiptronic, se auttaa sentään siihen kytkimen liikerataan. Kun sitä ei ole! Minkälainen vaan tuo laatikko on, ei ole itsellä sellaisesta kokemusta. Ainoastaan perinteisestä aut.laatikosta.
Polar 550 GLE + S80

Poissa kaitsute

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 732
  • Oulun seudulta...
Solifer.
s80 d5 ja a6 tdiq

Poissa telemundo

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Skoda yeti
« Vastaus #6 : 31.03.2013, 21:28:05 »
Vaivaa sama sukuvika kuin muissakin vag konsernin autoissa.

-Takajousitus kantaa huonosti kuormaa. 90kg aisapainolla menee jo perä melkolailla kenttään.
-Järkyttävän pitkäliikkeinen kytkin joka toimii vasta polkimen olessa melkein ylhäällä.

Nuo ominaisuudet nyt tulee mieleen vaunun vedossa.

Tervehdys,

minulle tuli juuri Yeti 2.0 TDi 140hv/320Nm. Suurin sallittu vetopaino 1800 kg.
Olen eri mieltä kytkimen liikkeestä - päinvastoin, kytkin ottaa aika alhaalla kiinni. Minulla on Greenline eli start/stop, liekö sillä vaikutusta asiaan.
Olen myös eri mieltä perän painumisesta. Jos Yetin peräylitystä vertaa mihin tahansa farkkuun, niin huomaa eron. En ole vielä omalla autolla kuin vähän peruuttanut vaunua kausipaikalla. Vaunussa oli kaksi kaasupulloa + etukoppa täynnä kaikenlaista roinaa mm. 2 x 25m piuhat eikä Yetin takapää alhaalla näyttänyt olevan. Esim. tässä kuvassa ei Yetin perä mielestäni kovin roiku; http://s986.photobucket.com/user/IainM1970/media/Yeti%20March%202012/YetiMarch2012006.jpg.html
« Last Edit: 31.03.2013, 21:30:22 kirjoittanut telemundo »
Hobby 540 UF Exclusive -05