Kirjoittaja Aihe: Fiat Dukato  (Read 940 times)

Poissa Fordsonmies

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 607
  • Kallista, eiku hintavaa, elämä on...)
Fiat Dukato
« : 06.03.2013, 10:50:16 »
Kysymys tietäjille, mitä eroa on 2.8 idTD ja JDT moottoreissa?
Vaunuilua vuodesta -86, jakuu vielä,
 SFC 34264 LMC Liberty 03 MB ML 320 99
 Sitikka C5 Breac 03, Lynx Safari 04,ym, "leluja",  Kokemuksia eri merkkisistä, autoista ja vaunuista.

Poissa humoristi

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #1 : 06.03.2013, 11:38:59 »
eikös toi idTD ole vanhempaa mallia eli mekaanisella ruiskupumpulla
ja tuo JTD on yhteispaine ruiskulla joka on elektronisesti ohjattuja

ja eikös tuossa JTD ole jo kestävämpi loota?  ;)
toki lootan kestävyys on myös ajo tyylistä kiinni  :D ;D 8)

Poissa Fordsonmies

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 607
  • Kallista, eiku hintavaa, elämä on...)
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #2 : 06.03.2013, 22:12:22 »
eikös toi idTD ole vanhempaa mallia eli mekaanisella ruiskupumpulla
ja tuo JTD on yhteispaine ruiskulla joka on elektronisesti ohjattuja

ja eikös tuossa JTD ole jo kestävämpi loota?  ;)
toki lootan kestävyys on myös ajo tyylistä kiinni  :D ;D 8)

Kiitti tiedosta, :)
Vaunuilua vuodesta -86, jakuu vielä,
 SFC 34264 LMC Liberty 03 MB ML 320 99
 Sitikka C5 Breac 03, Lynx Safari 04,ym, "leluja",  Kokemuksia eri merkkisistä, autoista ja vaunuista.

Poissa jorma

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 553
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #3 : 07.03.2013, 10:26:01 »
Tulipa mieleen otsikosta : Pitääkö tai onko tarpeellista Fiat Ducato 2.4 d turbo vm.89 koneesta säätä venttiilit, säätää suuttimet ja tarkistaa pumpun kunto ja ajoitus joskus.
Tähän asti ei ole tehty muuta kuin löpöä tankkiin, ja katsastuksessa hyvät päästöarvot. Toki savuuttaa kylmänä ja käynti sanoisko Ducato maisen karkea.
Autolla mittarissa alle 200000km.
Volvo S60 2.4d aut. -07
Volvo V70 D5 man. -03
Solifer S5+ -03
Fiat 2.4TD Dethleffs -88, suomen hienoin.
Erilaisia vaunuja 60-luvulta lähtien.

Poissa Aippe

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 56
  • Yli-Ii, Pohjois-Pohjanmaa
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #4 : 08.03.2013, 19:59:17 »
Tulipa mieleen otsikosta : Pitääkö tai onko tarpeellista Fiat Ducato 2.4 d turbo vm.89 koneesta säätä venttiilit, säätää suuttimet ja tarkistaa pumpun kunto ja ajoitus joskus.
Tähän asti ei ole tehty muuta kuin löpöä tankkiin, ja katsastuksessa hyvät päästöarvot. Toki savuuttaa kylmänä ja käynti sanoisko Ducato maisen karkea.
Autolla mittarissa alle 200000km.

Uskoisin että suuttimien kunto ja niiden paineiden tarkistus riittää. Ajoitus ei voi muuttua itsestään ja venttiilien välykset säädetään yleensä isomman rempan yhteydessä.
LMC 6400 -89
Ciroen C5 -06
Mopo Sanili -03

Poissa smy

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 70
  • Solifer Mobile 594 (Ducato 2.8idtd)
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #5 : 12.03.2013, 23:55:45 »
Eikös tuo 2.8 JTD ole sama kuin 2.8 HDI (Peugeot?)

Poissa Topelius

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 111
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #6 : 13.03.2013, 17:55:58 »
Tuo 2.8 on Fiiatin oma moottori. Ei psa:n moottori.
Volvo V70 D5 "optimoitu"
Hobby 650 kfu.

Poissa Jepukka

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 158
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #7 : 17.03.2013, 12:13:21 »
2.8 idTD kone on Ivecon tuotantoa ja varsin kestävänä tunnettu.
--------------------------------------
Hymer C644 -99
SFC 136725

Poissa Komissarov

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 87
Vs: Fiat Dukato
« Vastaus #8 : 21.03.2013, 08:28:40 »
Eikös tuo 2.8 JTD ole sama kuin 2.8 HDI (Peugeot?)

On. Molemmissa, kuten lisäksi Citroën Jumperissa, on sama Ivecon (ex. Sofim) moottori. Myös uudempi 3-litrainen versio samasta aiheesta on kaikissa samaa sukua.
Ducato 3.0 Multijet ComfortMatic '08,
Clio TCe 90 Dynamique '13,
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Break '00,
AX 1.4D First '93,
Visa 1.4 GT '83,
Solifer 6102i '91