Kirjoittaja Aihe: 6002i kosteuskorjausta  (Read 951 times)

Poissa -ja-

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 6
6002i kosteuskorjausta
« : 02.05.2013, 09:42:00 »
Projektina on työstää tuommoinen 6002 mallinen vaunu kesäksi ajoon. Takakulmat on varmaan alkaa olemaan kohta kunnossa ja pitäisi siirtyä etupäähän, ja siihen olisi hyvä saada vihjeitä korjaukseen.
Mikäs on viisain/ helpoin tapa korjata tuommoisen keulan kulmien puurungot. Pystyykös nuo puut vaihtamaan ilman että ottaa keulaa irti?
Näyttäisi siltä että vuoto on tullut kulmista ja ikkunan ylälaidan listasta, mutta voiko nuo muovit tuosta etulasin vieressä vuotaa, eli olisiko ne hyvä ottaa irti tai sisäpuolelta puhtaaksi ja tiivitää jollain...
Kaikki hyvät kuvat ja vihjeet tuon keulan rakenteen korjaamiseen auttaisi varmasti...

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,832
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: 6002i kosteuskorjausta
« Vastaus #1 : 02.05.2013, 10:10:01 »
Projektina on työstää tuommoinen 6002 mallinen vaunu kesäksi ajoon. Takakulmat on varmaan alkaa olemaan kohta kunnossa ja pitäisi siirtyä etupäähän, ja siihen olisi hyvä saada vihjeitä korjaukseen.
Mikäs on viisain/ helpoin tapa korjata tuommoisen keulan kulmien puurungot. Pystyykös nuo puut vaihtamaan ilman että ottaa keulaa irti?
Näyttäisi siltä että vuoto on tullut kulmista ja ikkunan ylälaidan listasta, mutta voiko nuo muovit tuosta etulasin vieressä vuotaa, eli olisiko ne hyvä ottaa irti tai sisäpuolelta puhtaaksi ja tiivitää jollain...
Kaikki hyvät kuvat ja vihjeet tuon keulan rakenteen korjaamiseen auttaisi varmasti...

Se koko pääty lähtee Solikasta helposti irti ja kulmarimoitukset on sitten helppo tehdä.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa -ja-

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 6002i kosteuskorjausta
« Vastaus #2 : 04.05.2013, 23:36:01 »
Noinhan sekä kannattaa tehdä. Onko itse keulapalassa paljon puuosaa joka tarvitsisi työstöä vai onko kaikki puuosat tuossa kuvassa?

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,832
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: 6002i kosteuskorjausta
« Vastaus #3 : 05.05.2013, 08:56:03 »
Noinhan sekä kannattaa tehdä. Onko itse keulapalassa paljon puuosaa joka tarvitsisi työstöä vai onko kaikki puuosat tuossa kuvassa?

Kaasupullokotelon alaseina on puuelementti jonka voi korjata pöydällä.
« Last Edit: 05.05.2013, 08:58:54 kirjoittanut mjo33400 »
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: 6002i kosteuskorjausta
« Vastaus #4 : 09.05.2013, 21:27:39 »
Olis vastaavaa itselläkin edessä. Miten tuo etuseinä kannattaa purkaa?
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,832
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: 6002i kosteuskorjausta
« Vastaus #5 : 11.05.2013, 20:05:45 »
Olis vastaavaa itselläkin edessä. Miten tuo etuseinä kannattaa purkaa?

Se on kokonainen elementti.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: 6002i kosteuskorjausta
« Vastaus #6 : 11.05.2013, 23:49:39 »
Olis vastaavaa itselläkin edessä. Miten tuo etuseinä kannattaa purkaa?

Se on kokonainen elementti.

Ai kaasupullokotelon kanssa? vai se musta osa mikä on ikkunan ympärillä? Kyllä sekin selviää aikanaan kun pääsen purkamaan vaunua.
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa -ja-

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 6002i kosteuskorjausta
« Vastaus #7 : 12.05.2013, 12:30:49 »
Kaasupullokotelo lähtee ensin. Ikkunan alla oleva lista irti ja kyljen lista auki siihen ikkunan alalaitaan asti. Ja lämmittimien luota tais olla pohjamuovi parilla ruuvilla itse kotelossa. Kun kaasupullokotelo on irti paljastuu se etupään muovielementti joka lähtee yhtenä palana.