Kirjoittaja Aihe: Solifer 6102i kunnostus projekti  (Read 9145 times)

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Solifer 6102i kunnostus projekti
« : 13.05.2013, 17:05:53 »
Vaunussa on kastuneet etu nurkat ja taka seinä. Tarkoitus olisi saada valmiiksi ennen kesän reissuja. Lämmitinkin varmaan tarvitsee releyttää kun lähtee käyntiin vaan laturin ollessa käytössä jos silloinkaan..

Kuva hakureissulta: http://sdrv.ms/10tFmoG
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa jorma

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 553
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #1 : 13.05.2013, 22:28:57 »
Siistin näköinen peli. :)
Volvo S60 2.4d aut. -07
Volvo V70 D5 man. -03
Solifer S5+ -03
Fiat 2.4TD Dethleffs -88, suomen hienoin.
Erilaisia vaunuja 60-luvulta lähtien.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #2 : 13.05.2013, 22:59:15 »
Purkaminen aloitettu. Oikea nurkka ihan puuroa ja muurahaisten asuttama. Etu ja taka kalusteet purettu ja tutkinta aloitettu.

Kuvia ulkoa: http://sdrv.ms/10Ek0WK http://sdrv.ms/10Ek7l3

Sisältä: http://sdrv.ms/10Ek88O

Jonkun aikaisempi korjaus : http://sdrv.ms/10Ek9cD

Toinen nurkka ehjän oloinen,aukaistaan : http://sdrv.ms/10EkhZH

Sitten sitä mätää : http://sdrv.ms/10EkfRz http://sdrv.ms/10Ekhci http://sdrv.ms/10EkoEM

Eipä ennen ole tullut panelia nähtyä vaunun rakenteissa.. http://sdrv.ms/10mbRZV

Lattia vaneri oli onneksi kova,ikkunan ympärystä hyvä mutta nurkka rimat menee uusiksi. Ilmeisesti kannattaa ottaa koko etuseinä pois?
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,832
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #3 : 13.05.2013, 23:05:37 »
Purkaminen aloitettu. Oikea nurkka ihan puuroa ja muurahaisten asuttama. Etu ja taka kalusteet purettu ja tutkinta aloitettu.

Kuvia ulkoa: http://sdrv.ms/10Ek0WK http://sdrv.ms/10Ek7l3

Sisältä: http://sdrv.ms/10Ek88O

Jonkun aikaisempi korjaus : http://sdrv.ms/10Ek9cD

Toinen nurkka ehjän oloinen,aukaistaan : http://sdrv.ms/10EkhZH

Sitten sitä mätää : http://sdrv.ms/10EkfRz http://sdrv.ms/10Ekhci http://sdrv.ms/10EkoEM

Eipä ennen ole tullut panelia nähtyä vaunun rakenteissa.. http://sdrv.ms/10mbRZV

Lattia vaneri oli onneksi kova,ikkunan ympärystä hyvä mutta nurkka rimat menee uusiksi. Ilmeisesti kannattaa ottaa koko etuseinä pois?

Ota se päätyseinä nyt irti niin homma on paljon helpompaa, tietenkin jos mahdollista.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa -ja-

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #4 : 14.05.2013, 08:37:31 »
Sama projekti aloitettu kaksi viikkoa sitten 6002 malliin ja tavoitteena sama, eli juhannuksesta liikkeelle.
Hyvä että olet ottanut kuvia niin saan apuja oman kasaamiseen. Kun en ole itse tuota omaa projektia purkanut niin helpottaa hiukan kun näkee mihin mikäkin pala käy.

Keulapala kannattaa ottaa tosissaan irti, niin se etupään korjaus on paljon helpompaa. Itse tuon urakan just viime viikonloppuna tein.
Pistä lisää kuvia vaan ;)


Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #5 : 14.05.2013, 22:53:19 »
Tänään saatu etupää purettua,toisen kulman puut ehjiä. http://sdrv.ms/13iKMVq http://sdrv.ms/13iKTjN

 Etuseinässä on muurahaisten kaivamia käytäviä styroksissa onkohan se menetetty tapaus? Oon kyllä myrkyttänyt koko vaunun ja etuseinänkin tuholaistorjuja ystävältäni saamilla aineilla.

Vähän meinaa olla heikkoa puuta katon rajassa http://sdrv.ms/13iLbaa

Kulmapuut aika haperoa myös http://sdrv.ms/13iLiTh

Suurin osa mädästä poistettu http://sdrv.ms/14kPZhK

Kannattaako ottaa kokonaan styroksi pois ? Vai vaan paikata ne kohdat jotka joutuu irrottaa? Millä se lähtis helpoiten? Meinaa olla aika tiukassa.. http://sdrv.ms/10obCgZ

Renkaat on vaihto kunnossa ja meinasin jotkut aluvanteet tyrkätä alle,tulee muutenkin varmaan ulkokuorikin muuttumaan jonkinverran ;)
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa Blue_vw

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #6 : 15.05.2013, 12:31:26 »
Lainaus
Millä se lähtis helpoiten? Meinaa olla aika tiukassa..

Itse sain styroksit irti omastani helpoiten kun leikkasin pienempiin palasiin sellaisella "monitoimileikkurilla"  ja sitten raaputtelin ne pois purkuraudalla. Montaa tapaa kokeilin, mutta tämän kun loppuvaiheessa keksi niin parhaaksi osoittautui.

Monitoimikone oli tällainen:

Liimajäämät sitten pellistä acryl cleanerillä ja pyyhkeellä, mitä jäi koloihin niin teräsharjalla ja senjälkeen pyyhkimällä
« Last Edit: 15.05.2013, 12:33:37 kirjoittanut Blue_vw »
Solifer 550 DL -89 & Skoda Octavia 2.0TDi -12

Poissa Kimi

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,771
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #7 : 15.05.2013, 13:06:29 »
Itse ottaisin styroxit pois ja vaihtaisin eristeen foamiksi. Kun se kerran on auki niin "pienellä" lisävaivalla saa paremman eristyksen.
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #8 : 15.05.2013, 13:33:20 »
Juu kyllä se eriste on viisain vaihtaa. Olisko ehdotuksia miten noi nurkkapuut kannattaa värkätä? Itse ajattelin vesivanerista leikata sopivia paloja ja yhtenä kappaleena paikoilleen.
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa Jepla

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #9 : 15.05.2013, 13:59:05 »
Monitoimikoneelle ääni täältä. Samaa käytin itekkin ja styroksi irti pellistä ohuella lastalla. Hivutti lastan styroksin ja pellin väliin ja nosti pois. Alla kuva

Omassa projektissa kulmapuiden laittaminen oli hidas homma kun teki yhden osan ja liimasi kiinni ja ootti kuivumista. Keulan kaarevuuden vuoksi tein paikoilleen eri paloista yksi kerrallaan.
« Last Edit: 15.05.2013, 14:07:09 kirjoittanut Jepla »
- Polar 550 GLE 1992, Nissan X-Trail 2.5 2006.

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,832
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #10 : 15.05.2013, 19:56:38 »
Juu kyllä se eriste on viisain vaihtaa. Olisko ehdotuksia miten noi nurkkapuut kannattaa värkätä? Itse ajattelin vesivanerista leikata sopivia paloja ja yhtenä kappaleena paikoilleen.

Pojan samanlaiseen tehtiin 3mm:lin vanerista sopivia soiroja joita liimattiin päällekkäin tarpeellinen määrä. Vaunussa oli vielä eristeet kulmissa paikalleen niin sai helposti oikean muodon.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #11 : 15.05.2013, 22:59:51 »
Olis nyt keula purettuna http://sdrv.ms/10PMWQp

Kannattaisko korjata tuosta etuseinän alaosasta vaan huonot vai tehdä kokonaan uusi? Näyttäis olevan vielä pelastettavissa.

Styroksi saatu katosta irti http://sdrv.ms/18LPkJL mitenköhän finfoam taipuu kattoon,vai tartteeko tehdä kapeista soiroista?

Ikävää syöpymistä kattopellissä : http://sdrv.ms/14p8q4W olisko mitään ideaa liimata ulkopuolelle uusi pelti vanhan päälle siihen suoraan osaan asti? koko kattoa en ala uusimaan,enkä halua huomata kohta että katto vuotaa. Muita ideoita?
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #12 : 16.05.2013, 23:13:41 »
Tänään ei oikein tullut ihmeitä puuhasteltua. Uusia puita suunniteltu ja sellaista.
kattopeltia asiakin selvis kun kysäisin Pr caravanista Markolta asiaa niin hänen kantansa oli sama eli liimataan pätkä uutta peltiä kattoon varmuudeksi.
Huomenna tuttu tuo puutavarat,liimat,levyt ja eristeet jos hirveesti ei viikonloppuna sada niin yritän saada rimat etupäähän tehtyä. Takapäätä ei vielä voi avata koska vaunua on pidettävä takakenossa  jottei sadevesi valu etupuolelta kun se kuitenkin on taivasalla,yöksi sitten pressu vaan keulalle.

Mitäs muuten tolle pannulle kannattais tehdä? Sehän ei syty jos ei ole laturissa jos sillonkaan,siis jännite häviöitä..
« Last Edit: 16.05.2013, 23:42:19 kirjoittanut TonyN »
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa KOE

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 479
  • Volvo 940-95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #13 : 17.05.2013, 06:45:44 »


Mitäs muuten tolle pannulle kannattais tehdä? Sehän ei syty jos ei ole laturissa jos sillonkaan,siis jännite häviöitä..
Onko akku kuitenkin kunnossa. Kiiluuko valot jos laittaa useamman lampun yhtäaikaa päälle vai palaako yhtä kirkkaasti oli yx tai useampi valo päällä yhtäaikaa?
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu 600tkm

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #14 : 17.05.2013, 08:10:19 »
Akku on kunnossa kyllä. Oma veikkaus on että jännite notkahtaa pannulle siksi ei lähde tulille.
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499