Kirjoittaja Aihe: Solifer 6102i kunnostus projekti  (Read 13556 times)

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #90 : 14.06.2013, 23:41:58 »
Eli vika ei ole ohjauspanelissa,käyttäytyy samalla tavalla kun ohitin paneelin. Mulla alkaa olla vähän paukut loppu ton lämppärin vianhaun kanssa, yksi vaihtoehto on kipinä tai sitten reletys näin olisi ainakin virran saanti taattu.

Alkaa vaunu olla nyt ulkoa puunausta vaille,peruutus valon jäänteet pitää vielä nappasta pois ja tehdä ne kerros-sängyt taakse. sekä tietty lämppäri korjata. Yksi kattoluukku pitää vielä hakea uus.

Verhot olis laiteltuna ja sisusta muutenkin kasassa,puuttu enään kunnon siivous. Näyttää siis välmistuvan määräaikaan mennessä ::)
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,837
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #91 : 15.06.2013, 06:55:25 »
Mittaa ohjauspaneelin nastasta 1 jännite ennen lämmittimen päällelaittoa ja sitten hehkutustilanteessa, ero pitää olla reilusti alle puoli volttia. Oliko vaunussa ikkunakytkintä?
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #92 : 15.06.2013, 09:14:59 »
Mittaa ohjauspaneelin nastasta 1 jännite ennen lämmittimen päällelaittoa ja sitten hehkutustilanteessa, ero pitää olla reilusti alle puoli volttia. Oliko vaunussa ikkunakytkintä?

Ero on kyllä puolentoita tai jopa kahden voltin luokkaa kun lähtee starttaamaan. ikkuna kytkintä ei ole,eikä sulake rasiassa käyttöohjekirjan mukaan olis kun vesipumpum sulake?
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #93 : 15.06.2013, 12:11:23 »
Kävimpä vielä mittaamassa. Jännite lähtötilanteessa 12.7v käynnistyksessa 12.1v nastassa 5 eli keltaisessa käynnistyksessä 11.8v rassasin vielä kerran pannun päästä liittimet hiomapaperin kanssa ja puristelin vähän liittimiä. Ekalla yrityksellä pannu lähti tulille ilman laturia muttei enään sen jälkeen.
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa 1465

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 602
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #94 : 15.06.2013, 12:29:42 »
Kävimpä vielä mittaamassa. Jännite lähtötilanteessa 12.7v käynnistyksessa 12.1v nastassa 5 eli keltaisessa käynnistyksessä 11.8v rassasin vielä kerran pannun päästä liittimet hiomapaperin kanssa ja puristelin vähän liittimiä. Ekalla yrityksellä pannu lähti tulille ilman laturia muttei enään sen jälkeen.
Jos hehkutulpassa on karstaa,pannu lähtee kerran päälle ja seuraavan kerran muutaman tunnin kuluttua ;)
 Jos et halua laittaa kipinää niin laita rele :)
Ensimmäinen vaunu vuonna 1971, Solifer 3500 jupiter vm.69,,Cavalier 440GT,,Ace Ambassador,,Solifer,,Baltic,,SF-Matkaaja,, Kafi,,Knaus,,Polar ym.
Nyt Sprite ja Astro.

Poissa Komissarov

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 87
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #95 : 15.06.2013, 13:34:54 »
ikkunakytkintä ei ole...
Entäs ovessa, saranapuolen alanurkassa?
« Last Edit: 17.06.2013, 22:17:11 kirjoittanut Komissarov »
Ducato 3.0 Multijet ComfortMatic '08,
Clio TCe 90 Dynamique '13,
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Break '00,
AX 1.4D First '93,
Visa 1.4 GT '83,
Solifer 6102i '91

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #96 : 15.06.2013, 13:53:53 »
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,837
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #97 : 15.06.2013, 17:30:28 »
Kävimpä vielä mittaamassa. Jännite lähtötilanteessa 12.7v käynnistyksessa 12.1v nastassa 5 eli keltaisessa käynnistyksessä 11.8v rassasin vielä kerran pannun päästä liittimet hiomapaperin kanssa ja puristelin vähän liittimiä. Ekalla yrityksellä pannu lähti tulille ilman laturia muttei enään sen jälkeen.

Huomioitko pyrostaatin palautus viiveen? Noin 1-2 minuuttia.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,837
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #98 : 15.06.2013, 17:32:37 »
ikkunakytkintä ei ole...
Entäs ovessa, saranapuolen alanurkassa?

Nyt toi sinun lainaus meni pieleen, en ole noin sanonut. ;)
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #99 : 15.06.2013, 18:46:31 »
Kävimpä vielä mittaamassa. Jännite lähtötilanteessa 12.7v käynnistyksessa 12.1v nastassa 5 eli keltaisessa käynnistyksessä 11.8v rassasin vielä kerran pannun päästä liittimet hiomapaperin kanssa ja puristelin vähän liittimiä. Ekalla yrityksellä pannu lähti tulille ilman laturia muttei enään sen jälkeen.

Huomioitko pyrostaatin palautus viiveen? Noin 1-2 minuuttia.

Kuu huomioin. Pannu lähtee omin voimin käyntiin levättyään tunnin tai pari. Voittaako ongelmat hehkuun?

Mitä sillä ikkuna kytkimellä ovessa edes tekis? Mutta mielestäni kaasupullonotelo ja ulkovalo oli viivästetty ja oven kytkin liittyy juuri siihen.
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,837
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #100 : 15.06.2013, 19:24:00 »
Kävimpä vielä mittaamassa. Jännite lähtötilanteessa 12.7v käynnistyksessa 12.1v nastassa 5 eli keltaisessa käynnistyksessä 11.8v rassasin vielä kerran pannun päästä liittimet hiomapaperin kanssa ja puristelin vähän liittimiä. Ekalla yrityksellä pannu lähti tulille ilman laturia muttei enään sen jälkeen.

Huomioitko pyrostaatin palautus viiveen? Noin 1-2 minuuttia.

Kuu huomioin. Pannu lähtee omin voimin käyntiin levättyään tunnin tai pari. Voittaako ongelmat hehkuun?

Mitä sillä ikkuna kytkimellä ovessa edes tekis? Mutta mielestäni kaasupullonotelo ja ulkovalo oli viivästetty ja oven kytkin liittyy juuri siihen.

Pistä jännitemittari pyrostaatin keltaiseen johtoon ja maahan ja seuraa kuinka nopeasti jännite palaa keltaiseen kun pannu on käynnissä ja sammuu itsestään huonetermostaatin ollessa päällä. Voit tehdä sen niin, että käynnistät pannun ja annat käydä pari minuuttia ja sitten termostaatista sammutat ja kytket heti uudelleen päälle.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #101 : 16.06.2013, 15:39:32 »
Kävimpä vielä mittaamassa. Jännite lähtötilanteessa 12.7v käynnistyksessa 12.1v nastassa 5 eli keltaisessa käynnistyksessä 11.8v rassasin vielä kerran pannun päästä liittimet hiomapaperin kanssa ja puristelin vähän liittimiä. Ekalla yrityksellä pannu lähti tulille ilman laturia muttei enään sen jälkeen.

Huomioitko pyrostaatin palautus viiveen? Noin 1-2 minuuttia.

Kuu huomioin. Pannu lähtee omin voimin käyntiin levättyään tunnin tai pari. Voittaako ongelmat hehkuun?

Mitä sillä ikkuna kytkimellä ovessa edes tekis? Mutta mielestäni kaasupullonotelo ja ulkovalo oli viivästetty ja oven kytkin liittyy juuri siihen.

Pistä jännitemittari pyrostaatin keltaiseen johtoon ja maahan ja seuraa kuinka nopeasti jännite palaa keltaiseen kun pannu on käynnissä ja sammuu itsestään huonetermostaatin ollessa päällä. Voit tehdä sen niin, että käynnistät pannun ja annat käydä pari minuuttia ja sitten termostaatista sammutat ja kytket heti uudelleen päälle.

Tämä varmaan pitää tehdä pannunpäässä?
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa tahko

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 621
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #102 : 16.06.2013, 17:17:22 »
Kävimpä vielä mittaamassa. Jännite lähtötilanteessa 12.7v käynnistyksessa 12.1v nastassa 5 eli keltaisessa käynnistyksessä 11.8v rassasin vielä kerran pannun päästä liittimet hiomapaperin kanssa ja puristelin vähän liittimiä. Ekalla yrityksellä pannu lähti tulille ilman laturia muttei enään sen jälkeen.

Huomioitko pyrostaatin palautus viiveen? Noin 1-2 minuuttia.

Kuu huomioin. Pannu lähtee omin voimin käyntiin levättyään tunnin tai pari. Voittaako ongelmat hehkuun?

Mitä sillä ikkuna kytkimellä ovessa edes tekis? Mutta mielestäni kaasupullonotelo ja ulkovalo oli viivästetty ja oven kytkin liittyy juuri siihen.

Pistä jännitemittari pyrostaatin keltaiseen johtoon ja maahan ja seuraa kuinka nopeasti jännite palaa keltaiseen kun pannu on käynnissä ja sammuu itsestään huonetermostaatin ollessa päällä. Voit tehdä sen niin, että käynnistät pannun ja annat käydä pari minuuttia ja sitten termostaatista sammutat ja kytket heti uudelleen päälle.

Tämä varmaan pitää tehdä pannunpäässä?

Juu,kyllä

Poissa TonyN

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Mäntsälä/ Kellokski
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #103 : 16.06.2013, 17:30:30 »
Niinpä tietenkin,pitäis ajatuksen kanssa miettiä näitä juttuja. Pannu ollut pari minuuttia käynnissä termari pienelle ja takaisin kuumemmalle niin uudelleen starttiin menee reilun minuutin verran. Jännite huitelee 11 voltin kieppeillä.
« Last Edit: 16.06.2013, 17:34:54 kirjoittanut TonyN »
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,837
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Solifer 6102i kunnostus projekti
« Vastaus #104 : 16.06.2013, 20:14:46 »
Niinpä tietenkin,pitäis ajatuksen kanssa miettiä näitä juttuja. Pannu ollut pari minuuttia käynnissä termari pienelle ja takaisin kuumemmalle niin uudelleen starttiin menee reilun minuutin verran. Jännite huitelee 11 voltin kieppeillä.

Onko se jännite pyrostaatin sinisessä johdossa sama ja mikä jännite on vesitermostaatin punaisessa johdossa?
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.