Kirjoittaja Aihe: Peruutuskameran asentaminen  (Read 805 times)

Poissa Catiska

• Tuorevaanari
  • *
Peruutuskameran asentaminen
« : 16.05.2013, 08:26:18 »
Tarkoituksena olisi asentaa matkailuautoon (Adria 572 DK) peruutuskamera. Mikä on järkevin reitti tuoda kameran kaapeli kojelaudalle? Kameran kaapeli vaatii 5mm reiän, sisäpuolelta pitäisi sitten löytyä + ja - kameraa varten.

Onko reiän porauksessa jotain erityistä huomioitavaa rakenteiden/vesieristyksen kannalta? Miten johdotukset saa parhaiten kulkemaan rakenteissa keulalle?

Ensin ajattelin ostaa valmiin paketin asennettuna, mutta paikallista huoltoa asia ei tuntunut kiinnostava niin tehdään itse.

Poissa SiumH

• Tuorevaanari
  • *
Vs: Peruutuskameran asentaminen
« Vastaus #1 : 18.05.2013, 21:27:27 »
Mitä jos laitat langatoman? :)

Poissa resu

• Tuorevaanari
  • *
  • Naantali
« Vastaus #2 : 09.06.2013, 18:31:27 »
Mulla samanlainen adria.Laitoin tollasen kameran rekisterikilven yläpuolelle. http://www.engzet.com/RVC_ENG370.html
johdon laitoin kilven takaa ja sitten alustaa pitkin moottori tilaan ja johdon rintapellistä sisään ,kumitulppa jarrutehostimen vasemmalla puolen(edestä katsottuna).en laittanut pakkivalolta vaan erillisen kytkimen kautta.Niin ja kameralta menevässä johdossa virta ja kuva singnaali.
« Last Edit: 09.06.2013, 18:34:44 kirjoittanut resu »

Poissa Catiska

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #3 : 25.06.2013, 15:01:14 »
Tein kokolailla samoin, helppo ja nopea homma :)

Langatonta en laittanut (olen sellaisen kerran asentanut autoon) koska se ei anna mitään hyötyjä. Asentaminen ei ole sen helpompaa koska virtaa sekin tarvitsee, eli sama määrä johtoja sinne täytyy vetää kuitenkin. Tuossa kamerassani kun menee vain yksi moninapainen johto. Lisäksi kokemus on osoittanut että langattomissa on välillä häiriöitä kuvassa. Toinen syy on on kameravalikoima. Langattomista en löytänyt yhtään joka soveltuu pakkaseen ja omaisi 170 asteen kuvakulman.