Kirjoittaja Aihe: Solifer s 6+ 03 sulakerasia..?? [RATKESI]  (Read 231 times)

Poissa jussi57

• Tuorevaanari
  • *
Solifer s 6+ 03 sulakerasia..?? [RATKESI]
« : 22.07.2013, 21:54:59 »
Kuten otsikosta ilmenee, aiheuttaa kyseinen neljä sulaketta sisällään pitävä rasia päänvaivaa... Rasia sijaitsee vaunun etuosassa sohvaryhmän alla. Ohjekirja kertoo sen olevan lisävarusteena silloin, kun vaunussa on 13 napainen pistoke, mutta sanallakaan ei mainita mitä tai mihin nuo johdot menevät.
Nimittäin joku onneton tunari.. ( ed. omistaja) oli menny katkomaan johtoja ja muuttanu pistokkeen 7 napaiseksi. Edelleen johtojen väri eivät ole Iso standardin mukaiset, joten jos osais kertoa noiden sulakerasialle tulevien johtojen salat. Vaunussa toimii tällä hetkellä kaikki normaalit valot ja myös takasumuvalo, mutta esim. peruutusvalo ei toimi, eikä käsittääkseni myöskään mahd vaunun akunlataus yms. toiminnot, jotka 13-napainen mahdollistaa...

yst. Jussi

Muoks: Tähän vielä lisäyksenä, että ostin vaunun Kymenlaaksossa sijaitsevasta vaunuliikkeestä ( perheyritys). Kyselin tirehtööriltä, että onko tässä mallissa vedetty johdot kuten 13 napaisessa järjestelmässä kuuluu ja hän kertoi näin olevan. Sovittiin sitten, että ennen vaunun luovutusta johdotus pistokkeineen palautetaan alkuperäiseksi. Rupesin nyt sitte ihmettelemään mm. peruutusvalojen puuttumista, vaunun akun latauksen puutetta jne..jne. Avasinpa sitten pistokkeen ja havaitsin minua viilatun linssiin liikkeen toimesta...oli menty siitä yli.... mistä aita nurin ja  kytketty vain ne 7 johtoa..13 napaiseen pistokkeeseen.

Voihan vitalis..Ei tartte enää mennä siihen liikkeeseen asioimaan...ei edes WC aineen ostossa.

ps.
Helsinki-Caravan auttoi minua ystävällisesti pulmassani ja luovutti mulle ihan aidon kytkentäkaaavion, jossa vieläpä johtojen värit.

t. taas kerran kuseteuksi itsensä tunteva jussi
« Last Edit: 25.07.2013, 22:08:40 kirjoittanut jussi57 »
Volvo V70  2.4 -07
Solifer S6+, - 03