Kirjoittaja Aihe: Primus vähän hapettunut  (Read 423 times)

Poissa Kestosippi

• KunniaVaanari
    • http://www.sfckymenlaakso.fi
Primus vähän hapettunut
« : 30.07.2013, 17:58:08 »
Aika happamana on primuksen poskiontelot ja katto.

Poissa Kestosippi

• KunniaVaanari
Vs: Primus vähän hapettunut
« Vastaus #1 : 30.07.2013, 18:00:52 »
Pannu onkin kyllä 20 vuotias ja kovalla käytöllä.

Poissa Kestosippi

• KunniaVaanari
« Vastaus #2 : 30.07.2013, 18:01:38 »
Tästä ei ihan maalaamalla selvitä.

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
« Vastaus #3 : 30.07.2013, 20:47:13 »

Pahan näköinen, mutta onko tuo se käytössä ollut? En tajunnut, että multimedia viesti oli sinulta, sori. Onko lämmönvaihdin missä kunnossa ja pohja taitaa olla kunnossa? Kyllä minä tosta pannun teen sinulle. ;)
Ota pohjasta kuva ylä ja alapuolelta.
« Last Edit: 30.07.2013, 20:51:04 kirjoittanut mjo33400 »
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa Kestosippi

• KunniaVaanari
« Vastaus #4 : 30.07.2013, 21:03:51 »

Pahan näköinen, mutta onko tuo se käytössä ollut? En tajunnut, että multimedia viesti oli sinulta, sori. Onko lämmönvaihdin missä kunnossa ja pohja taitaa olla kunnossa? Kyllä minä tosta pannun teen sinulle. ;)
Kiitos osanotosta  :D
Mutta mulla oli onneksi kunnollinen ruosteeton pannu varalla ja siihen oli myös valmiiksi kunnostamani poltinpohja.
Nyt laitoin sen käyttöön siirtämällä kaikki sähköiset osat siihen kipinäboxeineen ja -kärkineen.

Tuosta ruostuneesta tulee vielä pannu, mutta siihen pitää tehdä uusi poskipelti ja katto. Se peltityö on mun leipälaji, joten eiköhän tuo onnistune, varsinkin kun mulla on hyvä ja kunnostettu pannu valmiiksi aisalla toiminnassa.

Hyvä muuten että kehotit tutkimaan myös poskipellin. Arvasin jo tuon katon nähtyäni, että hapanhan se on koko poskipelti.

Poltinpohja näyttää ihan hyvältä ja ei vaadi muuta kuin teräsharjaa ja maalia päälle. kattilaosa lienee myös kunnossa, mutta senhän näkee vasta kun riisun tuon poskipellin siitä pois.
« Last Edit: 30.07.2013, 21:08:54 kirjoittanut Kestosippi »

Poissa Kestosippi

• KunniaVaanari
« Vastaus #5 : 30.07.2013, 21:13:11 »
Miksiköhän tuossa poskipellissä on ollut verkolla varustettu reikä joka johtaa sinne villoihin?
Reikä on päinvastaisella puolella muihin aukkoihin nähden.

Reikä on tuossa kuvassa näkyvissä joskin ruosteesta laajentuneena kolminkertaiseksi.
« Last Edit: 30.07.2013, 21:16:36 kirjoittanut Kestosippi »

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
« Vastaus #6 : 30.07.2013, 21:26:38 »
Miksiköhän tuossa poskipellissä on ollut verkolla varustettu reikä joka johtaa sinne villoihin?
Reikä on päinvastaisella puolella muihin aukkoihin nähden.

Reikä on tuossa kuvassa näkyvissä joskin ruosteesta laajentuneena kolminkertaiseksi.

Olentan, että se on jonkinlainen takapotkuventtiili sytytyshetkeen. Villassa on myös reikä siinä kohdassa. Verkko on sitä varten, ettei kaasu syty poskipellin ulkopuolella. Tai sitten se on sitä varten, että laskee kaasun pois jos ei ole syttynyt.
MB C200 CDI -11.

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
« Vastaus #7 : 01.08.2013, 08:42:20 »

Kiitos osanotosta  :D
Mutta mulla oli onneksi kunnollinen ruosteeton pannu varalla ja siihen oli myös valmiiksi kunnostamani poltinpohja.
Nyt laitoin sen käyttöön siirtämällä kaikki sähköiset osat siihen kipinäboxeineen ja -kärkineen.

Tuosta ruostuneesta tulee vielä pannu, mutta siihen pitää tehdä uusi poskipelti ja katto. Se peltityö on mun leipälaji, joten eiköhän tuo onnistune, varsinkin kun mulla on hyvä ja kunnostettu pannu valmiiksi aisalla toiminnassa.

Hyvä muuten että kehotit tutkimaan myös poskipellin. Arvasin jo tuon katon nähtyäni, että hapanhan se on koko poskipelti.

Poltinpohja näyttää ihan hyvältä ja ei vaadi muuta kuin teräsharjaa ja maalia päälle. kattilaosa lienee myös kunnossa, mutta senhän näkee vasta kun riisun tuon poskipellin siitä pois.

Tarvitsetko kipinäpakettia projektiin? ;)
MB C200 CDI -11.