Aamupäivällä TransitMatkaajaan -89 haettu katsurilta leima. Nytten vois vaikka panna myyntiin todella edukkaasti.
Päivällä leikattiin matot asunto-osaan uusimpaan hankintaan eli Fiat Sunlight-05 tai oikeastaan emäntä sen homman pääasiassa teki.
Pitkin päivää vanhimman pojan viimeisintä hankintaa eli mopoautoa ajokuntoon laitettu. Hän kun osti itselleen toisenkin mauton (Bellier Jade Racing -11) tuosta oman kylän kaupasta edukkaasti koska oli ajokunnoton eikä kauppiaalla ollut kiinnostusta sitä kuntoon laittaa. Yllättäen kunnostus osuu juuri mun kontolle koska kloppi on viikot Ilmajoen Maatalousoppilaitoksessa opiskelemassa. Ja mullahan on remppakokemusta kun useamman vuosikymmenen olen työkseni autonasentajan hommia tehnyt.
Nämä siis meikäläisen kesälomahommina. Vaikka loma oli tarkoitus ajoittaa puintihommien tekemiseen mutta näyttää että pellolle ei loman aikana tarvi mennä kun sateille ei loppua näy.

Onneksi mulla on emäntä jolta maatalouteen liittyvät hommat käyvät helposti. Elikkä puinnin aikaan hän lähtee puimaan jos meikä on töissä. Myös viljojen kuljetukset kuivaajalle ja sen käyttö ovat tuttuja hommia.