Kirjoittaja Aihe: Primus 2470 kipinäsytytyspaketti  (Read 130 times)

Poissa Slapa

• Tuorevaanari
  • *
Primus 2470 kipinäsytytyspaketti
« : 16.11.2017, 07:51:19 »
Hei vaan! Saako noita kipinäsytytyspaketteja siis vielä? Laittelin eilen mjo:lle YV:tä aiheesta. Luin sitten suunnilleen kaiken mitä täällä on kirjoitettu Primuksen 2470:sta ja kipinäsytytyksen asennuksesta. Mahtava tietopaketti! Kun ei vastausta kuulunut, päätin kysäistä täältä.
Eli mulla on tommonen vanha Solifer 5602i, jossa on Primuksen 2470. Kun akku on täynnä tai olen sähköissä, kaasulämmitys toimii pääsääntöisesti hyvin. Joskus se on silti mennyt yöllä vikatilaan, vaikka kaasua on. Haluaisin tehdä vaunusta luotettavan erävaunun, ja tuo kipinäsytytys pelastaisi homman. Ainakin olen melko varma siitä, että huono toimivuus johtuu liian alhaisesta jännitteestä / huonosta hehkusta. Kesällä lämmitys toimi sähköttömällä alueella täydellä akulla n. 3 vuorokautta, sitten lakkasi syttymästä. Taas kun saatiin sähköihin, toimi kuin ennenkin.
Asennuksesta jäi vielä epäselväksi se, miten tuo pannun irroitus vesikierrosta onnistuu? Varmaankin puristetaan letkut kiinni ja nypätään irti pumpulta... Kun saisi tuon purkuhomman vain onnistumaan rikkomatta mitään. En ole koskaan vaunun lämmityksen kanssa mitään tehnyt. Joskus melkein 10 vuotta sitten mjo asensi ensimmäiseen vaunuuni sähköpatruunan, kun en itse arvannut lähteä sitä tekemään.
Ostin tämän nykyisen vaunun pari vuotta sitten, enkä tiedä onko tuota pannua miten huollettu, joten ajattelin sen irrottaa kokonaan ja katsoa samalla, missä kunnossa sisuskalut on.
SFC 126986
Ford F350 XLT Lariat -90
Chevrolet Chevy Van -91
Wilk Safari 560, -02
Sprite Alpine -85

Poissa Pate-Oulu

• Tuorevaanari
  • *
  • Engineering journeyman
Vs: Primus 2470 kipinäsytytyspaketti
« Vastaus #1 : 16.11.2017, 09:13:47 »
Tuolla toisella foorumilla on myös tietoa Primuksesta.
http://karavaanari.org/index.php/board,13.0.html
Polar Kafi 5.6SR

Poissa Slapa

• Tuorevaanari
  • *
Vs: Primus 2470 kipinäsytytyspaketti
« Vastaus #2 : 16.11.2017, 09:20:34 »
Tuolla toisella foorumilla on myös tietoa Primuksesta.
http://karavaanari.org/index.php/board,13.0.html
Jaahas, kiitos! Ihmettelinkin kun täällä tuntuu olleen aika hiljaista viimeiset 4 vuotta ja tuonne karavaani.org:iin johtaneet linkit on pitkän aikaa ilmoittaneet vaan että osoitetta ei löydy... Nyt näyttää toimivan.
SFC 126986
Ford F350 XLT Lariat -90
Chevrolet Chevy Van -91
Wilk Safari 560, -02
Sprite Alpine -85