Kirjoittaja Aihe: Priimuksen huolto  (Read 2063 times)

Poissa penax

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 67
Vs: Re: Priimuksen huolto
« Vastaus #15 : 29.07.2013, 10:44:40 »

No niin, nyt on sitten tutkittu, ja olisi hutkimisen paikka.

Oikosulkemalla sininen ja keltainen johto (pyrostaatti) pannu hörähti tulille.

Sitten liuta tyhmiä kysymyksiä (tyhmiä kysymyksiä ei kuulemma ole, on vaan tyhmmiä kysyjiä).  ;D

Mikä ton pyrostaatin virka on?
Millaiset riskit on jos sen ohittaa (pysyvästi)?
Pyrostaatti on ilmeisesti palotilassa, joten sen  voinee irrottaa ilman, että vedet tulee pihalle?
Mitä tolle voi kotikonstein tehdä?
Mistä saa uusia?
Mitä maksaa?

Näillä päästäneen alkuun.

penax

Pyrostaattia ei voi ohittaa koska on liekkivahti eli kun pannu syttyy niin pyrostaatti lämpenee ja katkaisee kaasuventtiilin vetokäämin ja hehkun jännitteen sekä mustan poksin ajastinreleeltä myös. Jos oikosulkemalla ohitat pyrostaatin niin pannu käy alle kaksi minuuttia ja menee häiriölle.

Perusteelliinen liittimien puhdistus ja CRC:n käyttö ilmeisesti auttoi, koska pannu alkoi toimimaan, ja toimi ainakin viikonloppureissun ajan. Toivottavasti oli pysyvä korjaus.

Kiitos neuvoista!
Mercedes-Benz 250 TD -89
Toyota Corolla 2,0D Wagon -99 toimivalla ilmastoinnilla (pakettiautoistettu)
Solifer 540 DL, toimiva kipinäsytytys 16.08.2010 klo 22.01 alkaen ;)
Aikaisemmat: KIP n. 550 teli -69, Cabby 532 -76, Solifer 530 De Luxe -72