Kirjoittaja Aihe: "kuka kukin on"  (Read 28174 times)

Poissa mijo

• Mika Joukainen
  • Administrator
  • KunniaVaanari
  • Turku
    • teidentukko
"kuka kukin on"
« : 12.01.2007, 15:52:20 »
Olisiko halua ja kiinnostusta tehdä pientä esittelykierrosta palstan vieraista? Joskus sellainen aloitettiinkin, mutta jospa nyt uudelleen..?
Hiukka taustaa ja ajatuksia liittyen palstan aiheeseen...
« Last Edit: 27.02.2007, 14:11:04 kirjoittanut Rokker »
Omavalmiste
(Sprite Alpine, LMC *2)

Tukos

• Vieras
Vs: "kuka kukin on"
« Vastaus #1 : 12.01.2007, 16:34:58 »
Jo vain se käy  ;D

Älysinköhäm oikein, no aloita sinä niin mie voin esitellä sitte  ::)

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
« Vastaus #2 : 12.01.2007, 16:38:22 »
Tästähän se alkaa:
Olen 56 v mies ja kiinnostuin vaunun lämmityslaitteista kun oma ensimmäinen -96 hankittu Hobby ei lämmityksen osalta toiminut. Piirsin kaikista pannuista kytkentäkuvat ja nyt tunnen pannut erittäin hyvin syvällisempiä juuria myöten, jonka johdosta olen saanut tittelin Primusasiantuntija. Vikatapauksissa minun puoleen voi kääntyä vaikka suoraan sähköpostilla, toki on suositeltavaa kysyä forumin kautta jotta siitä olisi sitten muillekkin hyötyä. Asun Vihdissä, Otalammella melkein Rokkerin naapurissa. ;D
Olen ammatiltani Elektroniikkalaiteiden suunnittelija, siis toteutus ja mekaniikka.
Minä en siis ole " mijo " ;D
« Last Edit: 12.01.2007, 16:56:28 kirjoittanut mjo33400 »
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Tukos

• Vieras
« Vastaus #3 : 12.01.2007, 16:52:21 »
Täällä -78 nainen, mies -80 ja poika -00 ja tyttö -04 . Allekirjoittanut matkasi lapsena vanhempien mukana vaunulla ympäriinsä, Virossa, Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Tykkäsin kovasti ja nämä vaunureissut on jääneet lapsuudesta hyvin mieleen.

Meidän vaunuharrastus alkoi siitä kun matkasimme pohjoiseen vuonna 2003 ( se kauhean kuuma kesä), meillä oli vain teltta mukana ja jouduimme nukkumaan tienvarressa kun emme päässeet yöllä leirintäalueelle missään. Siellä 50 asteisessa teltassa kuuntelimme kun linnut lauloi ja kello oli viisi aamulla. Hermot riekaleina, nälkäkin oli, matkaa pääkohteeseen vielä satoja kilsoja. Silloin päätimme että tämä oli viimenen kerta ilman asuntoautoa tai vaunua.

2005 sitten mentiin isäpapan asuntoautolla pohjoiseen ja jouluna olikin jo oma vaunu Knaus Sudwind vm -90. Tällä vaunulla kuljeskeltiin laskettelemassa, puskaleiriinnyttiin vaikka ja mihin, käytiin Helsingin keikka, vietettiin ikimuistoinen loma Lapissa ja Norjassa. Tutustuttiin mahtaviin ihmisiin ja saatiin ihan ystäviäkin.

Knaus kerkes olla vajaan vuoden  ;D

Nyt sitten ostettiin tuliterä Hobby 560 kmfe jossa on neljä yötä vietetty ja olipa luksusta kun ostettiin aggregaattikin. Vaunuharrastus on meidän perheen ykkösharrastus, vaunulla päästään kalastamaan joka on myös meidän lemppariharrastus. Lapin kalavedet ja Norjan merikalastus on lähellä sydäntä. Merikalastuksessa ollaan aloittelijoita mutta jotain jo tiedetäänkin jos joku haluaa kysyä jotain.

Asustamme Oulun lähellä  :) Niin ja lisätään vielä että parantumattomia Lapin hulluja molemmat.

Muokkausta...

Nyt 12.1.2009 tasan 2 vuotta myöhemmin on alla auto. Jota en uskonu kyllä ihan heti mahdolliseksi mutta tuossapa tuo pihassa nököttää. Muokkasin tuota omaa kuvausta ajantasalle muutenkin  :)
« Last Edit: 12.01.2009, 14:31:11 kirjoittanut Tukos »

Poissa Tero Wiheriäkoski

• Nettivaanari
    • http://www.sfc52815.com
« Vastaus #4 : 12.01.2007, 17:16:26 »
ja täällä 37 vuotias mies Helsingistä. Perheeseen kuuluu vaimo ja 2 tyttöä (6v ja 3v). Harrastuksenani Saabismi ja karavaanarismi.

Enempi tietoa löytyy kotisivuiltani http://tero.wiheriakoski.com , www.saabistinet.com ja www.sfc52815.com

TERO
Tero Wiheriäkoski / Helsinki
#SFC52815 - SFC Hyvinkään seutu ry, (SFC Helsinki)
www.sfc52815.com - www.wiheriakoski.com - www.saabistinet.com
Saab 9-5 wagon 2.0t Linear Pro Performance Business A5 - 2007
Matkailuajoneuvoton karavaanari.

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #5 : 12.01.2007, 18:55:51 »
Mies vuosimallia 1970 Vihdin Otalammelta (tarkemmin  Siippoosta), melkein mjo33400:n naapurista =)

Perheeseemme kuuluu itseni ja samanikäisen vaimoni lisäksi lapset: tyttö melkein 11v, poika 6,5v ja tyttö melkein 3v. Nykyään liikumme vaunuillen, mutta ennen perheen kasvamista pääasiassa Volkkarin Cämpperillä. Matkailun olen aloittanut jo pikkupenskana.

Toimin mm. tämän keskustelulaudan moderaattorina. Olen siirtymässä näinä päivivä YT-alalta AV-alalle uusien haasteiden pariin. Harrastan tietokoneilua, (kilpa)tanssia ja airsoftia (muovikuulapeliä/-sotaa), jonka tiimoilta järjestelen Suomen suurimpia pelitapahtumia (satoja pelaajia).

Karavaanarikuviani löytyy osoitteesta http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Rokker&album_id=399563

Rokk Oon !
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207
LA/CB ch. 7fm/19am: Rokker / KILA49

Poissa jartzu

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #6 : 23.01.2007, 13:51:34 »
NO EI KAI TÄÄ TÄHÄN KUOLLUT! No niin JARTZU +40 järvenpäästä, harrastus alkoi 80 lopulla kaverin vaunua lainatessa, kun ei viittinyt sukulaisten nurkissa majailla. tällä hetkellä 3 muksua ja koira reissataan milloin missäkin,  tuolla vanhalla lmc:llä tai sitten Chevyvanilla, treffeillä ja meeting:ssä. Niin olis tänäkin vuonna tarkoitus, Harrastuksiin kuuluu mikäs muu kuin toi vaunu ja Vani, safkan teko ja hauskan pito,  reissun päällä sitten kaikki mitä päähän pälkähtää.
vanhassa aina kaikkea pientä :-x  :-x
-89 chevyvan G20 ja fendt

Poissa hartsakoski

• KunniaVaanari
  • Oulusta oon ja kehtaan sanua!
« Vastaus #7 : 23.01.2007, 18:00:13 »
No hei esittäydytään nyt kukin vuorollaan.Tässä -60 syntynyt aloitteleva karavaanari Oulusta,reissussa mukana kulkee vaimo ja kolme nuorinta
lasta.2006 kesällä hommattiin -82 solifer arctic 45,jolla tehtiin muutama reissu.Pikkupoikien kanssa tosin vietettiin syksyn sateilla tunnelmallisia
hetkiä vaunussa sateen ropistessa ja tuulen tuivertaessa.Ei ollut ongelmia kun oli vaunu johdon nokassa.Hyvin nukutti kaikkia.Tulevana kesänä tarkoitus sitten vaunuilla vähän enemmänkin,ja katsoa paljonko Toyota Previa oikein kuluttaakaan vaunu perässä.Luultavasti aivan liikaa,mutta harrastuksethan kuulema maksaa! ;DTällä palstalla käyn päivittäin hakemassa eri aiheista lisää oppia,ja hyvin sitä on löytynytkin.Himottas ruveta 2450:een värkkäämään kunnon sytytys,kun vaan laiskuudeltaan ehtis. ;)
:-)

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
« Vastaus #8 : 23.01.2007, 18:27:58 »
Kipinäsytytys siinä vaiheessa viimeistään kun hehku hajoaa. ;D
MB C200 CDI -11.

Poissa Vanimies

• Ikivaanari
  • Pohojalaanen Lapualta Reissussa!
    • http://koti.mbnet.fi/mietmi/
« Vastaus #9 : 23.01.2007, 19:12:40 »
Vanimies nimimerkin takaa löytyy noin 46v miespuolinen henkilö joka "edellisessä elämässään" rekkakuskina lupas ja kehui ettei koskaan osta asuntovaunua. Perheen karavaanari kööriin kuuluu nykyään minä, emäntä 40v ja iltatähti Maiju (8.2) 5v. Martsu 18v muutti juipin kans kylälle viime syksynä ja Minna 16v on koulussa toisella paikkakunnalla. Vanhat likat on saaneet vapautuksen matkailusta. Saa lähteä jos haluaa muttei niinsanotusti pakko.
 Vaunu tuli taloon muistaakseni -90 ja samalla mennään.
Ammatiltani olen kylmäkoneasentaja jonka pääasiallinen työtehtävä on rakennella myymälöiden kylmäjärjestelmät.Harrastuksiin tai ehkä enemmän elämäntapaa kuuluu amerikan autot. Ei pahemmin kerkeä harrastelemaan "viikkokunta" hommien vuoksi. Ensimmäiset 13v kierreltiin Suomessa mutta 2004,2005 käyty ulkona ja 2007 myös.
 Tämä netti on hurauttanut täysin oman kotisivun ja viiden Foorumin päivittäisen kirjoittelun kanssa.
Veturina Chevy Vani Olssin 350 bensakoneella.
« Last Edit: 24.02.2008, 09:16:54 kirjoittanut Vanimies »
pohojalaanen Mututiedon kuningas kysykää mitä tahansa niin vastaan mitä tahansa!
64904

Poissa jonninjoutava

• KunniaVaanari
  • Melkein Lappi Rovaniemi
« Vastaus #10 : 14.02.2007, 11:12:50 »
Olisiko halua ja kiinnostusta tehdä pientä esittelykierrosta palstan vieraista? Joskus sellainen aloitettiinkin, mutta jospa nyt uudelleen..?
Hiukka taustaa ja ajatuksia liittyen palstan aiheeseen...

Niinpä niin "mjo" olisi hauska kuulla kuka on "mjo" Noo alas kertoon. ;D

Minä taas ihan turhanpäiväinen jonninoutava Rovaniemeltä.Ikääkin on jo kertynyt 49v vaimo on täytäny jo 25v niin montakertaa ettei pysy laskuissa. Lapsiakin on ja osa puhutelee jo vaariksi.

Niin matkailuharrastuksen aloitin jo asuesani Ruotsissa -80 , ensin hankitiin semmonen "kleinpussi"Wolkari, korotettu viheeä "heinäpaali".
Sitten hankitiin  oikea vaunu se tais olla Sprite jos en vääin muista.Nyttemin meillä tuo "Vatkaaja"jolla harrastusta jatketaan.
« Last Edit: 14.02.2007, 11:15:04 kirjoittanut jonninjoutava »
Turhanpäivainen
Volvo 940 Matkaaja 9004

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
« Vastaus #11 : 14.02.2007, 11:16:23 »
Minä olen mjo33400 ja olen kertonut sen aiemmin, mutta sinä JJ tarkoitit ilmeisesti "mijo:a" ;D
MB C200 CDI -11.

Poissa jonninjoutava

• KunniaVaanari
  • Melkein Lappi Rovaniemi
« Vastaus #12 : 14.02.2007, 11:22:32 »
Minä olen mjo33400 ja olen kertonut sen aiemmin, mutta sinä JJ tarkoitit ilmeisesti "mijo:a" ;D

Niin muuten tarkoitinkin  oli jäänynä tuo ( i ) poies on niin lähekäin nuo kirjaimet että ei tämmösillä nakkisormilla osu ;) :-\
Turhanpäivainen
Volvo 940 Matkaaja 9004

Poissa Kestosippi

• KunniaVaanari
    • http://www.sfckymenlaakso.fi
« Vastaus #13 : 14.02.2007, 20:16:49 »
Jaaettä esittelyjä kaivattais. No... 3 aikuista lasta ja 3 lastenlasta. 50v ikää. 23 vuotta karavaanarina. Vaunu on viides, ja järjestyksessä ne on ollut Sprite Musketeer vm-70, Matkaaja 510 vm-82, Kafi 542 vm-82, Solifer 552 vm-86 ja viimeinen/nykyinen on Solifer Nordica 6101i vm-93. Vetovehe on Volle 940 vm.-93. Retkiautona Transu. Vaunu on vuosipaikalla Purhossa, ja pysyy siellä toistaiseksi, vaikka Vantaalla asti asustan hyvän vaimon ja nuorimmaisen tyttären kanssa. Työmies. Oikeat karavaanarithan ei titteleistä välitä, eikä kehu varallisuudellaankaan, jossa ei mun kohdalla kehumista oliskaan.
« Last Edit: 01.03.2007, 16:40:21 kirjoittanut Kestosippi »

Poissa caprice-kake

• Tuorevaanari
  • *
  • Etelä-Pohjanmaa/Seinäjoki
« Vastaus #14 : 14.02.2007, 21:02:38 »
Caprice-Kake on 54v äijänköriläs vanimiehen naapurikunnasta. Vaimo 52v kulkee kevyesti mukana. 4 aikuista lasta, pian viisi lastenlasta. Että silleen. Kaverin vaunua on vedetty perässä noin viitenä vuotena. Viime kesänä hommattiin sitte oma solikka 5602i, jota sitten vedettiin noin 7500km veturina Chervolet caprice sedan-90. ::)
Chevrolet Caprice -90    Solifer 5602i-89