Kirjoittaja Aihe: "kuka kukin on"  (Read 28591 times)

Poissa TapaniLMC

• Tuorevaanari
  • *
  • Asikkalan puiset rattaat
Vs: "kuka kukin on"
« Vastaus #15 : 27.02.2007, 13:26:53 »
onpas hassua sanoa jotain itsestään...  ei nimittäin tule ollenkaan itsestään. Matkailussa olen aloittelija vaikka ikää on 63. Kalustona LMC ti 600. Ajatuksena liikkua enemmän kuin majailla. Elämäni olen saanut kulumaan rakennus ja huoltotöissä. Vesikiertoisia aurinkolämmityksiä olen rakennellut viimeksi.
Jo nuorena huomasin että rauhoita ensin ihmiset tilanteessa, sen jälkeen voit itse homman tehdä mielesi mukaan. Niinpä olenkin viime vuosina opetellut syvällisemmin hypnoosia ja siinä paneutunut entisiin elämiin ja kysymykseen kuka minä (sinä) olen. Kuitenkin tänä keväänä  07 lähdemme vaimon ja kissan kanssa kevättä vastaanottamaan etelä Eurooppaan  :)
Tapani Päijät- Hämeestä

Poissa Samppa

• Nettivaanari
    • http://www.lampopumput.info
« Vastaus #16 : 01.03.2007, 16:15:22 »
Täällä kirjoittelee 26v mieshenkilö Oulun lähistöltä. Perheeseen kuuluupi lisäksi vaimo (naisväen ikää ei ole sopiva ilmoittaa) ja pari vaahtosammuttimen kokoista tyttöä. Elantoa tienailen sähköalalla (suunnittelu). Karavaanailun (as.vaunulla) olen aloitellut kotiväen matkassa n.10 vuotiaana. Kotoa pois lähdettyäni on jokin reissu heitetty anopin ja appiukon asuntoautolla, kunnes viime kesänä tuli ostettua oma vaunu (projektiosiossa siitä enemmän). Tarkoitus on kevään aikana kasata taas vaunu ajoon ja ensi kesänä sitten kovaa reissua vain.
Matkaaja 8004SX3

Poissa Ossi66

• KunniaVaanari
« Vastaus #17 : 01.03.2007, 18:21:24 »
Käyttäjätunnus paljastaa minusta jo paljon. Meidän Ylivieskalaiseen vaunukuntaan kuuluu parivuotta nuoremman vaimon lisäksi tyttäret 11v ja 9v. Oikeaksi karavaanariksi aloimme vuosi takaperin eli liityimme karavaanareihin ja ostimme ekan oman vaunun - tuskin viimeisen.

Vaunumatkailu ei ole ennestään vierasta eli kotonani oli 70-luvun puolivälistä 80-luvun alkuun Solifer vm70, jolla reissailtiin perheen kanssa. Seuraavat kosketukset vaunuiluun tuli 80-luvun loppupuolella, kun kotifirmassa oli viisi vuokravaunua joilla vaimonkin kanssa on reissattu eka yhteinen kesälomareissu. Tyttäriä on tutustutettu vaunuiluun vuokravehkeillä vuodesta 2001 alkaen.

Päivätyöni teen tietoliikennejärjestelmien parissa ohjelmistoasiantuntijan ja toimistopäällikön rooleissa.
"entisestä elämästä" - kotoa perheyrityksestä on jäänyt vankka kokemus perävaunujen rakenteista ja sähköjärjestelmistä.
Volvo V70 D5 -05
Dethleffs Camper Lifestyle 510DB -08
Ex. Dethleffs NewLine 500 SK -06/05
SF-C Lohenpyrstö

Poissa OOj

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #18 : 01.03.2007, 22:38:02 »
Olen 31-vuotias uunituore karavaanari. Asuntovaunun ostimme vaimoni kanssa reilu kuukausi sitten, jonka jälkeen liityimme karavaanareiden sankkaan joukkoon. Ensimmäinen reissu vaunun kanssa on siis vielä edessä, joten kesää odotetaan innolla.

Vuonna 2001 teimme ensimmäisen automatkan teltan kanssa Keski-Eurooppaan. Tämän reissun jälkeen kesälomat on vietetty leirintämatkailun merkeissä ja harrastus näyttää vieneen meidät mukanaan. Ajatus oman vaunun hankkimisesta alkoi itää pari vuotta sitten. Vaunun myötä jäisi pois teltan pystytys, kasaaminen ja leiritavaroiden välppääminen. Sadepäivät olivatkin sitten jo oma lukunsa. Teltan kosteuden ja leirin pystyttämiseen kuluvan ajan olemme pohdiskelujen jälkeen valmiit vaihtamaan hitaampaan etenemiseen ja leiriytymisen helppouteen.

Mielikuva meille sopivasta vaunumallista alkoi hahmottua pikku hiljaa sen jälkeen, kun aloimme pohtia tarkemmin millaista matkailu olisi vaunun kanssa. Pieniä kahden hengen vaunuja, jotka olivat aikaisemmin lähinnä hymyilyttäneet, katsoimme nyt uusin silmin. Yksi  kahden hengen vaunumalleista erottui positiivisella tavalla joukosta ja tuntui sopivan parhaiten meidän tarpeisiimme. Luulen että lopullinen päätös hankkia asuntovaunu syntyi, kun pääsimme tutustumaan vaunumalliin tarkemmin ranskalaisessa vaunuliikkeessä viime kesänä. Eriba Puck merkkinen käytetty vaunu sitten löytyikin, ja vieläpä Suomesta. Kaupat syntyivät ja harrastusvälineemme näyttää muuttuneen teltasta vaunuksi.

Poissa Jokke

• Nettivaanari
« Vastaus #19 : 02.03.2007, 10:32:05 »
No, minä olen päälle 50v ja työskentelen toimistotehtävissä. Kokemusta on työsaralla tullut rekalla n.20 vuotta tienpäällä sekä myyntitehtävistä, puolustusvoimista ja palolaitokselta sekä korjaamoalalta. Kun piti tulla autoasentaja aikanaan, no  ja tulikin josta johtuen työt on kyllä sitä sivunneet läpi elämän. Perheseen kuuluu vaimo joka työskentelee terveysalalta ja lapset poika 15v sekä kaksityttöä 11v, 9v ja nuorimmaisena koira 1,5v. Kolmas vaunu meneillään ja ei vaihtoa näköpiirissä tällä hetkellä ja harrastus alkanut n.80 luvun alussa. Asuinpaikka on Kainuussa. Meikäläistä ei aina kannata ottaa vakavasti sillä perimä on savolais, karjalais, uusmaalaista ja kun on syntynyt hämeessä on soppa valmis. :D :D ;) Harrastus on tällä hetkellä vähän suvanto vaiheessa ja vaunu kausipaikalla (no välillä lumitöitä käynyt tekemässä).

Poissa mijo

• Mika Joukainen
  • Administrator
  • KunniaVaanari
  • Turku
    • teidentukko
« Vastaus #20 : 02.03.2007, 11:44:03 »
No kirjataampa hiukka itsestäkin ja tästä sivuston "historiasta"

Sivuston tekeminen käynnistyi 2000 luvun alussa, kun "viralliset" sivustot olivat myllerryksessä, ei löytynyt oikein kattavia linkkisivuja jne. Alunperin laitoin oikeastaan itselle kertyneet linkit näkyviin ja muidenkin käytettäviksi (mijon karavaanari-linkit). Ja vuoden linkkejä päiviteltyäni näki ensimmäinen karavaanari.info keskustelufoorumi päivänvalon. Nyt menossa on kolmas keskustelulauta joka lienee tulee olemaan kätytössä hamaan tulevaisuuteen. Yhtenä kantavana voimana on ollut mahdollisuus tarjota keskustelutilaa kaikille ja antaa mahdollisuus myös kysyä neuvoa ilmaiseksi, anonyymisti ja vailla pakkoa liittyä mihinkään.

Matkan aikana on keskusteltu jo pitkään "nettivaanareista" (uskoisin että nuo keskustelut osaltaan ovat vaikuttaneet myös uusie "kotipaikattomien" yhdistysten syntyyn). Yhtenä hauskana polkuna on ollut ei kaupallisen karavaanari yöpymispaikka ketjun luominen. Eli tarjota mahdollisuuksien mukaan yönyli paikkaa vastavuoroisella vieraanvaraisuus periaatteella. -Ja tätä keskustelua jatkaisin mielelläni edelleenkin!

Itse olen pohjoisen juuret omaava, nuori, alle nelikymppinen ;) pirkanmaalainen mies jonka vaunukuntaan kuuluu myös vaimo ja neljä lapsukaista. Joista tosin armeijaikäinen kulkee jo omia polkujaan. Mukana menossa pyörii myös terhakka kääpiösnautseri.
Ensikosketukset vaunuiluun sain 70 luvun puolella kun isäni rakensi vaunun paikallisessa kansalaisopistossa. Oma matkailuvaunu tuli selkeänä jatkumona vuosien telttailuleirinnälle ja nyt meillä on neljäs vaunu. Matkailuautoilua emme ole toistaiseksi harrastaneet, jotenkin vaunu on ollut toistaiseksi se sopivampi vaihtoehto.
Omavalmiste
(Sprite Alpine, LMC *2)

dorotea

• Vieras
« Vastaus #21 : 21.03.2007, 22:41:16 »
Jospa minäkin sitten laitan muutaman sanan itsestäni ja ruokakunnasta. Olen nyt vielä +60 v. nuorukainen ja vaimo muutaman vuoden nuorempi  "tytön hupakko". Vaunuilun aloitimme keväällä -75, joten on tässä muutamia vuosia mennyt tämän harrastuksen parissa. Lähdimme muuten ensimmäiselle pitkälle reissulle kesällä -75, nimittäin Italiaan. Ajattelin, että sillä matkalla sitten oppii vaunun kanssa ajon. Olen jo ollut muutaman vuoden poissa työelämästä, leipäni hankin aikoinaan myyntityön parissa. Vaunuilua harrastamme ympäri vuoden milloin missäkin. Nyt kun on aikaa, sillä lapset ovat jo aikoja sitten lähteneet omille teilleen. Nykyinen vaunumme on järjestyksessä viides. Ja on pelannut moitteetta. Kiitos ruåtsalaisille!
« Last Edit: 08.10.2010, 22:04:37 kirjoittanut Dorotea »

Poissa Vaeltaja

• KunniaVaanari
  • Häme
« Vastaus #22 : 22.03.2007, 23:01:16 »
Itsestään on vaikea juttua vääntää, mutta yritetään kuitenkin.

Olen 60v huru-ukko (eläkeläinen).  Harrastukseen minut alkujaan houkutteli vaimon siskon mies. Ostimme kimpassa 1977 vanhan paikallisliikenteen linja-auton josta rakentelimme talvikauden aikana asuntoautoa. Rakentelu sujui hyvin pitkälti houkuttelijan ideoiden ja näkemyksen pohjalta. Ensimmäisenä kesänä auto oli jo toimivassa kunnossa, vaikka ei vielä viimeisteltynä. Tällä pelillä ajelimme vuosia kesäisin. Talvikäyttöön sitä ei alkujaankaan ajateltu eristää. Auton myynnin jälkeen suuntauduin taas enemmän entisten harrastusten pariin maalla ja merellä. Satunnaisesti laina-autoilla jokusia karavaani reissuja tehden.
Uusi innostus alkoi jäätyäni pois työelämästä, ja kaveri 2002 syksyllä puoliväkisin tyrkytti vanhan Dethleffsin meille lainaan lapinreissua varten. Seuraavana keväänä tuotatin saksasta itselleni oman matkailuauton, jolla olemme vaimon kanssa reissailleet. Kulkiessamme olemme suosineet aina vapaaparkkeja, josta syystä emme aikaisemmin olleet kiinnostuneet caravan järjestöistäkään.  Pitkän pohdinnan jälkeen liityimme sittenkin SFC:n jäseneksi 2003 syksyllä. Kuitenkin olemme enemmän omien polkujen kulkijoita, kuin karavaanialueiden kiertäjiä.
Bürstner 532-2 Active -00

Poissa petrimar

• Nettivaanari
  • lomamatkalla jossainpäin Suomea
« Vastaus #23 : 23.03.2007, 08:47:39 »
Tämän nimimerkin takana on nelikymppinen mies ja vaunukuntaan kuuluu vaimo, sekä kaksi pientä lasta.
Vaunuilua on harrastettu muutamana kesänä lainavaunulla, joka oli sprite alpine. Hyvä pariskunnalle, mutta aika pieni perheelle, jossa on lapsia. Kesällä 2006 otimme projektiksi kafi 542 vaunun, joka purettiin ja josta oli tarkoitus rakentaa täysin uusi vaunu lattiasta kattoon. Rakennuspaikka- ja aikapula lopetti projektin, joten nyt meillä ei ole vaunua ollenkaan. Lisäksi vaihdoimme paikkakuntaa Etelä-Suomesta tänne Rovaniemelle.
Nyt meillä on haussa on vaunu, kokoluokassa 500 ja siitä ylöspäin.
Vaunumatkailu kiinnostaa ja toivottavasti pääsemme tulevinakin kesinä reissaamaan ympäri Suomea ja mahdollisuuksien mukaan myös "muilla mailla".
« Last Edit: 07.04.2007, 22:42:41 kirjoittanut petrimar »
Hobby 650 Kfu
MB Vito 115 A
SFC 121jne

Poissa granville12

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #24 : 23.03.2007, 12:03:48 »
Olen 54v. Pohjois Suomesta ajellaan Vaimon kans nimimerkin mukaisella chevy van retkiautolla.harrastettu pari kolme vuotta,käyty Ruotsin ,Norjan pohjois osat kiertämässä,ja Suomea ristiin rastiin,pitkin poikin.Ei tartte Hotelimajoitusta kun on asunto mukana,kylläkin leirintä alueita käytetään ahkerasti,kun tässä vehkeessä ei ole suihkua eikä wc:tä muuten on kiva peli ajella.
CHEVY VAN GRANVILLE -90,Hobby 650 UMFE-08

pp-2140

• Vieras
« Vastaus #25 : 10.04.2007, 14:02:47 »
 ::) jeps tän tunnuksen takaa löytyy reilu 30:nen mies naantalista, matka seurueeseen kuuluu  vaimo, kaksi lasta, kolmatta ei taida tarvita mukaan enää pyydellä. Niin ja kani sekä pari kissaa.
 Yhdistelmä tällä hetkellä solikan 552 L sekä citroen C5 2.0, aikasemmin solikka 500 L + chevy astro, eli koot vaihtu päittäin vaunu isommaks ja auto pienemmäks (tutkimattomia on pääkopan ajatukset) välillä chevyä ikävä :'(.

Tätä 552:ta on nyt vedelty kohta vuoden päivät ja repareerattu siinä ohessa mistä/mitä milloinkin, ihminenhän ne vaunutkin on tehny....selittää mies, joka ei tahdo uskoo ennenkuin näkee/kokee (luetaan kokeilee) ja totee tätä ei nyt pelasta enää ammattimieskään. ;D

Poissa MrLatsi

• VieraanvarainenVaanari
  • Nettivaanari
  • Urjala, Pirkanmaa
« Vastaus #26 : 10.04.2007, 17:14:49 »
Piispalasta löytyy 4kymppinen mies ja "akka ja kissa" Urjalan taikayöstä. 2003 vuonna annoin (15 vuoden jälkeen) periksi vaimolle ja lähdimme Lappiin laina-autolla, sillä reisulla puri 2 kärpästä yhdellä iskulla, niin Lapin, kuin vaunu kärpänenkin, nyt Lapissa onkin käyty jo 5 kertaa, muista suunnitelmista huolimatta.
Lapista palattuamme kuukauden päästä oli eka oma vaunu pihalla ja nyt on toinen menossa.
Ajotaitoa on harjoiteltu hopeamerkin verran ja ensimmäisten SF-C:n ajotaitokortillisten joukossa olimme (vaimo ja minä).
Töissä kutsutaan joskus Pateksikin, joka soittaa aina kahdesti, siitä sitten arvailkaa mitä teen.
Harrastuksia on monenlaisia, valitettavan usein kyllä ilta kuluu netissä.
www.sfcforssa.com
Fiat Ducato maxi Matkaaja 2,5TD -90
Toyota Avensis STW D4D -00
mennyttä aikaa:
Solifer S4 -01
Sprite Cosmos Quattro -89

Poissa Jäpä

• Vaanari
  • **
"kuka kukin on"
« Vastaus #27 : 10.04.2007, 17:52:03 »
Tere !

Minä olen 49-vuotias mies ja ole harrastellut tätä caravan matkailua n. 26 v. välillä ilman kalustoa. Asustelen vaimoni kanssa täällä kymenlaaksossa paperitehtaiden siimeksessä. Kakaroita on yht. neljä, kaikki aikuisija jo. Olen värkkäillyt näitä piironkeja elämänivarrella muutamia romiusta käyttökuntoon ja siitä aina kauppojen jälkeen hankkinut aina vaan parempia ja uudempia. On ollut kaksi vaunua ja neljä asuntoautoa. Nyt ajelen vm. 2003 asuntoautolla jota ei ole enään tarvinnut pahemmin rassailla, mitä nyt vähän fiksaillu, sisälokarit, pohjapanssari, Mad lisäjouset yms. pikku hommaa. Ollaan reissailtu pääasiassa pohjoismaissa, etupäässä Norjassa ja Ruotsissa, vaimollani on sukulaisia pitkin Ruotsia, niin siellä tulee välillä käytyä.
Tässä kalustoani vuosien varrelta:
Detlefs nomand telivaunu vm. 1989, Mitsu Canter Teve asuntoauto vm. ?, Fiat Ducato 2.5 Detlefs asuntoauto vm.1994, Kip asuntovaunu vm. 1990 --> Fiat 2.5 Tdi Burstner 535 asuntoauto vm. 1997,
Fiat 2.0 JTD  McLouis Glen 264 asuntoauto vm.2003.
Detlefs nomand telivaunu vm. 1989--> Mitsu Canter Teve  vm. ? --> Fiat Ducato 2.5 Detlefs vm.1994 --> Kip asuntovaunu vm. 1990 --> Fiat 2.5 Tdi Burstner 535 vm. 1997 -->
Fiat 2.0 JTD  McLouis Glen 264 vm.2003+Citroen C5 2.0 vm. 2002 +SUZUKI 1200S Band...

Poissa Zitrus solikka

• Tuorevaanari
  • *
  • Naantali, luonnonmaa
Vs: "kuka kukin on" pp-2140
« Vastaus #28 : 11.04.2007, 15:54:26 »
Vaihtoi alun peräiseen tunnukseensa Zitrus solikka, jotta välttyisin sähköposti osoite, salasana hässäkältä
citroen C5 2.0, solifer 552 L artic, LMC 640

Poissa Sting

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #29 : 06.05.2007, 00:49:37 »
Moro
Tämän nimimerkin alla on 40+ mieshenkilö ja perheeseen kuuluu vaimo ja 4 lasta ikähaarukaltaan 3-13.v vaikutamme Pohjois-Suomessa.
Vaunuilua on harrasteltu jostain 90 luvun alusta sitä ennen telttailu oli tuttua.Vaunuilu-kalusto on aika vanhaa, mutta eipä tuo käyttökään ole kovin aktiivista.
Tänään just kattelin vaunua sillä silmällä että josko sen viikon päästä veis kausipaikalle  ;).
Hyvää alkavaa matkailukesää  8)