Kirjoittaja Aihe: Yhdistysasiaa  (Read 8829 times)

Poissa mijo

• Mika Joukainen
  • Administrator
  • KunniaVaanari
  • Turku
    • teidentukko
Re: Yhdistysasiaa
« Vastaus #15 : 18.10.2006, 13:29:36 »
Yhdistyksillä syyskokouskierrokset menossa, joten ajattelin hiukka "nostaa" tätä keskusteluvistiä jälleen näkyviin. Mitään elämää suurempaa ei varmaankaan kehittämässä olla, mutta olisi hienoa saada rakennettua toimintaa josta olisi ehkä suurempi ilo meille joilla ei kausipaikoille ole toistaiseksi tarvetta (tai muutoin tuntuu että nykuyisellään yhdistystoiminnasta ei saa haluamaansa irti).

Mutta ajatuksia, ideoita ...vai onko aika sittenkään kypsä tällaiselle pohdinnalle?
Omavalmiste
(Sprite Alpine, LMC *2)

Guest

• Vieras
« Vastaus #16 : 24.10.2006, 13:31:46 »
Kiinnostavaa, infotkaa heti jos homma alkaa etenemään. Sopisi mainiosti omaan "filosofiaan"!!!

Poissa Vaeltaja

• KunniaVaanari
  • Häme
« Vastaus #17 : 31.10.2006, 23:22:57 »
Kiinnostuneena ollaan kuulolla asian etenemisen suhteen.
Bürstner 532-2 Active -00

Guest

• Vieras
« Vastaus #18 : 03.11.2006, 16:59:23 »
Olen mukana ehdottomasti.

Guest

• Vieras
« Vastaus #19 : 16.11.2006, 15:05:43 »
Asia kuulostaa mielenkiintoiselta, varsinkin juttuje pohjalta joita näkyy "palstoja" lukiessa liittyen järjestön uusiin sääntöihin. Tosin tämä ilmeisesti olisi kuitenkin noudatellut vanhaa mallisäännöstöä?

Poissa mijo

• Mika Joukainen
  • Administrator
  • KunniaVaanari
  • Turku
    • teidentukko
Vs: Yhdistysasiaa
« Vastaus #20 : 25.01.2007, 12:12:48 »
Alunperin ajatuksen pohjana on ollut liiton mallisäännöstö, syystä että se liiton omien sääntöjen mukaan vaaditaan toistaiseksi mikäli yhdistys haluaa hakea SFC-Caravan jäsenyyttä.

Mallisäännöthän kuitenkin antavat mahdollisuuden muokata sääntöjä joiltain osin tukemaan muunkinlaista toimintaa kuin nykyinen toiminta on.

Se mitä itse kaipaisin olisi joustava, avoin ja läpinäkyvä toiminta joka tarjoaisi jotain uutta nykyisten paikallisyhdistysten lisäksi - eli ainoastaan vaihtoehdon mikäli nykyisestä toiminnasta ei löydy itselle sitä sopivinta mallia.

Olen edelleen kiinnostunut aiheesta ja mukana toiminnassa mikäli kiinnostusta aiheeseen riittää.

Omavalmiste
(Sprite Alpine, LMC *2)

Poissa Vaeltaja

• KunniaVaanari
  • Häme
« Vastaus #21 : 28.01.2007, 22:19:21 »
Taitaa kentällä olla karavaanarit vähän ihmeissään juuri perustetun Matkailuautoilijat yhdistyksen jäljiltä vielä. Olin siellä minäkin paikalla ja täytin liittymisilmoituksen yhdistykseen. Tulevaisuudessa näkee, kunhan perustamishässäkät on ohitse, minkälaista toimintaa tuleva jäsenistö siltä odottaa.

Olen alusta asti nähnyt nettivaanari projektin tavoitteiden käyvän yksiin oman ajatusmaimani kanssa. Kiinnostaa se edelleenkin minua, vaikka näitä muitakin yhdistyksiä on ilmaantunut viime aikoina. Niissä nettivaanari visioissa oli paljon hyviä uusia, ennen yhdistyskentässä kokeilemattomia toimintatapa menetelmiä hahmoteltuna.  Ei sitä tavoitetta pidä haudata vielä. Tavoitteita ja toimintamuotoja voi joutua tarkistamaan muuttuneisiin olosuhteisiin sopivammiksi. Yhdistyksen alkuun saattaminen pienemmälläkin porukalla voisi olla alkusysäyksenä uudelle laajemmalle kiinnostukselle.
Bürstner 532-2 Active -00

Poissa mijo

• Mika Joukainen
  • Administrator
  • KunniaVaanari
  • Turku
    • teidentukko
« Vastaus #22 : 05.02.2007, 15:28:50 »
Antaa asia hautua tai sitten ilman suurempaa rumuttelua voimme kokeilla miten tällainen avoin ja läpinäkyvä toiminta istuisi.

Ehkäpä kuitenkin kannattanee odotella ja katsoa mihin suuntaan näiden uusien yhdistysten toiminta lähtee kulkemaan :)
Omavalmiste
(Sprite Alpine, LMC *2)