Kirjoittaja Aihe: Vielä kyselisin uudelleen.....  (Read 1064 times)

Poissa Keltanokka

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 67
  • Savonlinna
Vielä kyselisin uudelleen.....
« : 08.10.2007, 22:12:25 »
Lainaus omasta viestistä:.......Sitten tuossa yks päivä kurkistin tuonne alle ja arvelin noita "puuosia" kopostella  Cheesy
Ts. käytännössä pohjaa niiltä osin missä ei ole peltiä...sivu- ja peräylityksethän taitaa olla juuri näitä?
Peräylityksen keskiosa joka on niinku runkopalkkien välissä ;tuntui kopsavan ja oli muutenkin kovan tuntuinen   Sitä vastoin "nurkkaosat" tuntui pehmeiltä  ; painaessa kynnellä ei oikein saanut selvää mitä ihmettä siellä on ?   Aivan ulommaisena on jonkinlainen "kelmu"? Niimpä otinkin mattoveitsen ja viilsin pikuisen neliön auki:Ihan vanerilta se näytti mutta hampaattomankin syötävässä kunnossa! HUI ! onko koko pohja läpimätä!!!   Äkkiä takakontin puolelta ( sängyn alta) tutkimaan pohjaa sisältäpäin; Tiukassa ainakin matto kiinni ...
mikä hel**tin systeemi tässä nyt on ?? Ymmärränkö nyt oikein että sisäpuolella on vaneri johon matto on liimattu kiinni, sitten on styroxi ja alapuolella ihan ohut vaneri jonka ulkopuolella vielä se "kalvo" ??  Huh
Tämmönenkö on tuo rakenne?
Jokatapauksessa se alapuolen , liekkö korkeintaa joku 3mm:n  Shocked!! vaneri on kyllä jo ihan pehmeä
noilta takanurkkien kohdilta..kyllähän se siellä kestää..mutta...
Mikä lie viisainta tämmösessä tapauksessa ; kannattaako sitä alkaa jotenkin vaihtaa..  vai antaako olla ?
Onko sen tehtävä muuta kuin vaan olla "tukena" eristeelle altapäin  ?
Liekkö perinteinen lattian tekotapa autoissa  ::)..olisiko järkeä yrittää vaihtaa "alakautta" pehmenneihin osiin uutta vaneria/ PELTIÄ?? Minkä takia yleensäkkin alkuperäisenä tuollanen ohut perusvaneri  :o??
Jos vaikka olisi ollu Alumiinipelti?? Pitääkö sen jollain tavalla "hengittää"?
Paljon kysymyksiä joihin ei tiedä vastausta  ::)
« Last Edit: 08.10.2007, 22:15:41 kirjoittanut Keltanokka »
Heku-Fiat 598

remppa

  • Vieras
Vs: Vielä kyselisin uudelleen.....
« Vastaus #1 : 12.10.2007, 22:58:51 »
Moi
Sen lattian pitää "hengittää". Uusi esim 4mm havuvaneri jonka käsittelet molemmin puolin kyllästysaineella ennen liimaamista. Ja kun otat vanhaa pois niin todennäköisesti vastaan tulee märkää puurimaa. Sen näkee sitten kun "avaa" pohjan mitä pitää tehdä, riittääkö pelkkä kuivatus vai meneekö joitakin rimoja sekä eristettä vaihtoon. Korjata se kuitenkin kannattaa:)

Poissa Keltanokka

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 67
  • Savonlinna
Vs: Vielä kyselisin uudelleen.....
« Vastaus #2 : 16.10.2007, 20:57:08 »
Moi
Sen lattian pitää "hengittää". Uusi esim 4mm havuvaneri jonka käsittelet molemmin puolin kyllästysaineella ennen liimaamista. Ja kun otat vanhaa pois niin todennäköisesti vastaan tulee märkää puurimaa. Sen näkee sitten kun "avaa" pohjan mitä pitää tehdä, riittääkö pelkkä kuivatus vai meneekö joitakin rimoja sekä eristettä vaihtoon. Korjata se kuitenkin kannattaa:)

 ::) joo..vähänhän se on hankala homma sen "alimmaisen" vanerin vaihto.. ::)..alhaaltapäin ? Varmaan  laitettu ylhäältäpäin alunperin? Siellä perän ylityksessähän on esim. palkit joittenka "päällä" se alavaneri on...että palasina tietenkin vois alhaaltapäin yrittää  ::)? No, pitää kurkata jossain vaiheessa , mikä siellä on tilanne  ;)
Heku-Fiat 598