Kirjoittaja Aihe: Kannattaako innostua Vanista?  (Read 16854 times)

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,836
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #75 : 12.09.2009, 19:19:47 »
olikos tuo sinun vanisi henkilöauto vai pakettiauto :o

Pakuhan tuo, eli takapenkille ei kai ihmeitä tehdä. Etupenkit saanee vaihtaa, kun turvavyön kiinnitys ei ole penkissä?

Osta vaan kapteenipenkit niin olet tyytyväinen. ;)
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

jääkarhu

  • Vieras
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #76 : 12.09.2009, 19:32:20 »
Nyt on vani maksettu ja hyväksi todettu. Pätevänä auton ostajana tarkistin cruisen kunnon vasta auton ostamisen jälkeen, ja mukana tulevia talvirenkaita en ole vielä edes nähnyt ;D. Mutta kaikki muu paitsi matkamittari toimii. Ja rekisteriotteen sarjanumero on vasta 5. Aika hyvin vm-89 autolta. Mutta minkäs teet kun auton pitää olla huomenna ajossa.

Tuohon rekisterotteen otetunnukseen ei voi nykyrekisteriotteessa luottaa..

Poissa RR

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 718
  • Kouvola
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #77 : 13.09.2009, 00:21:52 »
Nyt on vani maksettu ja hyväksi todettu. Pätevänä auton ostajana tarkistin cruisen kunnon vasta auton ostamisen jälkeen, ja mukana tulevia talvirenkaita en ole vielä edes nähnyt ;D. Mutta kaikki muu paitsi matkamittari toimii. Ja rekisteriotteen sarjanumero on vasta 5. Aika hyvin vm-89 autolta. Mutta minkäs teet kun auton pitää olla huomenna ajossa.

Tuohon rekisterotteen otetunnukseen ei voi nykyrekisteriotteessa luottaa..

Miksi? Ilmoitusosan numerohan pysyy vakiona, vaikka katsastuksessa annetaan uusi lappu. Voiko sen numeron nollata jotenkin?

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #78 : 13.09.2009, 08:28:16 »
Nyt on vani maksettu ja hyväksi todettu. Pätevänä auton ostajana tarkistin cruisen kunnon vasta auton ostamisen jälkeen, ja mukana tulevia talvirenkaita en ole vielä edes nähnyt ;D. Mutta kaikki muu paitsi matkamittari toimii. Ja rekisteriotteen sarjanumero on vasta 5. Aika hyvin vm-89 autolta. Mutta minkäs teet kun auton pitää olla huomenna ajossa.

Tuohon rekisterotteen otetunnukseen ei voi nykyrekisteriotteessa luottaa..

Miksi? Ilmoitusosan numerohan pysyy vakiona, vaikka katsastuksessa annetaan uusi lappu. Voiko sen numeron nollata jotenkin?
Ei kait kuin rekisteröintikatsastuksen kautta  ::) Kilpien palautus.

Olisiko kyse "päinvastaisesta" - eli iso otetunnus.  ;)

Tässä omasa vm. 2007 Ford Rimorissa on menossa nro 005 muistaakseni. Joka vuosi tulee 2 uutta tunnusnroa (liikennekäytöstä poisto ja liikenteesen otto). Sitten, jos kilpailuttaisi vakuutusyhtiöitä, niin yhtiön vaihtokin tarkoittaa uutta numeroa..

Vai onko noissa AKEn "uudistuksissa" tapahtunut jonkinlaista resetointia  ???
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa Vanimies

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 351
  • Pohojalaanen Lapualta Reissussa!
    • http://koti.mbnet.fi/mietmi/
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #79 : 30.01.2010, 12:03:47 »
Taas tuli Vani leimattua eli ensikesän vetojuhta valmiina haasteisiin ;D Suomessa mennään varmaan 2000km ja puolan reissusta tulee reilu 3500 lisää. Jokatapauksessa vani on hyvä ja mukava vaunun veturi 8)
pohojalaanen Mututiedon kuningas kysykää mitä tahansa niin vastaan mitä tahansa!
64904

Poissa k69

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 221
  • Helsinki
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #80 : 30.01.2010, 15:54:01 »
 Jokatapauksessa vani on hyvä ja mukava vaunun veturi 8)
[/quote]  Tämän allekirjoitan täysin 8).

Poissa RR

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 718
  • Kouvola
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #81 : 05.02.2010, 10:20:33 »
Rupee toi sprintteri hajoamaan alle, kukalie ollu laiska korjaaja :o. Kattelin tuommosta uuskoppasta vania (noin -99) ehkä seuraavaksi alle. Vaihtoehtona on semmonen facelift-sprintteri eli luokkaa -04.

Joko noita sprinttereitä on paljon enemmän ku vaneja, tai sitten vanit on parempia laadullisesti. Tuommosesta cdi-sprintteristä menee mm. abs-pumppua, 2000 kipale, sitten on niitä suutinvikoja ja pa-vuotoja. Vielä  ku haluais automaatin, niin mersulla on tarjota ainoastaan sprintshift. Ja ne uudemmatkin sprintterit ruostunee samalla tavalla kuin vanhemmat.

Vanissa ei kai ole juuri muuta huomioitavaa kuin sen pumpun sähköohjauspalikan siirto ja siirtopumpun vahtiminen? Näin olen ainakin ymmärtänyt foorumeja ihmetellessäni.

Kuorkkeja kai olisivat molemmat, eli vanhempi kuin -01 on kuitenkin parempi.

Poissa Pete126028

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 139
  • Masku
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #82 : 05.02.2010, 22:29:07 »
Kaverilla -05 316 spritteri niin on kyllä ihan oikeella automaatilla ei milään sprintshiftillä.
Mese Sprinter   -98
Polar 590 GSE -96

Poissa RR

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 718
  • Kouvola
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #83 : 07.02.2010, 18:42:29 »
Kaverilla -05 316 spritteri niin on kyllä ihan oikeella automaatilla ei milään sprintshiftillä.

Tuo oli itse asiassa uutta tietoa. Sitä cdi-konetta taidan kyllä vielä vierastaa. Rahat ei kuitenkaan riitä vähän ajettuun.

Poissa Jussiv

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 4
  • Ylämylly
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #84 : 01.06.2010, 22:00:42 »
Tervehdys kaikille!

Nyt näyttää siltä että on tulossa yksi jenkkivaanariperhe lisää joukkoon. Kokemuksesta tiedän että kannattaa innostua Vanista, muutama vuosi tuli ajeltua G20 Starcraftilla ja mukava käyttis se olikin. Nyt olisi kuitenkin Baron Cruiser haaveissa, ei tarvitsisi viikonloppuisin palata aina välillä lähtöpisteeseen nukkumaan :) Niissä ei taida olla turvavöitä kuin neljälle ensimmäiselle, meidän perheessä yksi jäisi ilman ja lapsilta pääsee uskomaton huuto jos vyöt ei ole kiinni liikkeelle lähdettäessä!

Kysymys kuuluukin että onko takaosan sohva millainen rakenteeltaan, onko siihen mahdollista jälkiasentaa vöitä? Onko kukaan asentanut?
Chevrolet Chevy Van G30 Strarcraft -96

Poissa Jussiv

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 4
  • Ylämylly
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #85 : 15.08.2010, 13:10:32 »
Ei sitten tullut Baron cruiseria, osui sopivasti kohdalle Chevy Van G30 Starcraft jossa kapteeninpenkit kuudelle. Mukavat tilat ja penkit kaikille matkustaa ja sopiipa vielä yksi satunnainen matkailijakin kyytiin tarvittaessa.

Nyt on ajatuksissa hankkia perään vaunu, jossa makuupaikat kahdelle aikuiselle ja kolmelle alle kouluikäiselle lapselle. Kyseessä on ensimmäinen vaunu ja hintaluokka pyörii 2000-3000 välissä. Jokunen mielenkiintoinen vaihtoehto on löytynytkin, lähinnä Kafeja, 602 ja 642 -mallit. Kortissa on konsonanttien lisäksi vokaaleja riittävä määrä ja joskus on tullut työkseen vedettyä täysperävaunua.

Akselien määrä mietityttää, enimmäkseen olen katsellut kaksiakselisia. Mitä enemmän akseleita, sen vakaammin vedettävä vaunu. Mutta kun veturilla on omapainoa liki kolme tonnia, tuleeko tuollainen tonnin - puolentoista painoinen vaunu yhdenkin akselin päällä nätisti?
Chevrolet Chevy Van G30 Strarcraft -96

Poissa k69

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 221
  • Helsinki
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #86 : 15.08.2010, 22:08:06 »
Ei sitten tullut Baron cruiseria, osui sopivasti kohdalle Chevy Van G30 Starcraft jossa kapteeninpenkit kuudelle. Mukavat tilat ja penkit kaikille matkustaa ja sopiipa vielä yksi satunnainen matkailijakin kyytiin tarvittaessa.

Nyt on ajatuksissa hankkia perään vaunu, jossa makuupaikat kahdelle aikuiselle ja kolmelle alle kouluikäiselle lapselle. Kyseessä on ensimmäinen vaunu ja hintaluokka pyörii 2000-3000 välissä. Jokunen mielenkiintoinen vaihtoehto on löytynytkin, lähinnä Kafeja, 602 ja 642 -mallit. Kortissa on konsonanttien lisäksi vokaaleja riittävä määrä ja joskus on tullut työkseen vedettyä täysperävaunua.

Akselien määrä mietityttää, enimmäkseen olen katsellut kaksiakselisia. Mitä enemmän akseleita, sen vakaammin vedettävä vaunu. Mutta kun veturilla on omapainoa liki kolme tonnia, tuleeko tuollainen tonnin - puolentoista painoinen vaunu yhdenkin akselin päällä nätisti?
Tulee, itsellä oli g20 starkki ja perässä 520 Kafi. Huomasi vain peileistä takana olevan taakan.

Poissa SuurPerheellinen

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 230
  • Rovaniemi
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #87 : 16.08.2010, 08:48:09 »
Meillä on vähän kevyemmän luokan veturi (vain vähän reilu 2500 kg) jonka perässä ensin tuli kaksiakselinen vaunun (Solikka 6002) ja nyt yksiakselinen (Solikka G5). Molemmat ovat seuranneet oikein mukavasti ei voi moittia tai kehua sen enempää kumpaakaan. Silloin kun lastaus ja vaunun alusta on kunnossa niin käsitykseni mukaan renkaiden lukumäärästä riippumatta vaunu seuraa nätisti perässä varsinkin kun veturissa on mukavasti omaa painoa. Kaveri oli ostanut Matkaaja ja heti haku reissulla oli ristinyt sen vatkaajaksi kun oli tullut perässä kuin Rapalan vaappu. Kotona oli käynyt hakemassa vaunun alle uudet vanteet ja renkaat (leveä vanne ja kohtuullisen kapea rengas). Renkaaseen riittävästi ilmaa niin sen rungosta oli sivuttainen keinunta loppunut samoin kuin vaunun vatkaaminen. Sen kyllä olen huomannut että yksi- ja kaksiakselinen on täysin erilaisia käsitellä peruutettaessa. Kyllä yksiakselinen on helppo laittaa parkkiin kun vertaa jäykemmin taipuvaan kaksiakseliseen.
Solifer G5 + MB 250 TD

Poissa Jussiv

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 4
  • Ylämylly
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #88 : 17.08.2010, 22:35:08 »
Se on kyllä totta että lisäakselit tuo jäykkyyttä käsittelyyn. Siinäkin on puolensa, ainakin noissa kokoluokkaa isommissa täysperävaunuissa. Jäykempi antaa enemmän virheitä anteeksi ja on rauhallisempi käytökseltään myös peruutettaessa. Veturikaan kun ei ihan ketterimmästä päästä ole niin voisin kuvitella että sen pariksi olisi parempi rauhallinen vaunu. Etenkin kun tuollaista keskiakselivaunua on tullut peruuteltua niin vähän että lähes poikkeuksetta se ensimmäinen ratinpyöräytys tapahtuu väärään suuntaan. :)

Tää taitaa olla niitä yksilöllisiä asioita, jotka ei selviä kuin kokeilemalla. Sattuisko Joensuun lähistöltä löytymään sopivia vaunuja testiin?  ;D
Chevrolet Chevy Van G30 Strarcraft -96

Poissa migel

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,465
  • strömma kemiö, vars-suomi
Vs: Kannattaako innostua Vanista?
« Vastaus #89 : 26.12.2010, 09:08:22 »
Kyllä vanista kannattaa aina olla kiinnostunut! Mullakin on tossa pihassa toi mun army-vani jolla mittarissa ainoastaan 140 000 km ja se on sellainen vara-auto. Jos muut ei pelitä niin vani tulille ja menoksi.

Eilen oli hyvä kun kävin mökillä pickkiksellä, niin tuuli oli tuivertanut tiet osiltaan tukkoon ja olin kesäpinnoilla liikenteessä ja välillä vauhti oli vaan ryömimistä lukkoykkösellä, mutta läpi tuli!! Hemmetti jos olis jäänyt sinne kiinni joulupäivänä, niin jalkamieheksi olisin muuttunut.
Ei saanut vaan missään nimessä pysäyttää liikettä, muuten oltaisiin siellä vieläkin...mutta onneksi pickkikset lämpeää niin nopeasti pienen ilmatilansa ansiosta ettei siellä mikään hätä ole kunhan tankissa menovettä piisaa!

Tulis vaan se kevät niin sais vanin leimattua, toiseen pickuppiini kävinkin jo hakemassa 16 kkn leiman ilman merkintöjä. Helpottava tunne kun saa ajella rauhassa yli vuoden ja millä vanne/rengasyhdistelmillä haluaa....Välipäiviä jenkkien omistajille!!!


                                                                             t migel
MB Vito-01 Chevy sportside 350 cid.jeep wrangler 4,0 vm 91, Chevy van350 cid-91
LMC luxus-86  SFC 120725 Hobby Prestige 610-85,Volvo 855 , Jeep Cherokee 4,0 vm-89 ,Chevy Sportsde 4,2 V6 ja lisää haussa...