04.08.2015, 23:48

Uutiset:

karavaanari.info sivusto on avattu uudelleen.  Sivusto toimii SMF 2.1 beta1  -versiolla joten pientä viilausta tulee vastaan. TAPATALK tuki on suunnitelmissa mutta uusi ohjelma pitäisi toimia sellaisenaan mainiosti myös älypuhelimissa ja tableteissa..


alde 3000 moninainen vika?

Aloittaja csfpen, 26.10.2008, 13:27

« edellinen - seuraava »
Siirry alas

csfpen

-missäköhän vikaa?  :P
-pannu laitettaessa kaasulla toimintaan ja lämpötilaksi n.22(ohjauspanelin o-merkin kohdalle)
usein syttyy ensiyrityksellä mutta sammuu jonkun ajan kuluttua vaikka vaunu edelleen viileä ja
punainen häiriö-led palaa.
-viikonloppuna reissussa sytytteli led-valoa useasti max toiminta aika oli 9 tuntia.
-huomioita:sytyttäessä aldea puhallin lähtee toimintaan kuuluu myös "pätkittäistä sirinää" ilmeisesti
sytytys ääni n.5sek. sen jälkeen joko liekki syttyy tai pun led palaa.
-pahimmillaan pannu ei syttynyt kuin vasta useiden häiriön nollauksen jälkeen(kaasun käytön kytkin 0-asentoon ja takaisin)-termostaatin lämpötilan tunnistus mielestäni oikein.
-ohjauspaneelissa lämmityksen käyttökytkin 3-asentoinen(veden läm.-veden läm+vaunun läm.-vaunun jatkuva lämmitys)kun kytkin keskiasennossa on siinä hieman välystä
ja liikuteltaessa kytkintä saataa häiriö-led syttyä vaikka ei käytä sitä ääriasennoissa.
-voisiko pannu sammua tärinästä,alden pakoputki kulkee ohjaus-panelin vierestä ???

mjo33400

Onko vaunu seisonut talvet usein kylmänä? Alkuaikojen ohjauspaneeleissa on ollut kytkinvikoja. Oletan kuitenkin vikasi olevan elektroniikkayksikössä, jonka pystyy korjaamaan. Vika voi olla myös liekintunnistus kärjessä.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI 220 -01.

csfpen

-hommattiin vaunu tänä kesänä 06/08-dethleffs camper vm.2003
-onko elektroniikkayksikkö pannun kupeessa oleva musta boksi?
-pystyykö liekintunnistuskärjen uusimaan/säätämään pannun ollessa paikoillaan(pannun oikea reuna kiinni
kaapin kyljessä.(ilmeisesti poltin sijaitsee oikeassa sivussa)

csfpen

#3
26.10.2008, 15:45 Viimeisin muokkaus: 27.11.2008, 23:35 käyttäjältä mjo33400

         "Mutua":

Voihan olla että puhallin ei saa tarpeeksi painetta aikaan jotta järjestelmä "etenee" siihen vaiheeseen että olis aika sytyttää "tulet", elikkä puhallin hönkää liian hennolla voimalla-> puhallin on tiensä päässä. Ovat voidelleet puhaltimen laakereita, apu on ollut lyhytaikainen.

Noita puhallin ongelmia on kuuleman (lukeman) mukaan vanhemmissa malleissa, uusimmissa on paremmat puhaltimet jotka saa tarpeeksi painetta aikaa jolloin paineanturi antaa luvan polttimen sytytykseen. 

Kuten kirjoitin tämä on keskustelu palstoilta luettua,ei omakohtaista tietoo . . .

Tuossa "räjäytys" kuvat vermeestä:

http://www.caravantukku.fi/webkatalog/kayttoohjeet/3000.pdf


-luulisin puhaltimen paineen riittävän kun puhaltimen startin jälkeen kuuluu ilmeisesti kipinöinnin vaihe ja sen jälkeen joko pannu toimii tai häiriöled syttyy.



mjo33400


Pitäs lukee tarkemmin,  niinhän tuo "marssijärjestys" oli, hyvin epätodennäköistä että olis puhallin vika. Mutta onko kokemusta kellään siitä ETTÄ jos puhaltimen teho vaihtelee ?  Liekin sytyttyä puhaltimen teho laskee, katkaiseeko automatiikka kaasun virtauksen ? ?  Mjo ookko tutkinnu ? ?  Siehä yrmällät noitte kytkentäkuvien päälle . . . ;-)))


Jos puhallinteho laskee niin pannu sammuu, paineentunnistin katkaisee sähköt. ;)
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI 220 -01.

mjo33400

#5
26.10.2008, 18:39 Viimeisin muokkaus: 26.10.2008, 18:52 käyttäjältä mjo33400


-luulisin puhaltimen paineen riittävän kun puhaltimen startin jälkeen kuuluu ilmeisesti kipinöinnin vaihe ja sen jälkeen joko pannu toimii tai häiriöled syttyy.



Kärjet vääntyneet, kipinäväli selvästi isompi kuin 2,5 -3,5mm.
Palopesä pitää irroittaa, se on muuten helppo homma, mutta pannu pitää irrottaa lattiasta ja yrittää kallistaa sen verran, että palopesän saa vedettyä pois.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI 220 -01.

csfpen




-luulisin puhaltimen paineen riittävän kun puhaltimen startin jälkeen kuuluu ilmeisesti kipinöinnin vaihe ja sen jälkeen joko pannu toimii tai häiriöled syttyy.



Kärjet vääntyneet, kipinäväli selvästi isompi kuin 2,5 -3,5mm.
Palopesä pitää irroittaa, se on muuten helppo homma, mutta pannu pitää irrottaa lattiasta ja yrittää kallistaa sen verran, että palopesän saa vedettyä pois.

-kiitos vinkeistä.yritän viikolla ennättää käydä vaunulla tutkimassa kohteet (vaunu talvipaikalla)
ja kirjoittelen mikä oli menestys.

csfpen


Mikä on akun kunto ?

Laskeeko jännite ?

Mjo, kuis herkkä tuolle ilmiölle Alde 3000 on ?  Onko kokemuksia ?

-akku on uusi ja mittasin pannulle tulevan jännitteen 13.2v

mjo33400


Mikä on akun kunto ?

Laskeeko jännite ?

Mjo, kuis herkkä tuolle ilmiölle Alde 3000 on ?  Onko kokemuksia ?


Ei ole kovin herkkä. En ole mitannut, mutta nyt kun herätit niin mittaan sen toimintakynnyksen. Oletan sen toimivan vielä 11,5 voltilla eli tyhjällä akulla.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI 220 -01.

csfpen

-käväisin vaunulla ja uusin elektroniikkayksikön(sytytysboksi) ja uudella yksiköllä ei enää kuulunutkaan
samanlaista naputtavaa ääntä.oli koekäytössä 21 tuntia ja toimi moitteetta.(olisikohan se vanhan naputtava
ääni tullut hieman väärästä paikasta(kipinöinyt boksissa)?
-kiitoksia vinkeistä!

mjo33400


-käväisin vaunulla ja uusin elektroniikkayksikön(sytytysboksi) ja uudella yksiköllä ei enää kuulunutkaan
samanlaista naputtavaa ääntä.oli koekäytössä 21 tuntia ja toimi moitteetta.(olisikohan se vanhan naputtava
ääni tullut hieman väärästä paikasta(kipinöinyt boksissa)?
-kiitoksia vinkeistä!


Älä heitä vanhaa pois! On korjattavissa. ;)
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI 220 -01.

mjo33400


Onko vaunu seisonut talvet usein kylmänä? Alkuaikojen ohjauspaneeleissa on ollut kytkinvikoja. Oletan kuitenkin vikasi olevan elektroniikkayksikössä, jonka pystyy korjaamaan. Vika voi olla myös liekintunnistus kärjessä.


Vika oli siis tässä. ;) Maksoit uudesta ilmeisesti 200 euroa ja vanhaan olisi saanut kuntoon 50 eurolla.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI 220 -01.

csfpen



Onko vaunu seisonut talvet usein kylmänä? Alkuaikojen ohjauspaneeleissa on ollut kytkinvikoja. Oletan kuitenkin vikasi olevan elektroniikkayksikössä, jonka pystyy korjaamaan. Vika voi olla myös liekintunnistus kärjessä.


Vika oli siis tässä. ;) Maksoit uudesta ilmeisesti 200 euroa ja vanhaan olisi saanut kuntoon 50 eurolla.

-oletan osan menevän takuun piiriin,hankin vaunun liikkeestä 06/08 ja vika tietysti ilmeni kun ilmat alkoivat viilenemään.

mjo33400




Onko vaunu seisonut talvet usein kylmänä? Alkuaikojen ohjauspaneeleissa on ollut kytkinvikoja. Oletan kuitenkin vikasi olevan elektroniikkayksikössä, jonka pystyy korjaamaan. Vika voi olla myös liekintunnistus kärjessä.


Vika oli siis tässä. ;) Maksoit uudesta ilmeisesti 200 euroa ja vanhaan olisi saanut kuntoon 50 eurolla.

-oletan osan menevän takuun piiriin,hankin vaunun liikkeestä 06/08 ja vika tietysti ilmeni kun ilmat alkoivat viilenemään.


Kysymyksessä kuitenkin vanha vaunu joka on seisonut ulkona talvella ilman lämmitystä?
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI 220 -01.

csfpen





Onko vaunu seisonut talvet usein kylmänä? Alkuaikojen ohjauspaneeleissa on ollut kytkinvikoja. Oletan kuitenkin vikasi olevan elektroniikkayksikössä, jonka pystyy korjaamaan. Vika voi olla myös liekintunnistus kärjessä.


Vika oli siis tässä. ;) Maksoit uudesta ilmeisesti 200 euroa ja vanhaan olisi saanut kuntoon 50 eurolla.

-oletan osan menevän takuun piiriin,hankin vaunun liikkeestä 06/08 ja vika tietysti ilmeni kun ilmat alkoivat viilenemään.

-

Kysymyksessä kuitenkin vanha vaunu joka on seisonut ulkona talvella ilman lämmitystä?

-en tunne vaunun historiaa sen enempää.kuitenkin kuluttajalla on omat oikeudet ostaessa liikkeestä(6kk tai tapauskoht.enemmän) kuin yksityis-henkilöltä.

 

Pikavastaus

Pikavastauksessa voit käyttää bb-koodia sekä hymiöitä kuten normaalistikin.

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 250 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Please leave this box empty:

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Vanha suomalainen matkailuajoneuvomerkki, joskus myös "vatkaajaksi" kutsuttu? (Vaihda vinkkisanan ensimmäinen kirjain):

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi