Kirjoittaja Aihe: Fiat Ducaton vm.97 valonsäätö.  (Read 1915 times)

Poissa Frankia620i

• Tuorevaanari
  • *
Fiat Ducaton vm.97 valonsäätö.
« : 10.05.2009, 09:39:33 »
Morjens!
Olisko kellään antaa asiantuntevaa opastusta,miten korjataan Fiiatin valonsäätö sydeemi.Katsastusmies ei sitä hyväksynyt,koska säätösysteemistä oli nesteet(letku irti) hävinneet ja säätö ei sen takia pelannut.Varmaan muillakin fiiun kusekilla on ollut sama ongelma joten jos joku ystävällisesti viitsisi neuvoa aloittelevaa karavaanaria niin kiitos jo etukäteen!

Masa

C64

• Vieras
Vs: Fiat Ducaton vm.97 valonsäätö.
« Vastaus #1 : 10.05.2009, 10:39:11 »
ainakin karavaanarit.fi keskusteluissa hakusanaksi ajovalojen löytyy korjausohjeita. Omassa on hajalla myös ja täytyisi tässä joku päivä syventyä aiheeseen.

Poissa Ossi66

• KunniaVaanari
« Vastaus #2 : 10.05.2009, 14:18:39 »
Kannattaa tosiaan lukea Karavaanareiden puolelta, kun sieltä löytyy valmiita ohjeita - olikos niin, että jostain Skoda Felisiasta saa säätöhommelit huomattavasti halvemmalla.
Volvo V70 D5 -05
Dethleffs Camper Lifestyle 510DB -08
Ex. Dethleffs NewLine 500 SK -06/05
SF-C Lohenpyrstö

Poissa Jalmari

• Ikivaanari
  • Hollolan Lahti
« Vastaus #3 : 10.05.2009, 16:56:52 »
 Itse vein Lahdessa Delta-autoon muistaakseni 570€, kannattaa ainakin
etsiä halvempi korjaamo, jos ei korjaa itse.
Ducato Maxi 2,8 -03 Sirius
Puuseppä
SFC- 117 483

Poissa Laulaja

• Nettivaanari
  • Lappeenranta Portti Karjalaan, Saletisti natsaa
« Vastaus #4 : 10.05.2009, 18:44:42 »
Minulla myös menossa vastaava projekti. Vänkärin puoleisen lyhdyn "namiskuukkeli" on jo vaihdettu ja ohjaamossa oleva (myös viallinen) käyttökytkin on tilattu hajottamolta. Vanhaan autoon käyvät vanhat osat ja kun korjaamo antaa kuitenkin sen puolen vuoden takuun työlleen ja käyttämilleen osille, riittää kyllä minulle! Hinta on kuitenkin halvempi, kuin Delta-auton.
Vw Jetta 1.9TDI vm 2008
Dethleffs Summer Edition 500 DB (kov 2010) löytyy Purhosta
Entinen: Fiat Ducato/Bürstner A532 aktive -98
SF-C 112224

Poissa Freemanni

• KunniaVaanari
  • Hämeen hitaat
« Vastaus #5 : 11.05.2009, 10:07:56 »
Itse vein Lahdessa Delta-autoon muistaakseni 570€, kannattaa ainakin
etsiä halvempi korjaamo, jos ei korjaa itse.

Veljekset Laakkosella Skoda Felician valonsäädin maksaa 100e ja  sen pystyy n. tunnissa vaihtamaan rikkinäisen tilalle. Pitää vaan irroittaa umpioiden takaa säätösylinterit ja vetää ne rintapellin lävitse ohjaamon puolelle. Ensin poistetaan aukkoa täyttävä kumi pois jotta tilaa tulee enempi.

Talvikaudella säätimeen ei kannata koskea eikä paljon muutenkaan  kun säätää valokorkeuden oikeaksi  säätöruuvieista. Sitten jää enää katsastaja, joista innokkaimmat näpelöivät säädintä.

Poissa Jalmari

• Ikivaanari
  • Hollolan Lahti
« Vastaus #6 : 11.05.2009, 10:37:08 »

;D Paras juttu oli se että tänä vuonna katsastusmies ei edes kokeillut koko säädintä. Näyttää olevan tuurissaan.  ;D ;D ;D
Ducato Maxi 2,8 -03 Sirius
Puuseppä
SFC- 117 483

Poissa JeanS

• KunniaVaanari
  • Häme
« Vastaus #7 : 11.05.2009, 12:32:34 »
Huonoa tuuria, että ylipäänsä kokeilivat korkeudensäätöä.
En muista tai en ole kiinnittänyt huomiota, että olisi koskaan missään autossa testattu tuota, vaikkakin useammassa autossa tuo valonkorkeudensäätö on ollut.

Nuo Delta-auton korjaus- ja huoltohinnat on kyllä ihan omaa luokkaansa.
Just tänään kyselin Transittiin jakohihnan vaihtohintaa. Kilometreistä puuttuu 30t, mutta aika on ylitetty kolmella vuodella.
Päädyin viemään Fordin merkkiliikkeeseen. Hinta osineen 270€.
Mielestäni kohtuu hinta. Oon käyttöautoihin vaihellut, mutta tuo kun ei mahdu talliin, niin en viitsi pihassa alkaa ruuvvailemaan.

Poissa 88k5

• KunniaVaanari
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
« Vastaus #8 : 11.05.2009, 12:55:03 »
En muista tai en ole kiinnittänyt huomiota, että olisi koskaan missään autossa testattu tuota, vaikkakin useammassa autossa tuo valonkorkeudensäätö on ollut.

Just tänään kyselin Transittiin jakohihnan vaihtohintaa. Kilometreistä puuttuu 30t, mutta aika on ylitetty kolmella vuodella.
Mielestäni kohtuu hinta. Oon käyttöautoihin vaihellut, mutta tuo kun ei mahdu talliin, niin en viitsi pihassa alkaa ruuvvailemaan.

Oiskos osa totuutta se, että (sinunkin) Transussasi on moottori "oikeinpäin" ? - siis pitkittäin  ;D On tilaa ja hyvin käsillä..
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa JeanS

• KunniaVaanari
  • Häme
« Vastaus #9 : 11.05.2009, 13:14:08 »

Oiskos osa totuutta se, että (sinunkin) Transussasi on moottori "oikeinpäin" ? - siis pitkittäin  ;D On tilaa ja hyvin käsillä..

Kyllä juuri näin  :) .
Se jakohihnakotelo on ensimmäisenä vastassa, kun avaa konepellin. Ei tarvitse ylimääräisiä purkaa pois edestä.
Autodatan mukaan ammattilaisella 1,7 tunnin työ.

C64

• Vieras
« Vastaus #10 : 11.05.2009, 18:25:09 »

245€ sisältäen myös termostaatin ja sen vaihdon. Niin ja syylärinesteet.

Poissa Frankia620i

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #11 : 18.05.2009, 20:39:59 »
Kiitos vastauksista,vaikka aihe hieman ns.rönsyilikin jakopäähän:),mutta halvin ja helpoin korjaus on hakea se osa skodaliikkeestä,maksoi 95euroa ja tunti siinä meni sitä asentaessa.

Masa

Poissa Laulaja

• Nettivaanari
  • Lappeenranta Portti Karjalaan, Saletisti natsaa
« Vastaus #12 : 11.06.2009, 18:36:30 »
Peugeot -liikkeessä täydellinen valojensäätömekanismi (nesteet jo sisällä) maksaa 243,20 Euroa.
Vw Jetta 1.9TDI vm 2008
Dethleffs Summer Edition 500 DB (kov 2010) löytyy Purhosta
Entinen: Fiat Ducato/Bürstner A532 aktive -98
SF-C 112224

Poissa H

• KunniaVaanari
« Vastaus #13 : 11.06.2009, 22:16:40 »
Lainaus
Kiitos vastauksista,vaikka aihe hieman ns.rönsyilikin jakopäähän:),mutta halvin ja helpoin korjaus on hakea se osa skodaliikkeestä,maksoi 95euroa ja tunti siinä meni sitä asentaessa.

Muistelen lukeneeni toiselta saitilta,että ottavat heti katsastuksen jälkeen säätimen pois ja tallin hyllylle.Sitten taas takaisin seuraavaan katsastukseen.Ovat aika herkkiä laitteita ja jos ei ole kovin iso hommakaan. ;D ;D

Lainaus
hieman ns.rönsyilikin jakopäähän
koska olen heiman
Fiat JTD 2,8 v.2004 jakohihnan vaihto Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen Oy Turku 380€ osat + työ