Kirjoittaja Aihe: wanha hobby -86 ..  (Read 5388 times)

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
wanha hobby -86 ..
« : 15.05.2009, 23:08:09 »
Onkohan tämä oikea alue moiselle kyselylle, mutta modet varmaan siirtää tämän keskustelun oikeaan paikkaan (jos väärä, niin anteeksi) tarvittaessa.. ?

Niin... olen hommaamassa ensimmäistä vaunua ja nyt kiikarissa olisi vanha hobby prestige vuodelta -86.
Tiedän, että vaunu on vanha ja korjattavaa todennäköisesti tässäkin on... mutta toivottavasti ei liikaa.

Miten tällaiseen vanhaan vaunuun saa varaosia? ... onko jotain järkevän hintaista paikkaa, josta varaosia kannattaisi tiedustella?
Etukäteen tiedän jo, että ainakin "etulasi" olisi vaihdettava ja keulasta saattaa löytyä jotain kosteaa.

Näin ensimmäisen viestin pohjalta, voisin vähän valottaa omaa tietämyksestäni moisia tekeleitä kohtaan, sekä jotain itsestäni, ikään kuin esittelynä foorumilaisille:
En tiedä näistä karavaanari-jutuista mitään, mutta peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä ja "fiksaaminen" on hyvä harrastus ja terapia muoto, joten optimistisena hölmönä saataan ostaa moisen vankkurin.

Matkailu sinänsä ympäri eurooppaa on tuttua, moottoripyörä puolelta... joten termi: "omatoimimatkailu avartaa, enemmän kuin turistimatka torremolinokseen hassen siivillä" on tuttu!  ;) .. matkailu vaunulla, toisi siihen ehkä hieman enemmän turvallisuutta!?

t. Juha

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: wanha hobby -86 ..
« Vastaus #1 : 15.05.2009, 23:15:45 »
Onkohan tämä oikea alue moiselle kyselylle, mutta modet varmaan siirtää tämän keskustelun oikeaan paikkaan (jos väärä, niin anteeksi) tarvittaessa.. ?

Niin... olen hommaamassa ensimmäistä vaunua ja nyt kiikarissa olisi vanha hobby prestige vuodelta -86.
Tiedän, että vaunu on vanha ja korjattavaa todennäköisesti tässäkin on... mutta toivottavasti ei liikaa.

Miten tällaiseen vanhaan vaunuun saa varaosia? ... onko jotain järkevän hintaista paikkaa, josta varaosia kannattaisi tiedustella?
Etukäteen tiedän jo, että ainakin "etulasi" olisi vaihdettava ja keulasta saattaa löytyä jotain kosteaa.

Näin ensimmäisen viestin pohjalta, voisin vähän valottaa omaa tietämyksestäni moisia tekeleitä kohtaan, sekä jotain itsestäni, ikään kuin esittelynä foorumilaisille:
En tiedä näistä karavaanari-jutuista mitään, mutta peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä ja "fiksaaminen" on hyvä harrastus ja terapia muoto, joten optimistisena hölmönä saataan ostaa moisen vankkurin.

Matkailu sinänsä ympäri eurooppaa on tuttua, moottoripyörä puolelta... joten termi: "omatoimimatkailu avartaa, enemmän kuin turistimatka torremolinokseen hassen siivillä" on tuttu!  ;) .. matkailu vaunulla, toisi siihen ehkä hieman enemmän turvallisuutta!?

t. Juha

Asenne on ainakin hyvä. ;) Hobbyn etukulmien ( hattuhylly ) tiiviys kannattaa tarkistaa kun siinä on hieman suunnittelu ongelmaa ja vuotaa vesiä sisään. Muuten on samanlainen kuin muutkin vaunut.
Ikkunat ottaisin irti ja laittaisin bytylmassaa pokien nurkkiin kun alkuperäisesti on vain kumitiivisteet.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa Alan

• KunniaVaanari
« Vastaus #2 : 15.05.2009, 23:23:05 »
... joten termi: "omatoimimatkailu avartaa, enemmän kuin turistimatka torremolinokseen hassen siivillä" on tuttu!  ;) .. matkailu vaunulla, toisi siihen ehkä hieman enemmän turvallisuutta!?

Perusasenne on sama kuin minun, mulla tosin reppu siirtyi selästä vaunuun. Tuohan se vaunu mukavuutta monellakin tapaa, mutta on siitä huolensakin - siihen tosin tottuu. Tervetuloa mukaan touhuun, täällä rikkaus on porukan kirjavuus. Ja ammatti-ihmisistä ei totisesti ole puutetta.
Monipuolisin karavaanarifoorumi netissä:

www.karavaanari.org

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #3 : 15.05.2009, 23:30:10 »

Asenne on ainakin hyvä. ;) Hobbyn etukulmien ( hattuhylly ) tiiviys kannattaa tarkistaa kun siinä on hieman suunnittelu ongelmaa ja vuotaa vesiä sisään. Muuten on samanlainen kuin muutkin vaunut.
Ikkunat ottaisin irti ja laittaisin bytylmassaa pokien nurkkiin kun alkuperäisesti on vain kumitiivisteet.

Kiitos vinkistä, olisin tarkistanut suurennuslasilla vain nuo keulan alakulmat.. ylhäältä vain suurpiirteisesti!
Siispä jos kaupat tulee, niin ikkunoiden tiivisteet vaihtoon! Varmuuden vuoksi.

t. Juha

Poissa seppoko

• KunniaVaanari
  • Länsi-Kuopio Pohjois-Savo
« Vastaus #4 : 15.05.2009, 23:33:06 »
Jokohan tämä on toistoa, mutta tuolla asenteella siitä varmaankin tulee hyvä. Vanhoihin kannattaa kysyä purkuosia:

Vaunupurkaamoja:    Lapua
Keijo Salo, puh. (06) 433 2733, 0400 661 242.

Ylistaro
Veijo Rajamäki, puh. 0400 619 408. 

Ja sitten hyödyllinen paikka on linkkikirjasto:

http://karavaanari.info/index.php?topic=3952.0

Menestystä projektille   :D
sfc.15941@gmail.com    SFC  015941-0
Adria Coral Axess S600SCT=
3h+keittiö, tonttina koko Eurooppa  
Citroen Xsara     Comanche 300

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #5 : 15.05.2009, 23:36:21 »
... joten termi: "omatoimimatkailu avartaa, enemmän kuin turistimatka torremolinokseen hassen siivillä" on tuttu!  ;) .. matkailu vaunulla, toisi siihen ehkä hieman enemmän turvallisuutta!?

Perusasenne on sama kuin minun, mulla tosin reppu siirtyi selästä vaunuun. Tuohan se vaunu mukavuutta monellakin tapaa, mutta on siitä huolensakin - siihen tosin tottuu. Tervetuloa mukaan touhuun, täällä rikkaus on porukan kirjavuus. Ja ammatti-ihmisistä ei totisesti ole puutetta.

Kiitos ja kumarrus!  :D
Olen lukenut tätä sivustoa jo hetken ja monta vinkkiä "alasta" olen täältä jo löytänyt!  ;D
t. Juha

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #6 : 15.05.2009, 23:43:19 »
Jokohan tämä on toistoa, mutta tuolla asenteella siitä varmaankin tulee hyvä. Vanhoihin kannattaa kysyä purkuosia:

Vaunupurkaamoja:    Lapua
Keijo Salo, puh. (06) 433 2733, 0400 661 242.

Ylistaro
Veijo Rajamäki, puh. 0400 619 408. 

Ja sitten hyödyllinen paikka on linkkikirjasto:

http://karavaanari.info/index.php?topic=3952.0

Menestystä projektille   :D

Kiitos!  :)
Tällaista ala-kategoriaa sivustolta en huomannutkaan!

Onnen-toivotus projektille, ei toivottavasti tuo eteen iisakin kirkkoa! ..leikki leikkinä...  ;D

t. Juha
« Last Edit: 15.05.2009, 23:59:29 kirjoittanut tagatubos »

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
« Vastaus #7 : 16.05.2009, 00:05:11 »
Soita minulle huomenna. ;)
MB C200 CDI -11.

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #8 : 16.05.2009, 00:32:24 »
Soita minulle huomenna. ;)

Kiitos, soitan aamupäivällä!

t. Juha

Poissa hartsakoski

• KunniaVaanari
  • Oulusta oon ja kehtaan sanua!
« Vastaus #9 : 16.05.2009, 15:12:29 »
Ei muuta kun vaunun ostoon!Kyllä se remppa tulee tehtyä,ja täältä saa hyviä neuvoja.Jos mahdollista elä ota liian kireää aikataulua itsellesi ;).
:-)

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
« Vastaus #10 : 16.05.2009, 18:40:44 »
Jos "tagatubos" päättä vaunun ostaa niin huolehdin siitä, että kaikki tulee pelaamaan. Sattui olemaan vanha Karting aikainen kaveri. Mailma on pieni. ;)
MB C200 CDI -11.

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #11 : 17.05.2009, 14:56:30 »
Jos "tagatubos" päättä vaunun ostaa niin huolehdin siitä, että kaikki tulee pelaamaan. Sattui olemaan vanha Karting aikainen kaveri. Mailma on pieni. ;)

Kiitos tästä, jo näin etukäteen! Yllätys oli kyllä suuri, kun kuvasta tunnistin!  :)

Käydään tänään vielä mamman kanssa vilkaisemassa.... saapa nähdä.

hartsakoski: Kiitos yllytyksestä!  :D

t. Juha

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #12 : 17.05.2009, 22:59:16 »
Noniin,

Onnellinen vaunun omistaja ilmoittautuu!  ;D
Täytyy lähteä heti metsästämään noita peilejä autoon, jotta saan ostoksen raahattua kotia ja aloitettua kiireellisempien kohteiden korjaukset...

t. Juha

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #13 : 17.05.2009, 23:37:06 »
Onnea uudelle vaunulle!

Rokk Oon !

Edit Rokker: Viestiketju siirretty Hobby-vaunujen alle
« Last Edit: 17.05.2009, 23:56:26 kirjoittanut Rokker »
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207
LA/CB ch. 7fm/19am: Rokker / KILA49

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #14 : 19.05.2009, 06:10:04 »
Kiitos Rokker!

Olo on kuin pikku pojalla...  :D