Kirjoittaja Aihe: "nettipopin" kuuntelu wlani- alueilla?  (Read 4104 times)

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
"nettipopin" kuuntelu wlani- alueilla?
« : 29.05.2009, 21:39:41 »
Olettaisin, että tämä aihe kuuluu parhaiten tänne nuorten vaanareiden puolelle...  ???

Aiheeseen...
Uutena karavaanarina olen ahkerasti lukenut eri paikoista ja näiden tarjoamista palveluista alueillaan, ..usein paikoissa missä wlani on tarjolla, perässä on huomautus wlanin rajallisuudesta leirintäalueella, ja ihan aiheesta.
Sen tajuaa ja ymmärtää kaikki, että leffojen, yms. imuttaminen näillä alueilla on kiellettyä, näin pitääkin olla, ..mutta miten on streamatun musiikin kuuntelun kanssa?
Onko se myös rajoituksien piirissä? ... mietityttää kysyä moista alueilla, koska se mistä ei olla varmoja, se kielletään... ihan varmuuden vuoksi.

Kokemuksia?

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
Vs: "nettipopin" kuuntelu wlani- alueilla?
« Vastaus #1 : 29.05.2009, 22:07:09 »
Itse olen nuori vaanari, ainakin ajatusmaailmaltani, mutta sitäkin kokeneempi, siksikin:

Itse en edes lähde streemaamaan alueilla, annetaan sekin mahdollisen kaista muille alueella oleville. Jos haluen kuunnella radiota niin laitan vaunun radion päälle.

Samoin sammutan kaikki P2P softat yms. kun olen alueilla.

Eletään ja annetaan toistenkin elää, myös alueiden pitäjien. Jookos.

Alueiden WLAN-yhteydet muutenkin ovat suht' häilyvät ja samassa linjassa koko bisneksen kanssa. Nyt kun noita on vihdoinkin alkanut ilmestymään alueille niin ei pilata tätä hyvää tarjontaa ylikuormittamalla sitä. Itselleni ainakin riittää se että pääsee surffaamaan ja irkkaamaan. Toivottavasti näin muillakin.

Rokk Oon !
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207
LA/CB ch. 7fm/19am: Rokker / KILA49

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #2 : 29.05.2009, 23:04:43 »
Aluksi.. kiitos kommentista.
Kyllä, sen ymmärrän ja tiedostan, että wlan ja sen jako asiakkaille ns. kylkiäisenä, on monelle uusi asia ja sen, että yhteydet ovat välillä mitä ovat. Sen (wlanin) välttämättömyys ja kaistan riittävyys, ei vielä toistaiseksi ole kovin laajaa, mutta varmasti tulevaisuudessa tilanne on toisin.... uskoisin näin.

Hienoa, että meillä on jo jonkinlaiset yhteydet saatavilla! Kiitos leirintäalueilla toimivien yrittäjien.

Toivon myös ( kuten sinäkin ) hartaasti, että tämä myönteinen kehitys wlanin jaossa caravan-alueilla tulee jatkumaan ja kasvamaan. Onhan se nyky-yhteiskunnassa jo lähes perusvaatimus, että verkkoon pääsy on oltava, paikasta riippumatta.
Valitettavasti työ tulee tulevaisuudessa seuraamaan myös harrastuspaikoille, enenevässä määrin... halusi tai ei.

Kysymyksessäni en hakenut mielipiteitä verkkoon jakamisesta tai imuttamisesta... se on tuomittavaa, jo lain edessäkin.

t. Juha

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #3 : 30.05.2009, 02:30:22 »
Miettikääpäs asiaan näin päin: oletteko nähneet Suomessa aluetta jossa olisi yli 1mb yhteys, edes siellä respassa. Siitä samasta yhteydestä sitten jaetaan wlan alueen käyttäjille. Siitä ei jää kovin isoa siivua edes sinne respaan.

Mokkulalla tuollaiset nettiradiot yms. sanon minä. Joka on edelleenkin nörtti vaikkei tittelini enää olekaan Järjestelmäasiantuntija.

Tuota alueilta saatavaa yhteyttä vertaisin treffisähköihin, vaikka sillä saatavalla sähköllä voisi tehdä vaikka mitä niin kaikki ylimääräinen haittaa montaa muuta.

Rokk Oon !
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207
LA/CB ch. 7fm/19am: Rokker / KILA49

Poissa 58748

• Ikivaanari
  • Kymenlaakso
« Vastaus #4 : 30.05.2009, 09:03:57 »
Miettikääpäs asiaan näin päin: oletteko nähneet Suomessa aluetta jossa olisi yli 1mb yhteys, edes siellä respassa. Siitä samasta yhteydestä sitten jaetaan wlan alueen käyttäjille. Siitä ei jää kovin isoa siivua edes sinne respaan.

Mokkulalla tuollaiset nettiradiot yms. sanon minä. Joka on edelleenkin nörtti vaikkei tittelini enää olekaan Järjestelmäasiantuntija.

Tuota alueilta saatavaa yhteyttä vertaisin treffisähköihin, vaikka sillä saatavalla sähköllä voisi tehdä vaikka mitä niin kaikki ylimääräinen haittaa montaa muuta.

Rokk Oon !

Kalajärvellä:
 Liittymäsi nopeus on: 9.01 Mbps
Voit siis ladata 1.13 MB/sec. PPO:n palvelimelta.
- Chevy van 6,5
- Adria Classica 743 PU Scandinavian Edition
- SFC 58748 
ennen
-Matkaaja 9004 sx3
-90 Volvo 850 STW

Poissa kiimaliiteri

• KunniaVaanari
  • vesilahti
« Vastaus #5 : 05.06.2009, 07:51:28 »
tolla mokkulalla vaan ja hitaammalla liittymällä pärjää hyvin kun ei vaadi liikoja, ollaanhan silloin vapaalla, ja tarvitaanko sitä nettiä edes lomalla?  radio päälle ja rentoutukaa
hobby 650 kmfe -06-
hyundai santa fe 2.0 crdi -04-
adria classica 613pk -04- (ei enään)
scf 121430
www.wildwesttattoo.fi

Poissa tagatubos

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #6 : 13.06.2009, 23:42:18 »
radio päälle ja rentoutukaa

Juuri siitähän tässä on kyse ;) ;D ;D

Aamen...
Milloin "normi"radiosta on kuultu esim. tällaista, vesiurheiluun kannustavaa musiikkia? : http://www.youtube.com/watch?v=qU1vfRc3KjQ&feature=channel  ;) .. kaikki eivät halua kuunnella "elämää juoksuhaudoissa" poppia, mitä radioaalloita tulee ahdistukseen asti.
Vaihtoehtoja ystävät, vaihtoehtoja on oltava... näitä löytyy netin puolelta, eikä ne vie juurikaan kaistaa!  ;D 8)

Poissa juksii

• Vaanari
  • **
« Vastaus #7 : 30.06.2009, 10:01:25 »
Tuo nettiradio streami ei pahemmin kuormita linjoja, kuormitus on luokkaa 100-200kioa sekunissa joka on tommoisella "hinnat alkaen" megan linjalla noin 10-20% kuormitus.

Onkohan toi nyt ihan oikein. Minulla kun joskus oli meganen liittymä, niin maksimi imurointinopeus oli luokkaa 100 kiloa. Eli toi olisi 100 - 200 % kuormitus.

Tosin tuntuu aika isolta toi 200 kiloa nettiradiolle.
-JukSii-
Volkswagen Passat V6 TDi 4-Motion '05 ja Solifer S9 '01

Poissa hyeena

• Nettivaanari
  • Turku / Lieto
« Vastaus #8 : 30.06.2009, 10:59:11 »
On se oikein jos toinen puhuu biteista ja toinen tavuista (yleensa tavu on 8 bittia, muttei ole mikaan itsestaan selvyys, ja tietoliikenteessa joutuu usein lisaamaan joka tavuun pari ylimaarasta bittia jolloin yhden 8-bittisen tavun siirtoon menee 10 bittia).
GMC + Kabe

Poissa Alan

• KunniaVaanari
« Vastaus #9 : 30.06.2009, 11:11:28 »
Milloin "normi"radiosta on kuultu esim. tällaista, vesiurheiluun kannustavaa musiikkia?

kaikki eivät halua kuunnella "elämää juoksuhaudoissa" poppia, mitä radioaalloita tulee ahdistukseen asti.

Vaihtoehtoja ystävät, vaihtoehtoja on oltava... näitä löytyy netin puolelta, eikä ne vie juurikaan kaistaa!  ;D 8)

Amen itsellesi. :D

Taas loistavia linkkejä.

Tässäpä matkaa suunnitteleville tai lähdössä oleville: http://www.youtube.com/watch?v=hZ3NZMb34_I

-------

Mie en ole oikein osannut olla empaattinen muita kohtaan silloin harvoin, kun alueelta wlan löytyy. Aika kohtuullista tämä minun nettitouhuilu kuitenkin on, eli warettamisen olen siis jättänyt muille. ;D
Monipuolisin karavaanarifoorumi netissä:

www.karavaanari.org

Poissa Ossi66

• KunniaVaanari
« Vastaus #10 : 30.06.2009, 11:20:04 »
On se oikein jos toinen puhuu biteista ja toinen tavuista (yleensa tavu on 8 bittia, muttei ole mikaan itsestaan selvyys, ja tietoliikenteessa joutuu usein lisaamaan joka tavuun pari ylimaarasta bittia jolloin yhden 8-bittisen tavun siirtoon menee 10 bittia).

Byte ja bit pitää tosiaan erottaa - tavut (Byte) lyhennetään yleensä isolla B:llä ja pieni b on bittejä.
Linjan väylänopeus on yleensä aina bittejä ja siirretty data tavuja

Imuroitaessa/vastaanotettaessa esim. megabitin väylästä saa maksimissaan sen reilun 100kB "tavaraa" (1Mb on tarkalleen 128kB)

Volvo V70 D5 -05
Dethleffs Camper Lifestyle 510DB -08
Ex. Dethleffs NewLine 500 SK -06/05
SF-C Lohenpyrstö

Poissa Alan

• KunniaVaanari
« Vastaus #11 : 30.06.2009, 11:21:30 »
Sen verran itse asiaan vielä, että tuli asennettua vaunuun kohtalainen poppikone, eli netti ei ole välttämätön viihtyvyydelle.

Musiikki siihen löytyy perinteisessä muodossa aika hyvin täältä. Kauppa on Jerseyllä eli EU:n ulkopuolella, alle 45 euron tilaukset tullivapaasti, mutta tilauksiahan voi tehdä monta. :)

Mie olen kanssa aika loppu noiden radiokanavien soittolistojen kanssa.

www.karavaanari.org

Poissa hyeena

• Nettivaanari
  • Turku / Lieto
« Vastaus #12 : 30.06.2009, 13:30:52 »
Itse olen viimeaikoina tuolla spotifylla renkutellut, se tosin syo aivan liikaa kaistaa tuollaisesta jaetusta..
Itunes on musiikit hoitanut silloin kun ei ole ollut kunnon kaistaa tarjolla (drm-vapaan biisin hinta 0,99 ja levyn yleensa 9,99e).
GMC + Kabe

Poissa Alan

• KunniaVaanari
« Vastaus #13 : 30.06.2009, 13:32:41 »
^

Pitäisi päästä sinne Spotify'ihin ensin, eipä ole mitään kuulunut. >:(

www.karavaanari.org

Poissa kiimaliiteri

• KunniaVaanari
  • vesilahti
« Vastaus #14 : 30.06.2009, 16:31:59 »
vaihdan itse pian vaunuun usb radion ja latailen tikun täyteen haluamaani musiikkia. jos radio ei kuulu tai ei jaksa kuunnella niin tikulta vaan. lauantaisin tulee suomipopilta iltapäivällä loistavaa musiikkia
hobby 650 kmfe -06-
hyundai santa fe 2.0 crdi -04-
adria classica 613pk -04- (ei enään)
scf 121430
www.wildwesttattoo.fi