Kirjoittaja Aihe: Se on helppoa kun sen osaa  (Read 2994 times)

Poissa Roki

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 70
Se on helppoa kun sen osaa
« : 30.06.2009, 10:41:13 »
http://www.chadsprojects.com/RV_Homemade_Trailer.asp

Ei se ole edes hankalaa, kun on ymmärtäväinen vaimo ja iso piha  ;D

Poissa TsKo

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 75
Vs: Se on helppoa kun sen osaa
« Vastaus #1 : 03.07.2009, 19:27:18 »
Ei vissiin oo suomessa sallittuja noi puoliperävaunut vetää pickupilla?
Onkohan ne jarrut vai mikä ettei käy, mutta komee on ja joskus jos noi yhdistelmät muuttuu täälläkin lailliseksi niin hommaan heti ton mun L200 Mitsun lavalle vetopöydän ja rakennan tollasen vaunun ;D
Kafi 560 -77(ehkä tuleva saunavaunu) ja joku vaunu mutta mikä?+ MB Vito 115cdi -05

Poissa AV64

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 332
  • Tampere
Vs: Se on helppoa kun sen osaa
« Vastaus #2 : 04.07.2009, 21:07:16 »
eihän sitä tarvi kun ostaa k-a rekisteröidyn pick-upin siitä sillä pääsee niin on laillinen.
Ari

Poissa TsKo

  • Vaanari
  • **
  • Viestejä: 75
Vs: Se on helppoa kun sen osaa
« Vastaus #3 : 05.07.2009, 13:05:22 »
Kortti ei oo ongelma kun olen yhdistelmää ajanut työkseni, mutta askarruttaa noi perävaunun jarrut. Kun siinä kuorma-autoksi rekisteröidyssä pikapissa ei oo ilmajarruja ni ei varmaan oo noissa ameriikan mallin puoliperävaunuissakaan. Onko noissa sitten ihan työntöjarru vai jotain sähkötoimisia?? Tuskin kuitenkaan mitään nestetoimisia autosta haaroitettuja ;D vois olla vähän ilmavaivoja.
Kafi 560 -77(ehkä tuleva saunavaunu) ja joku vaunu mutta mikä?+ MB Vito 115cdi -05

Poissa Rockmaple

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Se on helppoa kun sen osaa
« Vastaus #4 : 10.07.2009, 21:43:22 »
Jokunen tuon tapainen puoliperävaunu on / on ollut Suomen kilvissä. Ovat vaan tainneet olla jotain hinattavia laitteita 60 km/h rajoituksella tai kioskivaunuja erikoisluvalla mainostarkoituksiin. Uudemmissa homma kaatunee jarrujen ja vetokytkimien E-hyväksynnän puutteeseen. Joku tarpeeks vanha yhdistelmä vois kelvata jenkkien DOT-hyväksynnällä. Muualla Euroopassa noita kyllä on liikenteessä, mut suomalainen virkamies voi kieltää (lue:kieltää varmasti) hyväksynnän jollain kansallisella poikkeuslailla. Jenkkien yhdistelmissä on sähköjarrut, joita myöskään ei USA:ssa tehtyinä tietenkään hyväksytä. Vanhan SMV:n sähköjarrut voi hyväksyä, ilmeisesti siksi kun vaunut ovat sen verran vaatimattomia, etteivät saa virkamiehissäkään kateudentunnetta heräämään. Vai onko ne sähköjarru-SMV:t niin keveitä, ettei niissä jarruja vaadita ollenkaan?