Kirjoittaja Aihe: Linkkikirjastoa muokattu.  (Read 8137 times)

dorotea

• Vieras
Linkkikirjastoa muokattu.
« : 05.07.2009, 23:56:40 »
Vähän uusittu sisältöä luettavammaksi, toivottavasti ja selkeämmäksi. Kertokaa mielipiteitänne uudesta asusta.

http://karavaanari.info/index.php?topic=3952.0

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
Vs: Linkkikirjastoa muokattu.
« Vastaus #1 : 06.07.2009, 06:39:30 »
Kyllähän tuo selkeytyi tuon lihavoinnin myötä. Sitä olen miettinyt että pitäisiköhän linkit olla järjestetty aihealueittain (tekniikka, ohjekirjat jne.)? Nythän ne ovat aakkosjärjestyksessä.

Rokk Oon !
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207
LA/CB ch. 7fm/19am: Rokker / KILA49

Poissa seppoko

• KunniaVaanari
  • Länsi-Kuopio Pohjois-Savo
« Vastaus #2 : 06.07.2009, 09:34:55 »
Sitä olen miettinyt että pitäisiköhän linkit olla järjestetty aihealueittain (tekniikka, ohjekirjat jne.)? Nythän ne ovat aakkosjärjestyksessä.

Rokk Oon !

Kannatan aihealueittaista järjestystä.  :D Huono esimerkki tuo "autolla Ahvenanmaalle" kun molemmat sanat alkaa a:lla. Mutta jos olisi autolla Suomenlinnaan, niin kuka osaa hakea sitä a:sta. Mtta jos on aihelueittain, niin on paljon vähemmän etsittäviä otsikoita.  ;)  :)

Ps. Lihavointi on hyvä.  :D
sfc.15941@gmail.com    SFC  015941-0
Adria Coral Axess S600SCT=
3h+keittiö, tonttina koko Eurooppa  
Citroen Xsara     Comanche 300

Poissa Kevytnaapuri

• Ikivaanari
  • Oulun seutu
« Vastaus #3 : 06.07.2009, 11:16:15 »
Sitä olen miettinyt että pitäisiköhän linkit olla järjestetty aihealueittain (tekniikka, ohjekirjat jne.)? Nythän ne ovat aakkosjärjestyksessä.

Rokk Oon !

Kannatan aihealueittaista järjestystä.  :D Huono esimerkki tuo "autolla Ahvenanmaalle" kun molemmat sanat alkaa a:lla. Mutta jos olisi autolla Suomenlinnaan, niin kuka osaa hakea sitä a:sta. Mtta jos on aihelueittain, niin on paljon vähemmän etsittäviä otsikoita.  ;)  :)

Toisaalta, ei tossa nyt niin pitkästi tota tavaraa ole, etteikö sitä jaksa silmäillä läpi :D Vois tulla aihealueita "melkein yhtä paljon" ku on linkkejäkin.
Land Rover Discovery 2 Td5 2001
Saab 900c -89
Solifer Finlandia 2002 -87

Poissa Alan

• KunniaVaanari
« Vastaus #4 : 06.07.2009, 11:20:31 »
Kun tuota linkkikirjastoa nyt rummutetaan voi käydä niin, että innostutaan ilmoittelemaan sinne uutta ihan tosissaan. Eli tulevaisuuden kannalta olisi ihan viisasta laittaa ne alaotsikot.

Kävin äsken pitkästä aikaa tuolla Etuteltan puolella ja oli itku päästä. Miten paljon hyvää tietoa ja viisautta hukkuukin sinne huonon foorumisoftan, paskanpuhumisen, hirveän otsikoinnin ja moderoimattomuuden taakse. Tehdään me täällä paremmin, ja Etuteltasta voisikin poimia hyviä linkkejä, löysin äskenkin jonkun ihan mainion matkakertomuslinkin.
Monipuolisin karavaanarifoorumi netissä:

www.karavaanari.org

Poissa Yrjö

• KunniaVaanari
  • Lempäälä
« Vastaus #5 : 06.07.2009, 11:39:50 »
  Minäkin kannattaisin aihe-alueittain ryhmittelyä.
Sekä joka keskustelualueessa linkkiä linkkikirjastoon-- jotta uudet ja tällaiset tumpelot löytäisivät paremmin. ??? 
Super Sprite Alpine- Opel Astra 2.0 8 v. Caravan -Hilleberg Nammatj 2GT-Helkama 6 v.
    Yrjö Tapola

Tukos

• Vieras
« Vastaus #6 : 06.07.2009, 11:40:02 »
Kun tuota linkkikirjastoa nyt rummutetaan voi käydä niin, että innostutaan ilmoittelemaan sinne uutta ihan tosissaan. Eli tulevaisuuden kannalta olisi ihan viisasta laittaa ne alaotsikot.

Kävin äsken pitkästä aikaa tuolla Etuteltan puolella ja oli itku päästä. Miten paljon hyvää tietoa ja viisautta hukkuukin sinne huonon foorumisoftan, paskanpuhumisen, hirveän otsikoinnin ja moderoimattomuuden taakse. Tehdään me täällä paremmin, ja Etuteltasta voisikin poimia hyviä linkkejä, löysin äskenkin jonkun ihan mainion matkakertomuslinkin.

Mutta ei kannata jäsenkeskustelu puolelta ottaa linkkejä jos ne ei oo siellä muillakin aihealueilla...Jotkut arastaa laittaa omia kertomuksiaan sinne "avoimelle puolelle". Kyllä itsellä harmittaa kun ei jotenkin osaa kirjoittaa matkakertomuksia. Ja jos osaa niin niissä on aina se oma perhe/matkakumppanit mukana...Ja kuvissa on aina muitakin. Kateellisena katselin taas kavereiden vaunukirjaa jossa on kuvia ja muistoja liimattuna välillä... 8)

dorotea

• Vieras
« Vastaus #7 : 06.07.2009, 11:47:53 »

Rokk Oon !

Toisaalta, ei tossa nyt niin pitkästi tota tavaraa ole, etteikö sitä jaksa silmäillä läpi :D Vois tulla aihealueita "melkein yhtä paljon" ku on linkkejäkin.

Jos ne yrittää jakaa aihealueittain, niin suunnilleen sama määrä siellä kuitenkin niitä on. Ei linkkien määrä siitä vähene.
Toivottavasti saadaan tuo kestosipin ehdottama kuva-albumi tänne, jotta voitaisiin siihen sitten laittaa kaikki tekniset asiat ja kuvat. Se ehkä vähentäisi jonkin verran näitä linkkien määrää.

Mutta uskon kyllä edelleen, että sen vielä jaksaa kahlata läpi ja kun ajatuksella menee, niin sieltä löytänee kyllä etsimänsä.

Ovat nyt kuitenkin yhden linkin takana, ettei tarvitse etsiä kirjoitusten joukosta.

Mutta seurataan nyt tässä muodossa sen toimintaa ja hyödyllisyyttä.

Poissa Alan

• KunniaVaanari
« Vastaus #8 : 06.07.2009, 12:17:05 »
Mutta ei kannata jäsenkeskustelu puolelta ottaa linkkejä jos ne ei oo siellä muillakin aihealueilla...Jotkut arastaa laittaa omia kertomuksiaan sinne "avoimelle puolelle". Kyllä itsellä harmittaa kun ei jotenkin osaa kirjoittaa matkakertomuksia. Ja jos osaa niin niissä on aina se oma perhe/matkakumppanit mukana...Ja kuvissa on aina muitakin. Kateellisena katselin taas kavereiden vaunukirjaa jossa on kuvia ja muistoja liimattuna välillä... 8)

Joo, itse en ole edes kirjautunut sisään aikoihin.

Ihan totta; mullakin on jonkinlainen matkakertomussaitti jossain, mutta en sen linkkiä levittele, suurin osa kuvista on vain "ystävien" nähtävillä ja perhettä/muita tuttuja ihmisiä sieltä on turha etsiä. Viisas säilyttää nimettömyytensä verkossa.

Pitää palailla tuohon linkkien lisäilyyn siinä vaiheessa, kun sitä on järjestelty alaotsikoiden alle. Linkkien määrää pitää kasvattaa, ei vähentää, ja luomalla alaotsikot isolla löytyy haettava asia helpommin. Niillekin, jotka eivät sitä jatkuvasti selaile.

Sen verran hyvä idea tuo linkkikirjasto on, että sitä kannattaa kehittää. Kaikki tieto ei aina löydy Googlella, missä valossa kehittämistä kannattaa tehdäkin. Nimeltä mainittu vaunu/autoliike löytyy, kun nimen kaikki tietää, mutta se hyväksi havaittu yksityinen pikkukorjaamo välttämättä ei.
Monipuolisin karavaanarifoorumi netissä:

www.karavaanari.org

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #9 : 06.07.2009, 15:10:30 »
Dorotea: Ei mielessäni ole linkkien vähentäminen vaan nimenomaan lisääminen ja tulevaisuus tuo niitä jatkuvasti lisää joten otsikointi olisi aiheellista aloittaa jo nyt. Samoin ne lisääntyvät otsikoinnin yhteydessä, koska osa linkeistä kuuluu useamman otsikon alle.

Rokk Oon !
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207

dorotea

• Vieras
« Vastaus #10 : 06.07.2009, 15:44:21 »
Assii ymmärretty, katsotaan koska saan inspiksen hommaan. ;D

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #11 : 06.07.2009, 18:17:52 »
Assii ymmärretty, katsotaan koska saan inspiksen hommaan. ;D

Voin tehdä tuosta oman ehdotelmaversion ja laittaa sen vaikka sähköpostilla sinulle.

Rokk Oon !
SFC 114207

dorotea

• Vieras
« Vastaus #12 : 06.07.2009, 18:37:40 »
Tee vain niin katsellaan! ;D

dorotea

• Vieras
« Vastaus #13 : 09.07.2009, 13:53:30 »
Linkkikirjastoa taas uudistettu Rokkerin avustuksella, kun hän lähetti mulle raakakopion jäsenneltynä aiheittain. Myös lisäyksiä tehty.
Käykää tutustumassa ja kertokaa mielipiteennne nykyisestä asusta.
« Last Edit: 09.07.2009, 15:09:14 kirjoittanut Dorotea »

Poissa SuurPerheellinen

• Nettivaanari
  • Rovaniemi
« Vastaus #14 : 09.07.2009, 14:12:16 »
Hienoa, kyllä ny passaa etsiä linkkejä. Nuo ISOT väliotsikot helpottavat lukemista huomattavasti!
Solifer G5 + MB 250 TD