Kirjoittaja Aihe: Kannattaako innostua Suburbanista?  (Read 4601 times)

Poissa -AP-

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 894
  • Pyhtää, Kymenlaakso
Kannattaako innostua Suburbanista?
« : 11.09.2009, 13:36:29 »
Nyt kun tuliterä C1E -kortti polttelee taskussa, niin herätetäänpä hieman tuota Vani-ketjua vastaava keskustelu, siis mielipiteitä ja kokemuksia puolesta ja vastaan, kiitos!
Fiat-Dethleffs I6501B 2.8TGV '06
Hymer Eriba Puck 120GT '07
SF-C 108xxx-1

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #1 : 11.09.2009, 14:01:55 »
En voi kuin kehua  ;D

Ex. yhdistelmäni ennen m-autoelämää  ;D
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa dollarihymy

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,034
  • Vapaala City
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #2 : 12.09.2009, 15:50:24 »
ISO on KAUNISTA...ISOSSA on myös VÄÄNTÖÄ...aina innostua kannattaa ;D
Cadillac Coupe De Ville -58
SMV 525
SMV Caravan Team Finland

Poissa Teve900

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 488
    • http://-
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #3 : 18.01.2010, 09:34:55 »
Tottahan kaikesta kivasta kannattaa innostua,niin sitten ei tarvi joskus kiikkustuolissa kiukutella, kun en sitäkään silloin kokeillut  ;D
Teve 900 vm. 82
SMV 550 vm. 84
FinnCabby vm. 67
OM-vaunu vm. 67

SF-C 26499
SMV CARAVAN TEAM FINLAND

Poissa Poistunut Vaanari

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,321
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #4 : 18.01.2010, 09:38:54 »
En voi kuin kehua  ;D

Ex. yhdistelmäni ennen m-autoelämää  ;D
Kyllähän tuolla veturilla vetää vaunua vaikka Herättäjäjuhlien peltojen savivellissä.

Poissa ihaa

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,100
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #5 : 18.01.2010, 10:02:57 »
En voi kuin kehua  ;D
Ex. yhdistelmäni ennen m-autoelämää  ;D

Paljonko tuollainen yhdistelmä mahtoi viedä sataselle ?


Poissa Alan

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,995
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #6 : 18.01.2010, 10:37:35 »
ISO on KAUNISTA...ISOSSA on myös VÄÄNTÖÄ...aina innostua kannattaa ;D

Paljonko tuollainen yhdistelmä mahtoi viedä sataselle ?

Tuossa se vetoauton valinnan peruskysymys on. Mun mielestä riippuu ajokilometreistä ja siitä, onko isolle veturille muutakin käyttöä/käytössä myös pieniruokaisempi auto arkiajoon, jos kilometrejä tulee vähänkin enemmän.

Ittellä on kovasti pyörinyt maasturi mielessä viime viikkoina...
Monipuolisin karavaanarifoorumi netissä:

www.karavaanari.org

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #7 : 18.01.2010, 11:25:26 »
En voi kuin kehua  ;D
Ex. yhdistelmäni ennen m-autoelämää  ;D

Paljonko tuollainen yhdistelmä mahtoi viedä sataselle ?


13-15L dieseliä (norjalaista ja virolaista vähempi) tuon vaunun kanssa kun marssitahti 89km/h (navigaattorin mukaan). Ilman vaunua pohjanmaalla samaa vauhtia 10.5 L oli minun vähin, ja pk-seudun sekametelissä satasen vauhdeissa 13-14L. Talvella nelivetoa käyttäen ehkä +1L lisää..

Niin, ei ole kovinkaan vaikeata saada Suburbania kuluttaa 17-18.  8) 3 ton omamassaisella, niin kuin matkailuautollakin, kännattaa pitää järki päässä ja ennakoida turhia pysähdyksiä..
« Last Edit: 18.01.2010, 11:28:15 kirjoittanut 88k5 »
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #8 : 18.01.2010, 11:37:01 »
ISO on KAUNISTA...ISOSSA on myös VÄÄNTÖÄ...aina innostua kannattaa ;D

Paljonko tuollainen yhdistelmä mahtoi viedä sataselle ?

Tuossa se vetoauton valinnan peruskysymys on. Mun mielestä riippuu ajokilometreistä ja siitä, onko isolle veturille muutakin käyttöä/käytössä myös pieniruokaisempi auto arkiajoon, jos kilometrejä tulee vähänkin enemmän.

Ittellä on kovasti pyörinyt maasturi mielessä viime viikkoina...
Olipa tässä loppuvuodesta vähällä tulla vastaa ka-subbe taloon (vaimon pirssiä päivitettäessä).. Käyttökulut tuossa ovat aika alhaiset; ei ajoneuvoveroa, dslvero 134€/v, ei talvirengaspakkoa (hyvin pärjäsi 6 vuotta BFG A/T:llä), saa ajaa bussikaistoja (Tsadissa päivisin), vakuutusmaksut ihan normi - vain katsastus arvokkaampaa.

Vaan sitten kun perhe kakaroineen, koirineen ja matkatavaroineen lähti resissuun - tilaa ruhtinaallisesti.

Ei ollut väliksi auratuista teistä - vaan ei auta nelivedot ruuhkaassa kun muut "tumpuloi"  :P
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Tapani Pokkinen

  • Vieras
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #9 : 18.01.2010, 11:54:30 »
Itselläni oli aikanaan tuollainen mahtijahti, noin nelisen kuukautta. Koneena vain oli bensa 454 ja pienin kulutus mitä pelkkä takaveto päällä maantiellä mittasin oli 18,2l. Asuin silloin vielä kivikylässä ja auto mahtui juuri ja juuri porttikongista sisään, kun käytti naapurikaistaa käännyttäessä.
Auton käyttöä rajoitti myös sen päästämä melkoinen jylinä. Ei paljoa viitsinyt iltamyöhällä konetta kerrostalon sisäpihalla käynnistää ja herättää samalla koko korttelia.
No onneksi kaksi eri tyyppiä ostatti sitä laivaa, minun ollessa huoltoaseman tankilla ja on muutoin ainoa auto mistä olen eläissäni saanut myydessä voittoa ;D

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #10 : 19.01.2010, 22:28:44 »
Subbarissa on kyllä tullut istuttua kyydissä aikas monesti ja Vanilla ajeltua 12vuotta (vaunuakin vedetty).
Uskoisin kuitenkin että vani saattais olla veturina parempi kun ei ole niin korkealla tuo painopiste.(uskomaton veturi)
Subbari on itselläki käynyt mielessä mutta taitaa kyllä kallistua Vanin ja nimenomaan vanhakoppasen puolelle kun kulutus on uusikoppaisella ihan jotain muuta kuin vanhakoppaisella.
G20 vanilla kun pääsee liki 10 L keskikulutukseen ilman vaunua ja isollakin vaunulla 14-15L/100km (ainakin oman kokemuksen mukaan)
Jos välttämättä tarvii maasturia niin silloin valinta kaatuu Subbarin puolelle....

Niin, nuo minun kulutuslukemani ovat tuon kuvan auton (190hp/582Nm, 6.5TD+4L80E) kuten isoimmissa vaneissakin. Kone ja aski ovat aivan eri planeetalta kuin 6.2D+700R4. 6.2:lla ei kulutus juuri muutu ajotavan mukaan, toisin kuin 6.5TD:llä  8), jolle soppa kelpaa ja vauhtia piisaa "teinityylliä"  ;D Mutta kestävyydessä onkin isot erot  ;)

K2500 Subbe on pidempi ja painavempi (omamassa ja kok.massa) kuin vanit. En kyllä painopisteestä ole aivan samaa mieltä - Subessa paino on suurelta osin tekniikassa, kun vanissa suhteessa alustaan kopsa painaa enempi, ja on korkeampi.

Meillä on aika kriittinen mäki pihaan noustessa - vanin saisi harvemmin mäelle talvella, saati vaunun kanssa. Arvostan enempi maasturin ominaisuuksia kuin tilaa, näin ei-cityihmisenä..
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #11 : 21.01.2010, 10:23:34 »
Kuten edellä kirjoitin ...   Jos välttämättä tarvii maasturia niin silloin valinta kaatuu Subbarin puolelle....
Ei Subbarissa mitään vikaa ole, tällä hetkellä itselle kävis ihan kumpi vain (subbari/Vani)...
 ;)
;) Heh  ;) Kaiken kaikkiaan kun näillä isoilla autoilla (tai jenkeillä) ajaa arkiajoja, niin kyllä kovasti pahennusta (vai kateutta) toisissa  ??? vaikkain joskun parkkihalleissa isomman oikeudella laittaa pienemmät väistämään. Tästä tulee mieleen eräs tuttu (firmansa pomo) hommas löysällä rahalla freesin Hummerin (vortec 5.8 bensa), niin ei viittinyt enää sillä duuniin ajaa kuultuaan niin paljon kettuilua H2:sta työtekijöiltä - tuli sitten kirpullaa (Audi TT)  :D

Niin, mikä on totuus kuka "oikeasti" maasturia tai pakua tarvitsee henkilökohtaisiin ajoihin - jos töiden takia tarvii, niin eikö se ole työnantajan päänsärky. Toisaalta harrastushan se tämä karavaanailukin on, jos metsästystä tms. selityksenä pitää  ::) Onneksi on jokaisella on valinnanvapaus muista piittaamatta..
« Last Edit: 21.01.2010, 10:26:20 kirjoittanut 88k5 »
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa TripleE

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #12 : 22.01.2010, 11:06:28 »
Reilu kolme vuotta subilla ajaneena en voi valittaa. Kyseessä 2500 4x4. Koko perhe mahtuu kyytiin(7 hlö)+ koirat ja matkatavarat. Matkanteko on helppoa ja nautittavaa. Naisihmiselle mukavan kokoinen kauppakassi! ; )
http://www.aijaa.com/v.php?i=549473.jpg
asuntoauto Ford TripleE,
emännän kauppakassi Chevrolet Suburban -94,
isännän auto Chevrolet chevy van -99

Poissa migel

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,465
  • strömma kemiö, vars-suomi
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #13 : 22.01.2010, 11:15:09 »
Asiaa!

                                  t migel ;D
MB Vito-01 Chevy sportside 350 cid.jeep wrangler 4,0 vm 91, Chevy van350 cid-91
LMC luxus-86  SFC 120725 Hobby Prestige 610-85,Volvo 855 , Jeep Cherokee 4,0 vm-89 ,Chevy Sportsde 4,2 V6 ja lisää haussa...

Tapani Pokkinen

  • Vieras
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #14 : 22.01.2010, 11:19:46 »
Kuten edellä kirjoitin ...   Jos välttämättä tarvii maasturia niin silloin valinta kaatuu Subbarin puolelle....
Ei Subbarissa mitään vikaa ole, tällä hetkellä itselle kävis ihan kumpi vain (subbari/Vani)...
 ;)
;) Heh  ;) Kaiken kaikkiaan kun näillä isoilla autoilla (tai jenkeillä) ajaa arkiajoja, niin kyllä kovasti pahennusta (vai kateutta) toisissa  ??? vaikkain joskun parkkihalleissa isomman oikeudella laittaa pienemmät väistämään. Tästä tulee mieleen eräs tuttu (firmansa pomo) hommas löysällä rahalla freesin Hummerin (vortec 5.8 bensa), niin ei viittinyt enää sillä duuniin ajaa kuultuaan niin paljon kettuilua H2:sta työtekijöiltä - tuli sitten kirpullaa (Audi TT)  :D

Niin, mikä on totuus kuka "oikeasti" maasturia tai pakua tarvitsee henkilökohtaisiin ajoihin - jos töiden takia tarvii, niin eikö se ole työnantajan päänsärky. Toisaalta harrastushan se tämä karavaanailukin on, jos metsästystä tms. selityksenä pitää  ::) Onneksi on jokaisella on valinnanvapaus muista piittaamatta..

Niin mikä on totuus? Kyllä se ei ole mies eikä mikään jolla ei ole vähintään yhtä rattoria ja silloinkin se pitää olla nelivetonen ja ainaski turbolla ja se 100 hevosvoimaa. Ja tietty ny peräkärri, kuka nyt ilman? No näin vain täällä Kiviniemessä. Mutta tuolta hieman kauempaa (Yli-Iistä) , olen kuullut sellaistakin, että JOS mies ei sitten ihan yhtikäs mihinkään tarvitse edes yhtäkään rattoria, niin silloin hän selvii vähintään kahdella rattorilla. Näin on meinaan jos aikoo tuolla maalattomissa palkisissa ihan miehen kirjossa pysyä ;D