Kirjoittaja Aihe: Kannattaako innostua Suburbanista?  (Read 5151 times)

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #30 : 25.06.2011, 23:49:48 »
tuollaisessa 6.5TD:ssä tyyppivikoja on ainakin tuo FSD boxi,öljynpaine anturi,siirtopumppu ja hehkurele
Itellä oli aikoinaan työajossa tuollainen -96 suburbani niin siitä porsi nuo kaikki yllämainitut osaset+hehkut joita ei voi kyllä mun mielestä laskea tyyppiviaksi asti ;D Kulutus mun ajossa asettui tolla nelikko suburbanilla 17-20l/100km pintaan maantie ajossakin ettei ainakaan se ollut mikään taloudellisuus ihme ;D

Tuossahan noita on jo, ja lisää;
  • ohjauksen apusimpukka (jos ei rasvaprässiä nipoissa käytä joita on edessä kymmenkunta)
  • maalauksen laatuu - ainakin valkoisen. Olen parissa muussakin nähnyt maalin lohkeilevan palasina, ja harmaa pohjamaali loistaa alta
  • alipainepillien vuotoja; pilleissä murtumia, litistymiä sekä kumiliitosten hapertumsta. Waste Gate -solenoidin tukkeutumista. Hommahan toimii niin, että hukkaportti pysyy kiinni alipaineella, ts. jos alipainee vuotaa jostain - ei ahtoja..


Tuo öljynpaineanturi (OPS) on suunnitteluvirhe - ohjaa siirtopumppua.  OPS sisältää kärjet joiden kautta löpön siirtopumppu saa virtansa, jos ö-painetta on - vaikka virrat olisi pois päältä.. Lyhytaikainen käynti kylmänä jättää pumpun käymään hetkeksi kunnes ö-paineet kaikonneet. Tuon ajan siirtopumppu taistelee "seinää" vasten ja kärjet palaa/karsoittuu..  

Releistämällä ja ottamalla virrat jonkun sytkäpiiin takaa (virrat katkeaa koneen sammuttua), loppuu nuokin oireet  ;)
« Last Edit: 26.06.2011, 10:29:01 kirjoittanut 88k5 »
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa hyeena

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 110
  • Turku / Lieto
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #31 : 28.06.2011, 10:35:55 »
Uudemmissa (-96 vai -97, ei muista) on muutettu tuota öljynpaineanturin kytkentää.

Ja tuo aiemmin linkitetty on täysin ylihintainen.

Jos halvemmalla haluaa kunnolla huolletun ja "vähän" viilatun suburbanin (jossa mm. turbiini vaihdettu järempään) niin tossa olis oiva peli, http://fsd.foorumit.fi/viewtopic.php?f=24&t=229
Vaihtaisin omani tohon jos vaan olis varaa..

Omani on myös myynnissä, jos ei ulkonäkö pelota, jos halvemman pään (hinta alhainen ulkonäön takia) laite jotakuta kiinnostaa.
15l/100km tuo söi vaunun vedossa, ja ilman vaunua.. (riittävän iso tuulipinta autossa itessään ettei se vaunu tuonut sitä lisää, ja 1300kg kärry ilman tuulivastusta ei tunnu missään..)
GMC + Kabe

Poissa REKA70

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Kannattaako innostua Suburbanista?
« Vastaus #32 : 07.07.2011, 21:29:45 »
itelläni on ollu ny subbe reilu 7 vuat. enne vadin tollast 1300kg 220 levee vaunuu. kulutus pysys vaunun kans alle 13l/100km ja nykyisen vaunun 1500kg ja 250 leveän kans melko tarkkaan 13l nätil ajol. luotettavuus on ollu samaa luokkaa kun lähipiirin autoillakin (löytyy volvoa, vag:n molempia, mesejä, opeleita, japseja ja korealaisiakin). varaosakustannukset eivät ole ollu sen suuremmat kun muillakaan jamitään tolkuttoman kallista ei ole pistetty. vaunu tulee peräs kelist riippumat mahtavast. kyl sen saa kuluttaa jos antaa vähän enemmän kaasua, esim kun pitää nopeuden vastatuuleen vaunulla 90 ja 130 välillä ohitellen hitaampi. kulutus oli karvan alle 17l. en ole kokenut minkään laista pettymystä näinä vajaalla 140000km kun olen ajellut tällä. talvilämmössä kovilla pakkasilla olisi toivomisen varaa, murra sehän on dieseleiden ominaisuus jota saa korjattua vebastola.suosittelen lämpimästi. ai niin auto oli vm.95 2500 6,5td subbe ajettu n.350000km.