karavaanari.info
10.09.2010, 14:40:34 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Muistuuko jokin erityinen tai tavallinen yöpyminen mieleesi, josta olisi hyötyä tai kokemuksen jakamisesta ajanvietettä matkaa suunnitellessa? Jaa kokemuksesi

Etusivu   Ohjeet Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Tervetuloa kaikki karavaanarit karavaanari.info keskusteluihin! Voit vapaasti lukea ja hakea caravan aiheista tietoa sivuiltamme. Kirjoittaaksesi sinun tulee rekisteröityä sivuston käyttäjäksi - rekisteröityminen on täysin ilmaista eikä sido sinua mihinkään. Huomasitko että karavaanari.info on nyt myös Facebookissa!
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kalastavat karavaanarit?  (Luettu 5309 kertaa)
perho-ukko
KunniaVaanari
Paikalla Paikalla

Kalalla,tai ei ,funtsitaan !

« Vastaus #120 : 13.03.2010, 10:43:20 »

Tuossa kun porukka tuntui  olevan "talviunilla" ,heräsin aikaisin,ajattelin että mitenkähän saisi aamun käytettyä jotenkin,ajattelin murjaista taas yhden filetin,siinähän se aamu meni mukavasti !! Grin
Ilmoita valvojille   tallennettu

VW 28 LT-85 FIILIS  ,solifer 55 TT ,Kafi 540 ,Spite Musketeer
j.m
Nettivaanari
Poissa Poissa

« Vastaus #121 : 13.03.2010, 13:09:55 »

Mistä olet hommannut noita filetin teriä, vai teetkö itse. Onko taipuisa terä.

-Ducato 2.8 jtdi
-Matkaaja 9004
perho-ukko
KunniaVaanari
Paikalla Paikalla

« Vastaus #122 : 13.03.2010, 15:24:56 »

Aihiot on "Ruottalaista" hapista,teen myös itse "raudasta",tuppaavat vaan ruostumaan,jos ei hoida aina käytön jälkeen kunnolla!! Tuo hapis on siitä kiitollinen,ei ole huolto-tarvetta,mutta teroitus on vähän mutkimpaa,tosin se kyllä pysyy terävänä pitkään,mutta ainahan tulee eteen teroitus !! Karkaisun teen itse,kiilloitan terän huopalaikalla,jossa mukana tahna! Kahva käsitelty hunaja-pellava öljyllä,tuppi antura nahkaa,käsitelty samoin !!  Wink  Se terä on notkea ,hiiliteräs versio on jäykkä !! Wink

j.m
Nettivaanari
Poissa Poissa

« Vastaus #123 : 13.03.2010, 15:49:33 »

Tuohon terään kun laaserilla vielä poltatat jonkun kalastus- tai metsästys-aiheisen kuvan, niin ai että. Komeita ovat kyllä veitsesi!

-Ducato 2.8 jtdi
-Matkaaja 9004
perho-ukko
KunniaVaanari
Paikalla Paikalla

« Vastaus #124 : 13.03.2010, 16:01:14 »

Olen joskus tehnyt hapolla tunnukset veitsiin,mutta nyt teen tuppeihin!!  Wink

pekauppi
Ikivaanari
Poissa Poissa

131304

« Vastaus #125 : 13.03.2010, 17:10:27 »

Oletteko muuten katsoneet Kenraali Pancho ja pojat pohjoiskalotilla - ohjelmaa. Kerrankin kalastusohjelma jossa ei koko ajan vedetä kalaa kaksin käsin vaan todellisuuskin tulee esille että aina ei vaan saa mitään sen ihmeempää...

Kannattaa katsoa vaikka kaikki jaksot netistä....

http://www.jimtv.fi/ohjelmat/pancho/etusivu

Nykyinen kalusto:
VW Golf 1.6
Delta Euroliner 4700

Historia:
Spite Musketeer '89
Toyota Corolla '92
perho-ukko
KunniaVaanari
Paikalla Paikalla

« Vastaus #126 : 13.03.2010, 17:51:02 »

Jotta ei mänisi koko reissuista kertominen kalan varaan,toki sieltä saa myös muutakin ,ainakin särvintä soppaan !!!! Grin

joo o
KunniaVaanari
Poissa Poissa

Pirkanmaa, mutta muutakin on kierretty kuin tahkoa

« Vastaus #127 : 13.03.2010, 18:28:43 »

Missä Ivalon seudulla on joki mistä saisi yhden illan ravut? Smiley Jos oli tyhmä kysymys niin koittakaa kestää. Grin

VW transporter -97 & Dethleffs Nomad 485 -89
Opel Astra Cosmo -06
Kipor IG2000, invertterit 1000 W ja 150 W.
perho-ukko
KunniaVaanari
Paikalla Paikalla

« Vastaus #128 : 13.03.2010, 18:33:00 »

Missä Ivalon seudulla on joki mistä saisi yhden illan ravut? Smiley Jos oli tyhmä kysymys niin koittakaa kestää. Grin
  Sorry,on sinisimpukoita jäämerestä !! Wink

joo o
KunniaVaanari
Poissa Poissa

« Vastaus #129 : 13.03.2010, 18:37:25 »

Ihmettelin että kun on mustavalkokuva? En klikannut sitä isommaksi. No sattuuhan sitä kun on 40 vuotta aikaa kun olen rapuja nähnyt usiamman kerralla. Grin Grin
Kyllä minä lehmän ja talitintin tunnen, mutta ravut ja simpukat meni sekaisin. Grin Grin Grin Grin

Opel Astra Cosmo -06
perho-ukko
KunniaVaanari
Paikalla Paikalla

« Vastaus #130 : 13.03.2010, 18:50:59 »

Ihmettelin että kun on mustavalkokuva? En klikannut sitä isommaksi. No sattuuhan sitä kun on 40 vuotta aikaa kun olen rapuja nähnyt usiamman kerralla. Grin Grin
Kyllä minä lehmän ja talitintin tunnen, mutta ravut ja simpukat meni sekaisin. Grin Grin Grin Grin
        No se kuva oli otettu yöllä,ilman salamavaloa,värit latistu!! Mutta ruoka ei,on muuten gurmee särvintä!!! Wink

joo o
KunniaVaanari
Poissa Poissa

« Vastaus #131 : 13.03.2010, 20:47:48 »

Olen kahdella perättäisellä heitolla saanut kaksi järvisimpukkaa heitto-ongella. Onko tämä hyvinkin yleistä. Itse olin ihan ymmällä kun ei koskaan ollut nähnyt näissä suolammissa niin isoja simpukoita. Oikeasta nimestä en tiedä mutta noin 5 cm mittaisia ne oli. Miksi tuli kaksi peräkkäin? heitot olivat aikalailla samaan paikaan lampea.

Opel Astra Cosmo -06
Tapani Pokkinen
Ikivaanari
Poissa Poissa

« Vastaus #132 : 13.03.2010, 21:08:10 »

Meidän jälkikasvu on aina ollut varsin innokas keräämään noita sinisimpukoita. Parhaiten sen varsin herkullisen appeen keräily käy laskuvedellä, rakkolevien alla usein komeita yhdyskuntia. Pienikokoisia sinisimpukoita löytää Jäämerestä lähes joka puolelta. Yksi paikka on ollut joskus ylitse muiden; Meham/Gamviik tietä siihen kapeaan kannakseen, jonka Saksalaiset mienasivat toisen maailmansodan aikana räjäyttää. Tästä notkelmasta käännytään erittäin kaunista tietä oik, kohden Skjonesin kylää. Noin reilun 10km päästä on muutoin myös hyvä merikalapaikka, korkea törmä jossa hyvä puskaparkki noin 5 auto/vaunukunnalle. Tästä vielä noin 5 km itse Skjonesin kylään jossa kauppa ja polttoainemahdollisuus, joskin ei mitkään läpivuorokauden aukioloajat, vaan niin kuin pienissä Norjalaiskylissä olla ruukavat, viikolla auki 10-16, korkeintaan klo 17 ja lauantaina 10-13.
Mutta se hyvä sinsimpukkapaikka. Kylän perällä on hautuumaa ja sen takaa lähtee polku pitkin vuononrantaa, enimmäkseen seitä ja harvakseen turskaa. Noin 1/2km päässä, matalassa rannassa kasvaa sinisimpukkaa mattoina. Jotkut simpukkapopulaatiot saattavat olla parikymmentä metriä kantiinsa ja joukossa on isoakin simpukkaa. Paikka on vaikka kahden käynnin arvoinen vaikka ei itse kalastuksesta tai simpukoista perustaisikaan. Vaan ne maisemat ja alueen kiireetön elämänrytmi.

Hyvä kala ja puskaparkki on tämän kuvan oikeassa äärilaidassa. Parkki on korkealla törmällä, meren päällä, jota kuitenkin kallio osittain suojaa. Huom polttopuut täytyy viedä mennessään ja savupönttö on pakollinen varuste Cheesy 
« Viimeksi muokattu: 13.03.2010, 21:16:41 kirjoittanut Tapani Pokkinen » Ilmoita valvojille   tallennettu
perho-ukko
KunniaVaanari
Paikalla Paikalla

« Vastaus #133 : 13.03.2010, 21:09:10 »

Kyllä niitä on järvissä,ja lammissa: Tarkemmin en tiedä,mitä olivat? Pohjoisen joissa,ainakin Kuusingissa olen tavannut rannoilla isot kuori kasat,saukko aterioinut! Muutamissa etelän,myös pohjoisen joissa esiintyy myös RAAKKUA,joka on rauhoitettu,ja on häviämässä sukupuuttoon,elää vanhemmaksi kuin meistä kukaan,jos saa olla rauhassa !!! Wink

Tapani Pokkinen
Ikivaanari
Poissa Poissa

« Vastaus #134 : 13.03.2010, 21:12:53 »

Tuli vahingossa väärä kuva, tuo oli siitä ennen kylää olevasta lahdekkeesta jonka mainitsin hyväksi kalapaikaksi. Kuva otettu meidän vakituisesta saunapaikasta, hiekkakuoppa-alue jonka läpi kulkee juoma ja saunavesi-puro.
Nyt se oikea sinisimpukkapaikka.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
  Tulostusversio  

Siirry:  

karavaanari.info on suomen suosituin karavaanariaiheinen keskustelupalsta! Heinäkuun ennätyskävijämäärä oli yli 80 000 vierailijaa. Sivuja Heinäkuussa ladattiin 1,15 miljoonaa kertaa ja hakuja sivuille tehtiin yli 3.5 miljoonaa kertaa. Heinäkuun keskimääräinen kävijämäärä oli 2715 kävijää / vuorokausi.
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.078 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.