Kirjoittaja Aihe: Kunnon popit autoon?  (Read 4644 times)

Poissa Sakkexxx

• Tuorevaanari
  • *
Kunnon popit autoon?
« : 08.01.2010, 22:03:20 »
Tere!
Onkos kellään kunnon poppeja autossaan...?
Itelleni tulossa Alpinen 505 soitin, 701 prossu, 2kpl Impactin 4-kanavaisin HC-sarjan vahvareita, 3-tie erkkasarja aktiivisena eteen, 12" subi, jne...
Onko kellään jo aikaisemmin? Olis kiva kuulla kokemuksia.

Poissa JeanS

• KunniaVaanari
  • Häme
Vs: Kunnon popit autoon?
« Vastaus #1 : 08.01.2010, 23:12:27 »
Aiempaan asuntoautoomme rakentelin ihan hyvät äänentoisto systeemit. Alkuperäiset ohjaamokaiuttimet vaihdoin parempiin, radion vaihdoin kunnon soittimeen, sekä asuintilaan laitoin kaiuttimet hyllyjen päälle. Koko pakettia pystyi ohjaamaan kaukosäätimellä asunto-osasta.
Ei ollut mitkään hifi tai äänenpainelaitteet, mutta soi kivasti ajaessa sekä leiriydyttäessä.

Nykyisen vaunun osalta päädyin niinkin yksinkertaiseen ratkaisuun, kuin että hommasin Cittarista Xenon merkkisen (Tivoli Audio kopio) radion.
Johdotin sen toimimaan suoraan akkuvirralla, ja olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Tuossa Xenon:issa on kokoonsa nähden erittäin hyvä ja miellyttävän pehmeä ääni, kuten aidossa Tivoli Audiossakin.

Poissa pekauppi

• Ikivaanari
  • 131304
« Vastaus #2 : 09.01.2010, 07:39:25 »
Mulla oli vanhassa "karvanoppa"-tojotassa Pioneerin 5ch pääte, erillissarjat joka kulmissa ja 12" JBL:n alapotku. Pinohiiren vahvistin oli vaan monessa suhteessa aika paska: ei jakotaajuuden säätöä ja oikeasti ei riittävästi virtaa suballe että olisi saanut täyteläisesti soimaan.

Sitten vaihdoin autoa ja romut ovat tuolla kellarissa odottamassa sitä että laitan ne mahdollisesti vaunuun "viihdejärjestelmän" tehostimeksi... Kattoo ny...

VW Golf 1.9 TDI, Delta Euroliner 4700

Poissa kiimaliiteri

• KunniaVaanari
  • vesilahti
« Vastaus #3 : 09.01.2010, 09:15:24 »
oikeasti hyvä ja edullinen vahvistin on autostudio. mulla sama vahvari käytössä jo 7 vuotta ainakin eikä mitään vikoja oo ollu. näihin hong kong ym. vahvistimiin en koskaan rahojani laittais. luvataan huomattavasti isompia tehoja kuin oikeasti lähtee. oon harrastanu autohifiä siitä asti kun ekan autoni ostin
hobby 650 kmfe -06-
hyundai santa fe 2.0 crdi -04-
adria classica 613pk -04- (ei enään)
scf 121430
www.wildwesttattoo.fi

Poissa pekauppi

• Ikivaanari
  • 131304
« Vastaus #4 : 09.01.2010, 12:17:14 »
Joo, tuohonkin mun pioneeriin 1300w on laskettu varmaan lisäksi valaisimet ja starttimoottori... Oikeastaan tehoa tarvitaan vaan subbariin, eikä siihenkään tolkuttomasti. Kotipeleissä kun on hyvät kauttimet, riittä 5w putkivahvistin normaalitoistoon kauniisti kun se oikeasti antaa sen ulos...
VW Golf 1.9 TDI, Delta Euroliner 4700

Poissa perho-ukko

• KunniaVaanari
  • Filetillä kun fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #5 : 09.01.2010, 12:26:49 »
 Nyt puhut asiaa !! Olen elämän työni tehnyt musiikki/niihin liittyvissä tehtävissä ! Ei ole putkivahvistimen voittajaa,tein aikoinaan niitä!! ;)
VW 28 LT-85 FIILIS  ,solifer 55 TT ,Kafi 540 ,Spite Musketeer

Poissa joo o

• KunniaVaanari
  • Pirkanmaa, mutta muutakin on kierretty kuin tahkoa
« Vastaus #6 : 09.01.2010, 13:18:59 »
Kertokaa mikä on putkivahvistin?
VW transporter -97 & Dethleffs Nomad 485 -89
Opel Astra Cosmo -06
Kipor IG2000, invertterit 1000 W ja 150 W.

Poissa perho-ukko

• KunniaVaanari
« Vastaus #7 : 09.01.2010, 14:00:53 »
 Putkivahvistin,ennen muinoin ,silloin kun ei ollut vielä käytössä transistori tekniikkaa,orkesteri kamat oli niitä,radioputkiin perustuvia laitteita ! On edelleen musiikki piireissä kysyttyjä laitteita! Äänen toisto on ihan eri luokkaa,kuin elektroonisesti toteutettu vahvistin ! Ääni muodostuu niin monesta eri taajuudesta,mitä enemmän harmoonisia osa ääniä,sitä rikkaampi,toiset sanoo,täyteläisempi ääni! Tässä on se pähkinä: Nyky vahvistimet toimii "liian puhtaasti",puuttuu ne "osataajuudet" ! Olen aikoinaan tehnyt monelle orkesterille vahvistimet,pyytävät vieläkin,mutta se aika on ohi !! ::)

Poissa kiimaliiteri

• KunniaVaanari
  • vesilahti
« Vastaus #8 : 09.01.2010, 16:23:34 »
ketäs kaikkia kuuluisuuksia oot palvellu. ootko jatkanut/opettanut vahvistimien tekemisen jaloa taitoa kellekään ettei vaan putki vahvarit lopu kokonaan. voisin veikata että agentsille oot tehnyt
hobby 650 kmfe -06-
hyundai santa fe 2.0 crdi -04-
adria classica 613pk -04- (ei enään)
scf 121430
www.wildwesttattoo.fi

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
« Vastaus #9 : 09.01.2010, 19:32:37 »
Putkivahvistin,ennen muinoin ,silloin kun ei ollut vielä käytössä transistori tekniikkaa,orkesteri kamat oli niitä,radioputkiin perustuvia laitteita ! On edelleen musiikki piireissä kysyttyjä laitteita! Äänen toisto on ihan eri luokkaa,kuin elektroonisesti toteutettu vahvistin ! Ääni muodostuu niin monesta eri taajuudesta,mitä enemmän harmoonisia osa ääniä,sitä rikkaampi,toiset sanoo,täyteläisempi ääni! Tässä on se pähkinä: Nyky vahvistimet toimii "liian puhtaasti",puuttuu ne "osataajuudet" ! Olen aikoinaan tehnyt monelle orkesterille vahvistimet,pyytävät vieläkin,mutta se aika on ohi !! ::)

Yhdyn täydellisesti tähän, putki on paras äänentoistaja. ;)
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

Poissa perho-ukko

• KunniaVaanari
« Vastaus #10 : 09.01.2010, 19:47:36 »
ketäs kaikkia kuuluisuuksia oot palvellu. ootko jatkanut/opettanut vahvistimien tekemisen jaloa taitoa kellekään ettei vaan putki vahvarit lopu kokonaan. voisin veikata että agentsille oot tehnyt
    En ole varma,voi olla,kun jakelu meni musiikki-liikkeiden kautta,!! ::)

Poissa mjo33400

• Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
« Vastaus #11 : 09.01.2010, 19:53:37 »
En ole tehnyt kenellekkään, mutta laitteita kuuluisuuksille olen tehnyt, esim. Presitentille. ;)
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

dorotea

• Vieras
« Vastaus #12 : 09.01.2010, 20:00:54 »

Kaappeja myös joskus tehty satoja kappaleita. Olivat Maxim merkkisiä. Mm. Irvinille aikoinaan tehtiin ne ja monelle, monelle muulle. Vahvareina oli aika yleisesti Marshallin vehkeet.

Poissa Alan

• KunniaVaanari
« Vastaus #13 : 09.01.2010, 20:28:03 »
... on kokoonsa nähden erittäin hyvä ja miellyttävän pehmeä ääni, kuten aidossa Tivoli Audiossakin.

Jep. Tivoli Audio löytyy kotoa kahtena kappaleena, monoradio keittiössä ja stereo cd-soittimella olkkarissa. Vastaisku haitekille. Kieltämättä mietin toisen siirtämistä vaunuun, mutta hyvä Pioneeri kohtuuhintaan oli helpompi ratkaisu.
Monipuolisin karavaanarifoorumi netissä:

www.karavaanari.org

Poissa Castillo

• Ikivaanari
« Vastaus #14 : 25.03.2010, 16:18:28 »
Mä asentelin autooni alpinen soittimen, vahvareina blaukkaria ja spl dynamicsin 6-kanavaista. Edessä peerlessin erkkasarja, etuovissa ja takaovissa peerlessiä ja bassoista huolehtii 2 kpl peerlessin r-10. Monenmoisia muitakin kokoonpanoja on ollu mutta näihin olen ollu tyytyväinen. Vaunussa on plaukkarin soitin, detskun omat kaiuttimet, joihin en ole tyytyväinen turhan verhoutuneen soinnin vuoksi. Tarkoitus on perehtyä pikapuolin äänimaailman parantamiseen. Ehkä tangbangeilla yritän korvata detskun mukana tulleiden sinänsä tyylikkäiden kaiuttimien elementit.  Subiksi tullee infitinyn kompaktin kokoinen aktiivi omalla n.100w vahvarilla.
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK  -09
Land Rover Defender 110 STW County SE -06
SF-C 1310xx