|
pekauppi
|
 |
« : 09.02.2010, 05:41:03 » |
|
Kylläpäs polttelee päästä tienpäälle mutta minkäs teet kun vaunu on jäätynyt kiinni ja pienikoneisella etuvedolla ei talvella oikein kannata yrittää vetää.
Miten muilla on? Joko alkaa veri vetämään tielle vai onko vaunu käytössä kausipaikalla läpi vuoden?
|
Nykyinen kalusto: VW Golf 1.6 Delta Euroliner 4700
Historia: Spite Musketeer '89 Toyota Corolla '92
|
|
|
sipu
Nettivaanari

Poissa
ei riemulla rajaa, kun tupa-autolla ajaa...
|
 |
« Vastaus #1 : 09.02.2010, 06:44:57 » |
|
meitil on tuo tupa-auto ihan isännän työmatka autona myös, jot joka päiväses käytös, mut silti toi lumi sais sulaa ...kyl niinpal oottelen jo kevättä ja ihanaa vihreyttä sen....  niin ja luntakin on taas tullut kiitettävästi viime kolaamisest, jot senkin tulo sais jo lakat...minun puolestan... 
|
Challengeri Fort transit -08
|
|
|
|
|
|
ihaa
|
 |
« Vastaus #2 : 09.02.2010, 06:48:58 » |
|
Kuvittelin että tuo talvimatkailu saa tuulta alleen enemmänkin mutta niin vain näyttää vakiintuneen ensimmäisen talvikauden jälkeen että viikonloppuja varten autoa ja vesitankkia ei viitsi alkaa täyttämään mutta tuolla kymppi viikolla oleva talvilomalla on sitten reissua tiedossa. Saapahan hiukan pienennettyä tuota matkailuautoihin tulevaa "kateusveroa". En voi olla kommentoimatta vielä tuota verotusta, sen johdosta pitäisi myös kaikkiin polttoainelisälämmittimiin tulla ylimääräinen verotus, sehän nostaa myös auton hiilidioksidipäästöjä. Antaa veron olla, maksetaan se joka tapauksessa, ehkä puolet jää maksuun....onneksi matkailuauton saa seisontaan.
|
Adria Coral Silver S 660 SL 2.3 130 Multijet -08 SFC 126829
|
|
|
|
Vippe
|
 |
« Vastaus #3 : 09.02.2010, 06:52:04 » |
|
Käyty on jonnii verran, mut ei oo viittiny vesiä tankkiin änkee joten ollaan irtopönikän kans säädetty (mitä sitä ny 2 aikuist niimpal tarttee?) Auttakaa talvea-> syökää lunta 
|
"uusio vaanari"  Dethleffs globebus, Fiat Ducato 130 multijet -07 -Jollei haudasta oteta yhteyttä, hautaa hoidetaan 25 vuotta veloituksetta. - -Turkulainen 28.8. -
|
|
|
sipu
Nettivaanari

Poissa
|
 |
« Vastaus #4 : 09.02.2010, 07:21:22 » |
|
:)tuot lumensyöntii ei sit kandee harrastaa , jos on keltasen värist, mut valkost sit sitäkin enenpi ..  niin kyl me ollaan ihan vesiäkin tankkiin liruteltu .. pitähään niit kait silloin tällöin käyttääkin hanoja , ym vesijutskii , jot eivät ryydy .. itse en asiast mittää tierä, mut tuo autohaukka jonka silmäterä tuo tupa-auto on ,niin väittää niin.. sanokaapas onko hää oikkeas 
|
|
|
|
|
hbc13
|
 |
« Vastaus #5 : 09.02.2010, 07:36:22 » |
|
3 reissua ollaan tänätalvena käyty vaununkanssa, ja joka kerta sattunu melko heikko ajokeli, mutta hienosti se sielä perässä roikkuu talvellakin..
|
BMW 525TDS Touring Hobby 610 Excelsior -06
|
|
|
|
iso-juuso
|
 |
« Vastaus #6 : 09.02.2010, 07:40:35 » |
|
Kyllä me ollaan vedelty vaunua myös näin talvella, kelistä riippumatta, viimeksi viime viikonloppuna, ja on jaksettu ihan viikonloppuakin varten täyttää vesisäiliöt yms. Joka viikonloppu ei toki reissatakaan, silloin voi notkua tuolla kausipaikalla. Silloinkin on jaksettu pariakin päivää varten täyttää säiliöt.
Mä näen asian vähän niin, että kun näkee sen ylimääräisen vaivan, niin se palkinto tuntuu sitten sitäkin paremmalta.
|
SFC 126853 Dethleffs Camper 450DB -10 Fiat Scudo JTD -06
|
|
|
|
ihaa
|
 |
« Vastaus #7 : 09.02.2010, 07:58:25 » |
|
Joo se palkinto odottaa sitten kotona parhaimmillaan 30 senttiä paksulla lumipeitteellä pihatiellä.  Tuo lumi on tänä talvena myös rajoittanut reissuun lähtöä, jokaikinen viikko tänä vuonna on saanut tehdä lumitöitä, jos ei ole satanut niin sitten tuiskuttanut senkin edestä. Tänä talvena saa mennä ensimmäistä kertaa talon katolle lumia tyhjentämään, etelän/pohjoisen suunnalta tuuli on pitänyt aiempina talvina huolen siitä että katolle ei ole päässyt lumikuorma kasvamaan liiaksi mutta tänä vuonna ei sekään ole auttanut.
|
Adria Coral Silver S 660 SL 2.3 130 Multijet -08 SFC 126829
|
|
|
sipu
Nettivaanari

Poissa
|
 |
« Vastaus #8 : 09.02.2010, 08:09:15 » |
|
muistutus ... turvavaljaat mukaan katolle, jot ei tulla lumen mukana alas ja ole sit paikat kippiän ja pahemmas tapaukses voi olla niskatki nurin.. jot varovaisuutta kattohommiin .. 
|
|
|
|
|
Turhan Höpöttäjä
|
 |
« Vastaus #9 : 09.02.2010, 10:07:54 » |
|
Joo kolme viikonloppua tämän vuoden puolella autokotia viettämässä. Lumi ja pakkanen on vähän harventanut kulkemista. Kyllä lumi ja pakkanen kuuluu talveen. Seuraavana on sitten mahtava kevät. Meillä Suomalaisilla nämä eri vuoden ajat on hieno juttu.
|
Matkailuautoilija jo -70 luvulta. Kolmas auto menossa. Iveco Fiilis 7500
|
|
|
|
Heiman
|
 |
« Vastaus #10 : 09.02.2010, 10:40:03 » |
|
Meillä kanssa käyttömaksut + muut verot maksettu koko ajalta. Ylensää ollaan reissussa ainakin joka toinen viikonloppu,tänä talvena ehkä oltu pikkusen laiskempia.Varsinkin alku talvesta kun tiet oli täällä sulat ja silti kunnolla suolattu,harmitti tulla alueelle tai sitten kotiin kun auto oli yltäpäältä ravassa.On siinä sen verran kuitenkin pesemistä,että ei sitä kovin monta kertaa viikossa viiti tehdä,eikä taas kovin likasessa ole kiva oleilla vaikka rapa onkin ulkopuolella.  Auton vesisäiliöön tankataan kanssa aina.Hankalampaa ollut löytää sellaisia vesipisteitä mistä näin talvella sais vettä tankkiin yleensä tankataan jo kotona.Suihkuakin käytetään tarvittaessa (ainakin uudenvuoden päivänä kun olo oli niin heikko ja rähjäinen"vielä aamusta" eikä jaksanut huoltorakennukselle raahautua siinä pakkasessa < -20). Ainoa ongelma on ollut sen harmaan veden pois saaminen.Omaa tyhmyyttä kaiketi,oon nyt kaksi kertaa tyhjennyksen jälkee jättänyt venttiilin tyhjentämisen jälkeen auki.Mutta kun auton oon yleensä sitten jättänyt kylmilleen niin jostain on vielä sen verran vettä tullut sinne tyhjennyksen päähän että on jäätynyt umpeen.Aukeaa kyllä sitten pienellä lämmittämisellä taas. Viime talvi tais olla sen verran lämpimämpi,että tämmöstä ongelmaa ei ollut ?
|
Kabe Travel Master 750 WT, Fiat 3.0 160 JTD 2008 SFC 120025
|
|
|
|
iso-juuso
|
 |
« Vastaus #11 : 09.02.2010, 11:23:30 » |
|
Ainoa ongelma on ollut sen harmaan veden pois saaminen.Omaa tyhmyyttä kaiketi,oon nyt kaksi kertaa tyhjennyksen jälkee jättänyt venttiilin tyhjentämisen jälkeen auki.Mutta kun auton oon yleensä sitten jättänyt kylmilleen niin jostain on vielä sen verran vettä tullut sinne tyhjennyksen päähän että on jäätynyt umpeen.Aukeaa kyllä sitten pienellä lämmittämisellä taas. Viime talvi tais olla sen verran lämpimämpi,että tämmöstä ongelmaa ei ollut ?
Kyllä minä opin viimetalvena kerrasta tuon saman tuossa omatekoisessa sisäisessä harmaavesisäiliössä. Jos sen tyhjennyshanan jätti auki, niin viime talvenakin sieltä säiliöstä lorisi ne viimeiset höyryt sinne tyhjennysputkeen, joka sitten jäätyi umpeen. Seuraavalla tyhjennyskerralla tarvittiin fööniä.
|
SFC 126853 Dethleffs Camper 450DB -10 Fiat Scudo JTD -06
|
|
|
|
Heiman
|
 |
« Vastaus #12 : 09.02.2010, 11:48:12 » |
|
Ainoa ongelma on ollut sen harmaan veden pois saaminen.Omaa tyhmyyttä kaiketi,oon nyt kaksi kertaa tyhjennyksen jälkee jättänyt venttiilin tyhjentämisen jälkeen auki.Mutta kun auton oon yleensä sitten jättänyt kylmilleen niin jostain on vielä sen verran vettä tullut sinne tyhjennyksen päähän että on jäätynyt umpeen.Aukeaa kyllä sitten pienellä lämmittämisellä taas. Viime talvi tais olla sen verran lämpimämpi,että tämmöstä ongelmaa ei ollut ?
Kyllä minä opin viimetalvena kerrasta tuon saman tuossa omatekoisessa sisäisessä harmaavesisäiliössä. Jos sen tyhjennyshanan jätti auki, niin viime talvenakin sieltä säiliöstä lorisi ne viimeiset höyryt sinne tyhjennysputkeen, joka sitten jäätyi umpeen. Seuraavalla tyhjennyskerralla tarvittiin fööniä. Mää näköjään uskoin vasta toisen kerran jälkeen en kyllä vanno vaikka olis auki nytkin,täytyy illalla tarkastaa. 
|
Kabe Travel Master 750 WT, Fiat 3.0 160 JTD 2008 SFC 120025
|
|
|
|
pekauppi
|
 |
« Vastaus #13 : 09.02.2010, 12:13:43 » |
|
Itse kyllä voisin matkailla nyt talvellakin mutta se vaatii tehokkaaman veturin. 1.6 golffi ei jaksa tonnin painoisen "pikkuvaunun" kanssa jos on vähän luikkaampaa vaikka muuten kyllä tulee hyvissä pito-olosuhteissa kauniisti perässä.
Tuli vähän huonoon paikkaan laitettua tuo vaunu talvehtimaan sinäänsä että sieltä on vaikea saada sitä irti. En ensikertalaisena osannut laittaa puupalikoita renkaiden alle...
|
Nykyinen kalusto: VW Golf 1.6 Delta Euroliner 4700
Historia: Spite Musketeer '89 Toyota Corolla '92
|
|
|
|
hartsakoski
|
 |
« Vastaus #14 : 09.02.2010, 18:03:27 » |
|
Taidampa pistää vaunun lämpiämään,ja nukkua viikonloppuna pojan kans siellä  .Saa vaimokin nukkua rauhassa kun en ole kuorsaamassa  .Poika on innokas nukkumaan vaunussa vaikka jatkuvasti,nukuttaa kuulemma niiiin mukavasti!Niin kyllä nukuttaa iskääkin.
|
:-)
|
|
|
|
|
|