Kirjoittaja Aihe: auton alustan/rungon puhdistu/ruostesuojaus  (Read 2420 times)

Poissa Pumppis

• KunniaVaanari
  • Fiat Lux
Vs: auton alustan/rungon puhdistu/ruostesuojaus
« Vastaus #15 : 18.04.2010, 18:10:14 »
Kunnon hautaterva ei ole mikään huono suoja-aine,sen tiesivät jo esi-isämmekin.
Ei varmastikaan, jos puuveneestä on kyse.
Miksi ruostesuojämömmöjä valmistavilla yrityksillä on kemistejä palveluksessaan, jos ongelma on tervalla hoidettu. Oikea aine oikeaan paikkaa ohjeiden mukaan laitettuna. Tunkeutumiskyky on yksi aineen perusominaisuuksista.
Huomio (teeitsemiehillä) ruosteensuojauksessa kiinnittyy liikaa auton pohjaan. Kotelot ovat arempi paikka.
Ylläoleva kommentti on oma käsitykseni asiasta.
Sen voi ottaa henkilökohtaisesti.

Poissa I P E

• Nettivaanari
  • Kuusankoski
    • I P E n sivusto
« Vastaus #16 : 18.04.2010, 18:47:21 »
jaa mie ku luulin et noi autojen pohjat on puuta eli vaneria runko palkit on tietty rautaa... eli tervaa puulle ja raudalle öljypojaisia sekoituksia.......en menis laittamaan edes tuliterän auton(vaneri) pojaan mitään massoja...NO jokainen taaplaaa tyylillään ;)
« Last Edit: 18.04.2010, 18:50:38 kirjoittanut I P E »

Poissa hartsakoski

• KunniaVaanari
  • Oulusta oon ja kehtaan sanua!
« Vastaus #17 : 18.04.2010, 19:24:47 »
.[/quote]

Miksi ruostesuojämömmöjä valmistavilla yrityksillä on kemistejä palveluksessaan, jos ongelma on tervalla hoidettu.
[/quote]
En väittänytkään että terva kaikkia ongelmia ratkaisisi,mutta ehkä nuo kemistit on sitä varten että käärii rutosti euroja itselleen ja työnantajalleen ;D ;D ;D.
:-)

Poissa RR

• KunniaVaanari
  • Kouvola
« Vastaus #18 : 18.04.2010, 20:00:38 »
Oman matkalaitoksen rungon käsittelyä olen aika ajoin harkinnut, mutta ei se runko ole vielä tähän päivään mennessä muuta kuin pintaruostunut. Muuten alustarakenne on rautaa ja mitä ilmeisemmin rosteria. Siellä on rautaristikko ja välissä pelti, joka pitää villan ristikon välissä. Jos tuo olisi alumiinipeltiä, se olisi melko varmasti jo kadonnut ja rautakin olisi enemmän hämähäkin seitin näköistä.

Ja ruostuvat peltiosat onkin jo läpikäyty. Massausta niiltä osin olen moneen kertaan suunnitellut ja epäilemättä jonain päivänä saatan saada aikaiseksi. Peltikoteloitahan tuossa ei edes ole.

Ilmeisesti matkailuautossasi ei ole juuri sprintterin ovirakenteita? On muuten se etu- ja liukuoven "astinlauta" muovi siinä oven sisäpuolella aikamoinen veden ja muun roskan kerääjä. Omasta olivat jo ostaessa -05 melkein läpiruostuneet. Silloin käsittelin, sen jälkeen en ole katsonut. Yllättävän hyvältä näyttää muuten tuo pohja, enemmän löytyy ruostetta kyljistä kuin pohjasta. Kylkeen on itse asiassa tullut jo yksi läpireikäkin. Repsikan kylki on jossain vaiheessa kolhittu koko matkalta alareunasta.

Poissa olalaa

• KunniaVaanari
  • Renaut/adria izola Vm 08 Nissan primera 98 TURKU
« Vastaus #19 : 18.04.2010, 20:39:59 »
Jos tuo minun auton runko on rosteria se olisi hieno juttu.Kun ei se vielä pahalle näytä lähinnä pinta ruostetta.
täytyy selvittää asia alusta on MB 412d kevytkuoroma auto. ;)
RENAUT ADRIA IZOLA VM 08

Poissa RR

• KunniaVaanari
  • Kouvola
« Vastaus #20 : 18.04.2010, 20:44:50 »
Ei sprintteri ole rosteria nähnykkään, mutta matkamersussa sitä on tätä nykyä jo aika paljon.

Poissa olalaa

• KunniaVaanari
  • Renaut/adria izola Vm 08 Nissan primera 98 TURKU
« Vastaus #21 : 19.04.2010, 10:41:04 »
Ei sprintteri ole rosteria nähnykkään, mutta matkamersussa sitä on tätä nykyä jo aika paljon.
Nyt näyttää siltä että puhumme eri asiasta.Minä olen puhunut auton omasta runko
rakenteesta enkä rungon päälle tehdyistä rakenteista.Siksi sitä ihmetelin että rosteria olet
siis itse rosterista rakentanut.Minulla tuo rungon päälle rakennettu on kuuma sinkittyä ja se
ei ole ruosteessa ;)
RENAUT ADRIA IZOLA VM 08