Kirjoittaja Aihe: Navicore  (Read 1795 times)

Poissa -AP-

• KunniaVaanari
  • Pyhtää, Kymenlaakso
Navicore
« : 25.05.2005, 20:02:09 »
Jatketaanpa navigaattorikeskustelua ...

http://karavaanari.info/vanha/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=544

Tuossa GPS-mokkula tulee asettaa kojelaudan päälle tähystelemään satelliitteja - toimiiko myös alkoviautossa ...?
Fiat-Dethleffs I6501B 2.8TGV '06
Hymer Eriba Puck 120GT '07
SF-C 108xxx-1

Poissa -AP-

• KunniaVaanari
  • Pyhtää, Kymenlaakso
Re: Navicore
« Vastaus #1 : 07.06.2005, 10:24:19 »
Itse itselleni vastaten ...

Vaimon ensimmäisten käyttökokemusten mukaan toimii hyvin myös alkoviautossa, ja on tarkka ja mukava laite.
Fiat-Dethleffs I6501B 2.8TGV '06
Hymer Eriba Puck 120GT '07
SF-C 108xxx-1

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #2 : 07.06.2005, 14:24:38 »
Navicorea itsellekin harkitsen. Pitäisi vielä tosin vaihtaa puhelinkin ennen sitä. Nokia 6600 tuntuu tällä hetkellä parhaimmalta vaihtoehdolta, vaikka 9500 Communicatorissa olisi ne kaikki ominaisuudet joita kaipaisin.

No, elämä on valintoja =)

Rokk Oon !
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207
LA/CB ch. 7fm/19am: Rokker / KILA49

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #3 : 16.06.2005, 01:13:49 »
Nyt olisi sitten Nokia 6600 ja Navicore Personal. Hommasin Navicoren koko Skandinavian kartastolla, koska tiedän, että ensi vuonna tulee Volkkarilla tehtyä Ruotsin reissu.

Tänään torstaina vaunun kanssa tienpäälle koko perheen voimin pidennetylle viikonlopulle (Vihti-Kouvola-Riihimäki-Loppi-Vihti). Näkee heti tuoreeltaan miten tuo toimii. Kotipiirissä tuli päivällä jo harjoiteltua ja osa nikseistä on jo opittu. Tosimieshän ei manuaaleja lue =)

Kerron jossain vaiheessa käyttökokemuksia tänne. Alku ainakin näyttää lupaavalta.

Rokk Oon !
Solifer 6102i -89 + Matkaaja 560 -82/83 | Volkswagen Campingwagen [Westfalia] -76
SFC 114207

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #4 : 19.06.2005, 15:30:03 »
No nyt olisi noin viidensadan kilometrin lenkki tehty. Navicore pelasi mainiosti enkä itse katsonut perinteistä karttaa kertaakaan (emäntä tosin katsoi kun ei luottanyt "tekniikan ihmeeseen").

Kohteet löytyivät helposti ja lähes kaikki jopa itse ohjelmasta siten ettei osoitteita tarvinnut itse tietää. Muutaman kerran sateliitti (ja siten tarkka sijainti) katosi, mutta se saattoi johtua siitä että GPS-paikannin oli aurinkolipan päällä. Tämäkin tapahtui hiljaisemmassa vauhdissa taajamissa. Tien päällä vauhtia oltua enemmän laite sai pidettyä yhteyttä paremmin. Korjaustoimenpiteenä taajamiin saapuessa siirsin paikantimen koelaidalle katselemaan suoraan taivaalle.

Pariin otteeseen tuli myös hassuja reittiehdotuksia tyyliin oikaistaan kaupungin läpi.

Kirjoittelen taas lisää jossain vaiheessa kun käyttökokemusta tulee vielä enemmän. Näppärää ja halpaa käyttää tuota kun softa on suht' simppeli käyttää (en ole edes avannut ohjekirjaa vielä, en edes itse puhelimen osalta) ja itse käyttö ei maksa mitään.

Rokk Oon !
SFC 114207

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #5 : 09.03.2006, 15:08:16 »
Navicorelta tuli tiedotetta:

Lainaus

Navicorelta verkkopalvelu ja uusi kartturiversio mobiiliin GPS-navigointiin

Kartta- ja navigointiohjelmistoja matkapuhelimiin kehittävä suomalainen Navicore Oy on esitellyt tänään uuden version Navicore Personal -navigointiohjelmistosta. Uusi Navicore Personal 2006/1 -versio tuo ohjelmistoon lukuisia uusia ominaisuuksia, jotka laajentavat sen käyttömahdollisuuksia sekä tekevät siitä entistä helppokäyttöisemmän. Näitä ovat muun muassa:

- Liikenneruuhka-, tietyö- ja onnettomuustietojen reaaliaikainen välitys matkapuhelimeen GPRS/3G-yhteyden yli sekä dynaaminen reititys näiden tietojen pohjalta
- Tiedot liikennekameroista sekä mahdollisuus tietojen päivittämiseen GPRS/3G-yhteydellä käyttäjän määritteleminä aikoina
- Yhteensopivuus puhelimen osoitekirjaan tallennettujen yhteystietojen kanssa, mikä mahdollistaa kontaktien luokse navigoinnin ilman osoitteiden uudelleen syöttämistä
- Auto-, pyöräily- ja kävelytilat, joiden ansiosta kännykkä toimii oppaana myös jalan ja polkupyörällä kuljettaessa
- Päivitetyt Tele Atlas -kartat, joissa on entistä tarkempi grafiikka, parempi resoluutio ja runsaasti uusia palvelukohdetietoja
- Tuki uusille Symbian S60 version 3 -puhelimille ja –päätelaitteille
- Uusi Itä-Euroopan karttasarja, joka kattaa Puolan, Tšekin tasavallan, Slovakian, Unkarin sekä päätiet Baltiasta

Navicore Personal 2006/1 -ohjelmisto on saatavilla Suomessa vuoden 2006 toisella neljänneksellä. Ohjelmiston voi myös päivittää tai hankkia Navicoren verkkopalvelusta osoitteessa http://www.navicore.fi/shop

Verkkopalvelu tarjoaa Navicoren asiakkaille nopean ja vaivattoman tavan Navicore Personal -tuotteiden päivitykseen sekä ohjelmiston laajennusten hankkimiseen. Palvelusta voi esimerkiksi ladata uusimman version asiakkaan hankkimasta karttapaketista tai ostaa kartaston uudelle alueelle.

Nykyiset Navicore Personal -käyttäjät voivat päivittää vuoden 2005 ohjelmistonsa edullisesti 2006/1-versioon, joka sisältää monia uusia ominaisuuksia.

Navicore Personal 2006/1 -ohjelmiston päivitys edellisestä versiosta maksaa Navicoren verkkopalvelussa 69 euroa tietokoneelle ladattuna, 79 euroa CD-ROM-levyllä ja 89 euroa MMC-muistikortilla. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Ohjelmisto- ja karttapäivitysten lisäksi Navicoren verkkopalvelu tarjoaa mahdollisuuden ohjelmistolisenssin siirtämiseen toista käyttöjärjestelmäversiota hyödyntävään uuteen puhelimeen. Palvelusta voi myös ladata maksuttomia laajennustiedostoja, jotka lisäävät karttoihin runsaasti tietoa erilaisten palveluiden sijainnista, sekä uusia puheääniä ääniopasteisiin.

Navicore Oy

Rokk Oon !
SFC 114207

Guest

• Vieras
« Vastaus #6 : 09.03.2006, 17:53:41 »
Listassa ei ole toistaiseksi Scandinavia 2006 koko pakettia, on vain päivitys. Mahtaakohan koska tulla koko ohjelmisto?

Poissa Rokker

• -Matti Kivistö-
  • Global Moderator
  • KunniaVaanari
  • Vihti, Uusimaa
« Vastaus #7 : 10.03.2006, 09:58:36 »
Lainaus

Vieras kirjoitti:
Listassa ei ole toistaiseksi Scandinavia 2006 koko pakettia, on vain päivitys. Mahtaakohan koska tulla koko ohjelmisto?

Lainaus

"Navicore Personal 2006/1 -ohjelmisto on saatavilla Suomessa vuoden 2006 toisella neljänneksellä."

Ainakin itse käsitin tuosta että kokonainen ohjelmistopaketti olisi saatavilla tuolloin eli huhti-kesäkuussa 2006.

Rokk Oon !
SFC 114207

Poissa Rauzi

• Nettivaanari
  • E = MZ2 eli kiiruhda suhteellisen hitaasti, MZ
    • Rautiainen Family Team
« Vastaus #8 : 10.03.2006, 12:32:29 »
Loistavaa !!!

Muutama viikko sitten ostin Navicoren Skandinavian. Havaitsin hyväksi ja ostin päivityksen Europe.

Ja nyt pitäisi maksaa 69 päivityksestä, mitä vittua kysyy epätietoinen tuusulasta. 400mk siitä että myöhästyin muutaman viikon, tai siis olin aikaisessa.

Ei olisi pitänyt ko putiikille rahojaan laittaa liian aikaisin. Saatana ihan rosvohommaa. Meenkin tästä ja vetäsen koko tuotteen niitten lipputankoon, otan kuvan ja paan yleiseen jakeluun. Helevetti että ottaa kupoliin. Navicore dealer sanoi että osta vaan, ei sitä tiä koska se 2006 versio tulee oikeesti...

Mähän olen ollut IT myyjä vasta 20 vuotta enkä vieläkään tunnista paskanjauhajia näköjään. Mä en toimi noin.

Onko se vakavaa jos tempasee myyjää ihan vaan pikkasen silkkihanskalla... ja hamarapuolella.
Rauzi

rauzi@teidentukko.com
www.kolumbus.fi/netjengi