Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä vahnan vaunun (-64) lämmityslaitteen päivitykseen?  (Read 2740 times)

Poissa Pumppis

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,378
  • Fiat Lux
Tarviiko jääkaappi välttämättä tuuletusritilän ulkokylkeen?
Ainoastaan pakoputki tulee johtaa ulos. Ilman tuuletusta ulos jääkaappi luovuttaa lämpönsä sisätiloihin, mikä ei kesäkaudella ole aina toivottavaa.
Ylläoleva kommentti on oma käsitykseni asiasta.
Sen voi ottaa henkilökohtaisesti.

Poissa Pro ´55

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 11
Vaunun kaasulaitteet kannattaa tarkastutaa paikallisella "tarkastajalla".
Vaunuun kannattaa hommata kaasuhälytin/narkoosikaasuhälytin ja palohälytin. ;)
Kannattaa myös katsoa,että tulo/poisto ilma aukkoja ei ole peitetty.
Nestekaasuhan on ilmaa raskaampaa.

Tohon mainitsemaasi ”tarkastajaan” suhtaudun kesällä saamani kokemuksen mukaan aika varauksella. Toki, on hyvä että joku ”ammattilainen” tarkastaa vaunun laitteet turvallisiksi, mutta ei se ihan niin vaan mene näiden vanhojen vaunujen kanssa.
Kävin aikaisemman vm. -65 vaunun kanssa ”tarkastajan” juttusilla tänä kesänä ja kommentit oli aika tylyjä.
-   En mä laita nimeeni mihinkään dokumenttiin näin vanhojen laitteiden osalta, sehän on jo näkemättäkin selvää, ettei nää täytä mitään standardeja
-   on täältä ennenkin lähdetty ovet paukkuen, kun olen sanonu että sitten saatte todistuksen, kun rakennetaan kaikki uudestaan ja nykyisien standardien mukaisesti
-   ja se tarkoittaa koko kaasulaitteiston uusimista
-   mukaan lukien putkistojen uusimista, noi näyttää olevan sellasta kokoa, ettei niille löydy sopivia liittimiä tai letkuja enää mistään.
-   pelkän paineponnistuksen suostun tollaselle tekemään

Eli yhtä tyhjän kanssa. Systeemi ja sääntödirektiivipykäläviidakko ei ota mitenkään huomioon tällaisia veteraanivaunuja ja periaatteessa jos niitä haluu tarkastuttaa tai kunnostaa, niin kaikki laitteet on vaihdettava putkistoja ja letkuja myöden.

Poissa kaitsute

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 732
  • Oulun seudulta...
Niin. Onhan noita asiantuntijoita ja asian tuntijoita.

Solifer.
s80 d5 ja a6 tdiq

Poissa H

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,131
Vaunun kaasulaitteet kannattaa tarkastutaa paikallisella "tarkastajalla".
Vaunuun kannattaa hommata kaasuhälytin/narkoosikaasuhälytin ja palohälytin. ;)
Kannattaa myös katsoa,että tulo/poisto ilma aukkoja ei ole peitetty.
Nestekaasuhan on ilmaa raskaampaa.

Tohon mainitsemaasi ”tarkastajaan” suhtaudun kesällä saamani kokemuksen mukaan aika varauksella. Toki, on hyvä että joku ”ammattilainen” tarkastaa vaunun laitteet turvallisiksi, mutta ei se ihan niin vaan mene näiden vanhojen vaunujen kanssa.
Kävin aikaisemman vm. -65 vaunun kanssa ”tarkastajan” juttusilla tänä kesänä ja kommentit oli aika tylyjä.
-   En mä laita nimeeni mihinkään dokumenttiin näin vanhojen laitteiden osalta, sehän on jo näkemättäkin selvää, ettei nää täytä mitään standardeja
-   on täältä ennenkin lähdetty ovet paukkuen, kun olen sanonu että sitten saatte todistuksen, kun rakennetaan kaikki uudestaan ja nykyisien standardien mukaisesti
-   ja se tarkoittaa koko kaasulaitteiston uusimista
-   mukaan lukien putkistojen uusimista, noi näyttää olevan sellasta kokoa, ettei niille löydy sopivia liittimiä tai letkuja enää mistään.
-   pelkän paineponnistuksen suostun tollaselle tekemään

Eli yhtä tyhjän kanssa. Systeemi ja sääntödirektiivipykäläviidakko ei ota mitenkään huomioon tällaisia veteraanivaunuja ja periaatteessa jos niitä haluu tarkastuttaa tai kunnostaa, niin kaikki laitteet on vaihdettava putkistoja ja letkuja myöden.

Tuota paineponnistusta juuri tarkoitinkin tarkastuksella. ;)
« Last Edit: 12.08.2010, 20:28:47 kirjoittanut Heiman »