Kirjoittaja Aihe: 1990 2.5 Ducato  (Read 576 times)

Poissa jakena

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 11
1990 2.5 Ducato
« : 26.08.2010, 09:38:42 »
Kysyisin käykö ko.autoon citikan tai pösön laatikko ja mikä vuosimallit ? Kyselen siksi koska aikomus ostaa varaosiksi koko auto.
 "Oire" on ravistus ylämäessä kun heittää vitoselta neloselle, samoin liikkeelle lähdettäessä ravistus tuntuu.
Ensin luulin vetarien tulleen matkan päähän mutta tarkempi tutkimus paljasti,, tripodimalja heiluu n.5 milliä joka suuntaan kummallakin puolella.
Olisko tasauspyörästön laakerit finaalissa ja voiko niitä vaihtaa kotipajalla koska olen soitellut korjaamoille mutta vastaus on, osta vaihtolaatikko.
Ruotsista sais kunnostetun hintaan 2600+ rahti, hinta on vähän suolainen koska tamgears hinta korjaussarjalle n. 500 ekua.

Oisko kellään tiedossa korjaamoa Varkauden seudulla joka tekisi vaihteisto remppoja?

Poissa Jankos

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 294
  • Jokioinen
    • Meirän hoppikuvia
Vs: 1990 2.5 Ducato
« Vastaus #1 : 26.08.2010, 10:02:39 »
Laatikot on samat mutta kytkinkoppa eri, eli sen kun vaihdat lootasta toiseen niin vaihto onnistuu. Ja voi olla että pösön loota kävi fiatin koneeseen mutta ei toisinpäin, tästä en kuitenkaan ole ihan varma.

Laakereiden vaihto vaatinee koko lootan purkamisen, mutta eihän tuo mitään rakettitiedettä ole... Vai olikohan tuossa sittenkin se peräosa erikseen purettavissa. Voin tarkistaa kotona irtolootasta jos vaan muistan.
Fiat Hobby 600 -87
Hobby 600 käyttöohjekirja: http://www.surffi.net/~minnak/Hobby/hobby_600_manual_fin.pdf

Poissa Jankos

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 294
  • Jokioinen
    • Meirän hoppikuvia
Vs: 1990 2.5 Ducato
« Vastaus #2 : 26.08.2010, 19:22:39 »
Ihmeiden aika ei ole ohi, muistin käydä tallissa ja tutkailin laatikkoa. Se tosiaan purkaantuu perän osalta autoon nähden taaksepäin ja sen pystynee purkamaan autossa paikaallaankin.

Tuolla hobby 600 sivustolla on laatikosta hyvä kuvasarja http://www.hobby600.de/component/option,com_wrapper/Itemid,106/
Tuon perusteella sanoisin vieläkin vahvemmin että on purettavissa paikallaan kun vääntää konetta sopivasti. Ja eihän tuolla kauheasti kannata ajaa koska sehän rikkoo sen perävälityksenkin jos tasauspyörästö on väärässä asennossa.
Fiat Hobby 600 -87
Hobby 600 käyttöohjekirja: http://www.surffi.net/~minnak/Hobby/hobby_600_manual_fin.pdf