Kirjoittaja Aihe: Huoltoautoilusta  (Read 911 times)

Poissa Gahpir

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 392
Huoltoautoilusta
« : 07.01.2011, 13:25:43 »
Muualla ollut enemmänkin keskustelua, täältä en löytänyt hakusellakaan. Neuvokaahan jos sellainen ketju jo on.

Onko tunnettua tapausta, että syntyy viranomaisten kanssa hankausta, jos käytät huoltoautoksi rekisteröityä ajoneuvoa muuhun kuin "kojeiden ja laitteiden korjaamiseen".
Jos vaikka joku hullu vetää huoltoautolla vaunua tahi venettä?
Polar560GS2.5, Pajero, VWSyncroTölkki2.1, Mondeo, Joe17, Lami425
http://picasaweb.google.fi/Gahpir/Talviasumista?authkey=Gv1sRgCM3ozPG-gJ-_VQ&feat=directlink

Poissa perho-ukko

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 2,515
  • Filetillä kun fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Huoltoautoilusta
« Vastaus #1 : 07.01.2011, 13:49:36 »
 Eikös ne veneet ja vaunutkin tarvitse joskus "huoltoautoa"!! ;D ;D ;D ;D ;D
VW 28 LT-85 FIILIS  ,solifer 55 TT ,Kafi 540 ,Spite Musketeer

Poissa Laulaja

  • Nettivaanari
  • ***
  • Viestejä: 136
  • Lappeenranta Portti Karjalaan, Saletisti natsaa
Vs: Huoltoautoilusta
« Vastaus #2 : 07.01.2011, 14:57:20 »
Jos tätä "huoltoautoilua" käyttää väärin, on vaarassa, että tulee sama inflaatio, kuin hätävilkuille.  Nythän niitä käytetään, kun pysäköidään kielletylle paikalle.  Alkuperäinen tarkoituksen mukaan niitä käytetään varoittamaan muuta liikennettä, jos ajoneuvo joudutaan jättämään       siihen tulleen vian vuoksi muuta liikennettä vaarantavaan paikkaan.
Sama tilanne on työkoneen keltaisella varoitusvalolla.  Niiden tarkoitus on varoittaa muuta liikennettä silloin, kun työkone liikkuu työsuorituksen aikana muuta liikennettä poikkeavasti, esim poikittain tiellä.  Nyt niitä pidetään jatkuvasti päällä, esim siirryttäessä työkohteesta toiseen muun liikenteen mukana.  Pelkkä työkoneen hitaasti liikkuminen ei siihen oikeuta. 
Asia erikseen ovat ylisuuret kuljetukset. 
Vw Jetta 1.9TDI vm 2008
Dethleffs Summer Edition 500 DB (kov 2010) löytyy Purhosta
Entinen: Fiat Ducato/Bürstner A532 aktive -98
SF-C 112224

Poissa KOE

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 480
  • Volvo 940-95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90
Vs: Huoltoautoilusta
« Vastaus #3 : 07.01.2011, 19:40:49 »
Jos tätä "huoltoautoilua" käyttää väärin, on vaarassa, että tulee sama inflaatio, kuin hätävilkuille.  Nythän niitä käytetään, kun pysäköidään kielletylle paikalle.  Alkuperäinen tarkoituksen mukaan niitä käytetään varoittamaan muuta liikennettä, jos ajoneuvo joudutaan jättämään       siihen tulleen vian vuoksi muuta liikennettä vaarantavaan paikkaan.
Sama tilanne on työkoneen keltaisella varoitusvalolla.  Niiden tarkoitus on varoittaa muuta liikennettä silloin, kun työkone liikkuu työsuorituksen aikana muuta liikennettä poikkeavasti, esim poikittain tiellä.  Nyt niitä pidetään jatkuvasti päällä, esim siirryttäessä työkohteesta toiseen muun liikenteen mukana.  Pelkkä työkoneen hitaasti liikkuminen ei siihen oikeuta. 
Asia erikseen ovat ylisuuret kuljetukset. 

 Ite käsitin että paperilla huoltoauto ( ei majakan käyttöä). Meitä on peloiteltu verottajalla kun autot yrityksen nimissä ja osin verovapaita. Jos yksityisen nimissä ei luulisi olevan virkavallallakaan  ??? mitään sanomista.
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu 600tkm

Poissa JeanS

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 919
  • Häme
Vs: Huoltoautoilusta
« Vastaus #4 : 07.01.2011, 21:42:52 »
Tuskin siitä mitään hankaluuksia tulee, vaikka vetäis kuurakettia perässä.
- Huoltoautojahan koskevat edullisten verojen lisäksi niin tiukat rajoitteet, että eivät ne jokaiselle sovi.
Eikös niissä ole 80km/h nopeusrajoitus, pitää olla jotain kiinteää huoltovarustusta ja lisäksi kyytiin saa ottaa kuljettajan lisäksi vielä yhden henkilön.

Poissa Gahpir

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 392
Vs: Huoltoautoilusta
« Vastaus #5 : 07.01.2011, 22:57:25 »
Tuskin siitä mitään hankaluuksia tulee, vaikka vetäis kuurakettia perässä.
- Huoltoautojahan koskevat edullisten verojen lisäksi niin tiukat rajoitteet, että eivät ne jokaiselle sovi.
Eikös niissä ole 80km/h nopeusrajoitus, pitää olla jotain kiinteää huoltovarustusta ja lisäksi kyytiin saa ottaa kuljettajan lisäksi vielä yhden henkilön.

Rajoitteisiin kuuluu sekin, että autolla saa ajaa vain huolto tahi korjaustoimeen liittyvää ajoa. Eikös kaikki vanhemman kaluston kanssa kulku ole juuri sitä, niinkuin Perhoukko sanoi.
Katsastaja on ottanut kannan, että joku kiinteä työkalu (ruustukki yms) riittää, enempiä ei kysellä.
Lähinnä taitaa olla kysymys todistustaakasta, jos tuommoisella ajaa vaunun kanssa ratsiaan.
Veronkierrosta jos on kyse, on seuraamukset haluttaessa muuta kuin rikesakko.
Mutta onko kenenkään kaverin serkulle tullut moista tilannetta eteen?
Näyttäisi ainakin 80luvun myynnissä olevista maastureista suurempi osa olevan huoltoautoja.
Polar560GS2.5, Pajero, VWSyncroTölkki2.1, Mondeo, Joe17, Lami425
http://picasaweb.google.fi/Gahpir/Talviasumista?authkey=Gv1sRgCM3ozPG-gJ-_VQ&feat=directlink

Poissa KOE

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 480
  • Volvo 940-95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90
Vs: Huoltoautoilusta
« Vastaus #6 : 08.01.2011, 19:33:23 »
Meillä 2007 huoltoauto töissä. 2 henk rekisteröity, 100 km/h airbag ja abs, takapenkit poistettu ja kova kuomuinen lava, vetokoukkua ei laitettu koska perä laskisi liikaa (maasto-ominaisuudet kärsisi). Koska yhtiön auto ja alv-vähennys (autovero) yms niin kielletty ajamasta muita kun yhtiön ajoja.
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu 600tkm