Kirjoittaja Aihe: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke  (Read 2035 times)

Poissa mjo33400

  • Lämmitinguru
  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 11,837
  • Otalampi, Vihti, Uusimaa
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #15 : 20.03.2011, 21:34:23 »

West on helppo käyttää, kun ei tarttee adaptereita, mutta kontakteissa on samat ongelmat kuin 7-napaisessa, kun ei ole kiertolukitusta kuten Jagerissa.
Mistä tiiät? Westissä on hopeapinnoite ja toimii...

Mutta kun heiluu niin liitos on kovilla. Siihen voi itse tehdä tuen, jotta liitin pysyy paikallaan.
Solifer 620 Finlandia -95.
MB C200 CDI -11.

ose

  • Vieras
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #16 : 20.03.2011, 21:48:32 »

West on helppo käyttää, kun ei tarttee adaptereita, mutta kontakteissa on samat ongelmat kuin 7-napaisessa, kun ei ole kiertolukitusta kuten Jagerissa.
Mistä tiiät? Westissä on hopeapinnoite ja toimii...

Mutta kun heiluu niin liitos on kovilla. Siihen voi itse tehdä tuen, jotta liitin pysyy paikallaan.
West ei juuri liiku, piikkejä on niin paljon pitämässä ja kannen jousi ja vahvuus on paremmat kuin vanhan 7- napaisen. Se on jopa niin lukassa että ihan tolkusti pitää ottaa kiinni kun irrottaa.

Poissa Ossi66

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 3,082
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #17 : 20.03.2011, 22:15:57 »

West on helppo käyttää, kun ei tarttee adaptereita, mutta kontakteissa on samat ongelmat kuin 7-napaisessa, kun ei ole kiertolukitusta kuten Jagerissa.
Mistä tiiät? Westissä on hopeapinnoite ja toimii...

Mutta kun heiluu niin liitos on kovilla. Siihen voi itse tehdä tuen, jotta liitin pysyy paikallaan.
West ei juuri liiku, piikkejä on niin paljon pitämässä ja kannen jousi ja vahvuus on paremmat kuin vanhan 7- napaisen. Se on jopa niin lukassa että ihan tolkusti pitää ottaa kiinni kun irrottaa.

Eli tuskin irtoaa suoralla vedolla nitkuttamatta. Kontaktit löystyy käytössä ja ongelmat tulee ajan kanssa pinnotteesta riippumatta.
Yhtään kertaa ei ole tarvinnut Jageria nitkauttaa kun irrottaa tai kiinnittää.
Volvo V70 D5 -05
Dethleffs Camper Lifestyle 510DB -08
Ex. Dethleffs NewLine 500 SK -06/05
SF-C Lohenpyrstö

ose

  • Vieras
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #18 : 20.03.2011, 22:26:48 »

West on helppo käyttää, kun ei tarttee adaptereita, mutta kontakteissa on samat ongelmat kuin 7-napaisessa, kun ei ole kiertolukitusta kuten Jagerissa.
Mistä tiiät? Westissä on hopeapinnoite ja toimii...

Mutta kun heiluu niin liitos on kovilla. Siihen voi itse tehdä tuen, jotta liitin pysyy paikallaan.
West ei juuri liiku, piikkejä on niin paljon pitämässä ja kannen jousi ja vahvuus on paremmat kuin vanhan 7- napaisen. Se on jopa niin lukassa että ihan tolkusti pitää ottaa kiinni kun irrottaa.
Eli tuskin irtoaa suoralla vedolla nitkuttamatta. Kontaktit löystyy käytössä ja ongelmat tulee ajan kanssa pinnotteesta riippumatta.
Yhtään kertaa ei ole tarvinnut Jageria nitkauttaa kun irrottaa tai kiinnittää.
Ei tarvi nitkuttaa, sillä tuhoaa piikit..luja veto vaan.

Poissa 88k5

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 1,848
  • Kløvskog
    • http://koti.mbnet.fi/sfc88k5
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #19 : 21.03.2011, 11:28:24 »
Eli tuskin irtoaa suoralla vedolla nitkuttamatta. Kontaktit löystyy käytössä ja ongelmat tulee ajan kanssa pinnotteesta riippumatta.
Yhtään kertaa ei ole tarvinnut Jageria nitkauttaa kun irrottaa tai kiinnittää.
Ei tarvi nitkuttaa, sillä tuhoaa piikit..luja veto vaan.

 :o Jalallako pitää siitä pistorasialevystä pitää vastaan  :P Tuntuu , että ne on niin meltoa kamaa - mahdoton vetää/työntää suoraan pistoketta kun rasia vaihtaa "voiman alla" asentoaan..

Jägerissä inssinörskä on oivaltanut, että 3 käpäläinen ulosvetäjä/sisääntyönt. on ratkaisu.  ;D
by Sfc88k5 - '07 Ford Rimor Katamarano Limited 2.4TDCi

Poissa kuusaan.matti

  • Ikivaanari
  • ****
  • Viestejä: 464
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #20 : 21.03.2011, 20:29:53 »
On se vaan paras mitä mulla on noissa tullut vastaan tuo Jäger (meister)
Lataa akun, peruutusvalot toimii, takasumuvalo toimii. Sitäpaitsi siinä toimii 7-pin adapteri hyvin jos tarvii vaikka sellaista peräkärryä vedellä. Ehkei kannata kahta pistorasiaa siksi laittaa, turhaa johdonvetoa.

Eikä ole hankala vaihtaa vanhempiin autoihin/vaunuihin.
« Last Edit: 21.03.2011, 20:40:28 kirjoittanut kuusaan.matti »
Kulkimet:Fiat Knaus Traveller 708G-03, Nissan Quashqai 2.0dci -08,
Kulkurin kaveri: Nappe, Bichon Frise

Myynnissä; Suzuki Freewind 650-99 Ostha pois!

Poissa REKA70

  • Tuorevaanari
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #21 : 07.07.2011, 20:59:25 »
ite laitoin autooni molemmat kun vedän aina milloin mitäkin. eipä tarvitse pelata adaptereilla ja aina toimiva kunnollinen liitos. perusvalot saat pistämällä pistokkeet kytkennällisesti rinnan ja muut toiminnot joudut hakemaan turvallisen ottopaikan autostasi. niille jotka ihmettelevät ratkaisua sanottakoon. tämä oli käytännössä helpoin ratkaisu pitkällä aikavälillä. itelläni on kevyeissä 7 ja vaunussa 13. mussa vedettävissä laitteussa mitä olen vedellyt on löytynyt molempia, joten pieni askartelu kerran on säästänyt monelta askeleelta kun voi vain liittää koukkuun. muuten pitäisi käydä tarkistamassa kumpi on ja hakea sitä adapteria autosta (jota tein toista vuotta kunnes kyllästyin). nyt kärry koukkuun pistoke paikalle ja menoks.

Poissa Yrjö

  • KunniaVaanari
  • *****
  • Viestejä: 933
  • Lempäälä
Vs: 13-napaisen rinnalle 7-napainen pistoke
« Vastaus #22 : 08.07.2011, 00:00:43 »
   Toistaiseksi pelkkää hyvää kun laitoin 7 piikkisen+ Jägerin. ;D ;D
Super Sprite Alpine- Opel Astra 2.0 8 v. Caravan -Hilleberg Nammatj 2GT-Helkama 6 v.
    Yrjö Tapola