Kirjoittaja Aihe: LMC Siesta -88 - katsastus  (Read 1525 times)

Poissa vanne

• Tuorevaanari
  • *
LMC Siesta -88 - katsastus
« : 05.07.2011, 08:52:14 »

Ois ensimmäinen vaunukatsastus edessä (ikinä) , mitä kannattaa otta huomioon katsastuksessa ja onko jotain selkeitä vikoja mitä ei autoilija välttämättä ymmärrä tarkistaa itse.

Valot, jarrut, runko itsestäänselvyyksiä tottakai.

Ainakin sammutin pitää olla, mutta onko jotain muuta erikoista ? Esimerkiksi kaasujärjestelmä ?

ose

• Vieras
Vs: LMC Siesta -88 - katsastus
« Vastaus #1 : 05.07.2011, 09:09:01 »

Ois ensimmäinen vaunukatsastus edessä (ikinä) , mitä kannattaa otta huomioon katsastuksessa ja onko jotain selkeitä vikoja mitä ei autoilija välttämättä ymmärrä tarkistaa itse.

Ainakin sammutin pitää olla, mutta onko jotain muuta erikoista ? Esimerkiksi kaasujärjestelmä ?

Sammuttimessa leima, jarrut kunnossa, renkaat ehjät, varoituskolmio, (vaunussa pitää olla oma) pyöräkiilat (lankun/laudanpalat 2 kpl käy, kerran katsottu) Kaasuihin eivät koske, vetopään suojakumi ehjä. Noilla pitäisi onnistua.

Poissa seppoko

• KunniaVaanari
  • Länsi-Kuopio Pohjois-Savo
« Vastaus #2 : 05.07.2011, 09:29:04 »

Sammuttimessa leima, jarrut kunnossa, renkaat ehjät, varoituskolmio, (vaunussa pitää olla oma) pyöräkiilat (lankun/laudanpalat 2 kpl käy, kerran katsottu) Kaasuihin eivät koske, vetopään suojakumi ehjä. Noilla pitäisi onnistua.

Kaasuletkun iän saattavat tarkastaa. Ja joskus kun minullakin oli vaunu, niin katsuri totesi joitakin tarroja puuttuvan. Kuten pääsulku ja  jokunen muukin. En muista, mitä muita.
sfc.15941@gmail.com    SFC  015941-0
Adria Coral Axess S600SCT=
3h+keittiö, tonttina koko Eurooppa  
Citroen Xsara     Comanche 300

Poissa Pumppis

• KunniaVaanari
  • Fiat Lux
« Vastaus #3 : 05.07.2011, 10:53:54 »
Parhaiten asia selviää konttorilta kysymällä.
Ylläoleva kommentti on oma käsitykseni asiasta.
Sen voi ottaa henkilökohtaisesti.

Poissa japaja

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #4 : 06.07.2011, 10:45:05 »
Kaasuletkun iän saattavat tarkastaa.

Kuinka vanha saa olla? Mulla on pullosta (ts. paineenalentimelta) Prmuksen pääsululle oleva pätkä uusittu, mutta seuraava pätkä Primuksen sululta vaunun alle menevään putkeen oli vanhaa letkua. Muistaakseni 1990 eli olisi alkuperäinen. Kaasulaitteet on koeponnistettu kesällä 2010.
« Last Edit: 06.07.2011, 13:56:11 kirjoittanut japaja »
Vaunu: Adria 663KP -07, Ennen: LMC 590F -91

Poissa Kimi

• KunniaVaanari
« Vastaus #5 : 06.07.2011, 11:56:23 »
Kaasuletkun iän saattavat tarkastaa.

Kuinka vanha saa olla? Mulla on pullosta (ts. paineenalentimelta) pimuksen pääsululle oleva pätkä uusittu, mutta seuraava pätkä primuksen sululta vaunun alle menevään putkeen oli vanhaa letkua. Muistaakseni 1990 eli olisi alkuperäinen. Kaasulaitteet on koeponnistettu kesällä 2010.

Max 10 vuotta.  Itselläni kaasukopassa autossa 2002 leimattu letku ja huomasin siinä pieniä hiushalkeamia kun vaihdoin pulloa viimeksi, vaihtoon menee ensi tilassa.
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa Risto66

• Nettivaanari
« Vastaus #6 : 06.07.2011, 12:39:23 »
Mulla katsottiin eilen valot,sammutin,kolmio,alusta alhaalta päin,jarrut ja käsijarru 8)leima tuli ;D
Volvo v70 t5-01,Polar 620 TR,LB -11

Poissa japaja

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #7 : 06.07.2011, 13:55:34 »
Saako kaasuletkun vaihtaa itse? Sopivasti jäi pätkä kaasuletkua, kun ostin Crameriin paineenalentimen  ;)

En nyt kyllä muista millaiset liittimet Primuksen hanan luona oli.

Poissa japaja

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #8 : 07.07.2011, 10:52:07 »
Mulla olikin letkussa vuosileima 1985!! Vaunu rekisteröity 1991, eli alkuperäinen, kun liittimetkin olivat koneella painettavat klemmarit.  Ostin vaunun vaunuliikkeestä viime kesänä, missä kaasulaitteet koeponnistettiin. Miten voi olla, ettei koeponnistuksessakaan ole vaihdettu tai edes huomautettu? Ei letku silti pykinyt ollut, mutta vaihdan sen viikonloppuna.