Kirjoittaja Aihe: Uudet kattoluukut  (Read 665 times)

Poissa Neiti Hobby

• Tuorevaanari
  • *
Uudet kattoluukut
« : 08.05.2012, 20:06:15 »
Taas olis kysyttävää.
Asuntovaunun kattoluukut alkaa olla aika haperoa ja alkaisi olla aika vaihtaa uudet. Mutta mutta, saako mistään niitä pelkkiä sinne katolle tulevia "kupuja" vai pitääkö se aina vaihtaa koko systeemi? Tuntuu vähän turhalta että pitää koko härpäke repiä irti kun ei tarttisi kuin ne kuvut saada uusittua...
Ossootteko sanoa miten on?

Poissa Knaus-90

• KunniaVaanari
  • Klaukkala
Vs: Uudet kattoluukut
« Vastaus #1 : 08.05.2012, 20:58:43 »
Kyllä saa pelkkää ylä-osaa, ainakin tommoseen yleis malliin.
Caravan liikkeistä. Vuosi sitten ostin itselle.

Poissa raaka

• Ikivaanari
« Vastaus #2 : 08.05.2012, 22:40:20 »
Ilmeisesti kyseessä vanhempi vaunu, joten kattoluukkujen massojen vaihto on varmaan ajankohtainen. Menis tuo massan vaihto samalla vaivalla.
kulkimina mm. Dethleffs m-auto -87,Knaus 540 TK -90, Hobby 610 Ul Prestige-05, Hobby 720 Uml Prestige-07

Poissa TonyN

• KunniaVaanari
  • Mäntsälä/ Kellokski
« Vastaus #3 : 08.05.2012, 22:48:58 »
MPK nimisiin luukkuihin ainakin saa kupusarjaa mutta koko luukku ei muistaakseni olis ollut kun 10e kalliimpi,ja se massojen vaihto kannattaa ainakin tarkistaa. Ei ole kummoinen homma vaihtaa siitä saatuun mielen rauhaan nähden.
VW Passat 3.2FSI Variant -07 + Projekti Solifer 6102i

Ex Solifer 450 -86,Matkaaja 8000 -92

SFC 133499

Poissa Kimi

• KunniaVaanari
« Vastaus #4 : 08.05.2012, 22:59:37 »
En tiedä minkä ikäisestä vaunusta on kyse, mutta itse vaihtaisin koko luukun. Viime kesänä minulla oli pieni pöydälle valuva vuoto omassa -02 vuosimallin autossa ja syynä pieni hiushalkeama luukun rungossa. Muovi kuivuu ja hapertuu, ja kuten Tony jo sanoi ihan oman mielenrauhan takia kannattaa vaihtaa ainakin massat ja silloin on jo uuden luukun asennustyö tehty.

Voi olla, että tuo oma vuoto oli omaa syytä osittain, euroopan helteissä ollaan ajetu luukut auki (edestä saranoitu)
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa seppoko

• KunniaVaanari
  • Länsi-Kuopio Pohjois-Savo
« Vastaus #5 : 09.05.2012, 00:28:16 »
Vielä yksi todistus lisää luukun vaihdon puolesta. Minun -03 Bürstneristä alkoi yksi luukku vuotaa -09 joulukuussa ilmeisestikin jostain tiivisteestä. Syy jäi tuntemattomaksi, kun vaihdoin autoa ja korjaus jäi kauppiaalle. Olin tosin kertonut, että sellainen vika on. Enkä kysynyt myöhemmin, mitä sieltä oli löytynyt.
sfc.15941@gmail.com    SFC  015941-0
Adria Coral Axess S600SCT=
3h+keittiö, tonttina koko Eurooppa  
Citroen Xsara     Comanche 300

Poissa retkeilijä

• Nettivaanari
  • Savo
« Vastaus #6 : 09.05.2012, 13:29:24 »
Mobiilista menee etummainen kattoluukku uusiksi. Huoltamolla otti luukku nosto-oveen ja runko hajosi  >:( Itse kuuppa teipattiin paikoilleen ja alaosa säilyi ehjänä. Korvaavaa on nyt odoteltu 1,5 viikkoa. Toivottavasti saan samanlaisen tai että ainakin entinen alapuolen hyönteisverkko / pimennysverho-kehys käy. Olisi samanlainen kuin sängyn yllä olevakin.

Kun asentaja oli teippailemassa kattoluukkua tuli kymppi paikalle ja tuumasi, että olet urasi huipulla  ;D
Fiat Solifer Mobile 596 1,9TD, aiemmin Soliferit S4, 470 ja 450 sekä Sprite Alpine