Kirjoittaja Aihe: kausipaikkalaisen vaunuvakuutus  (Read 784 times)

Poissa karawaanari

• Tuorevaanari
  • *
kausipaikkalaisen vaunuvakuutus
« : 17.06.2012, 19:19:06 »
moni jo varmasti tietää ja on ollut varmasti juttujakin tästä asiasta , mutta tieto oli minulle uusi . Elikkä vaunun täyskasko + pakollinen vakuutus on ollut minulla noin 200 euroa vuosi ( hobby 560 vm 2006 fennia ) siis vaunu on ollut kausipaikalla ja vain kerran kahdessa vuodessa vedetty katsastukseen ja takaisi yht noin 100 km elikkä en olisi tarvinnut ajoaikaista kaskoa , joka on valtaosa vakuutuksesta 150 euroa . Eli uusi hinta pakollinen+laaja kasko ( ilman ajoaikaista vakuutusta ) noin 50 euroa vuosi .

Poissa Kimi

• KunniaVaanari
Vs: kausipaikkalaisen vaunuvakuutus
« Vastaus #1 : 18.06.2012, 00:08:07 »
Mitä tuo laaja seisonta-ajan kasko sisältää. Ainakin autossa esim. myrskyn tai salaman aiheuttamat vahingot ei kuulu korvausten piiriin. Näin siis myös Fennialla.
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa seppoko

• KunniaVaanari
  • Länsi-Kuopio Pohjois-Savo
« Vastaus #2 : 18.06.2012, 08:59:40 »
Mitä tuo laaja seisonta-ajan kasko sisältää. Ainakin autossa esim. myrskyn tai salaman aiheuttamat vahingot ei kuulu korvausten piiriin. Näin siis myös Fennialla.

Tuo  kannattaa jokaisen tarkistaa omista vakuutusehdoista. Eri yhtiöillä on erilaisia käytäntöjä. Muistelen Lähi-Vakuutuksella olevan nuo voimassa. Saapa nähdä, mitä muutoksia tulee Lähi-Tapiolaan siirryttäessä?
sfc.15941@gmail.com    SFC  015941-0
Adria Coral Axess S600SCT=
3h+keittiö, tonttina koko Eurooppa  
Citroen Xsara     Comanche 300

Poissa KOE

• Ikivaanari
  • Volvo 940-95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90
« Vastaus #3 : 18.06.2012, 09:25:02 »

Tuo  kannattaa jokaisen tarkistaa omista vakuutusehdoista. Eri yhtiöillä on erilaisia käytäntöjä. Muistelen Lähi-Vakuutuksella olevan nuo voimassa. Saapa nähdä, mitä muutoksia tulee Lähi-Tapiolaan siirryttäessä?

Itellä vain hirvi,palo ja varkaus vanhassa vaunussa. Mutta hyvä täällä on sanoa eri yhtiöiden eroja niin jokainen voi harkita ja kysyä tarjousta eri yhtiöistä kun toiset ilmoittelee millaisia eroja niissä on ja eihän aina hoksaa  kaikkea ite vaikka vaikea sitä onkin tunnustaa  :o.
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >461tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu 600tkm

Poissa Kimi

• KunniaVaanari
« Vastaus #4 : 18.06.2012, 09:38:35 »
Itseäni kummastutti tuo aloitus koska minulla on samassa yhtiössä vakuutukset. Ja ainakin auton kasko seisontavakuutukseen kuuluu ainoastaan palo ja ilkivalta. Tiedän, että Fenniassa on keskusteltu laajemmasta seisontavakuutusmallista johon sisältyisi myös nuo luonnonoikut, Nimenomaan koska yhtiö tekee yhteistyötä sekä autoliiton että SFCn kanssa ja moni harrastepeli on paljon seisontavakuutuksessa.
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.

Poissa Aakku

• KunniaVaanari
« Vastaus #5 : 18.06.2012, 09:45:12 »
Ainakin IF mainosti, että vaikka törmäysvakuutus on seisonnassa pois, niin se ei poista luonnonilmiöstä tapahtunutta vahinkoa. Esimerkiksi puun kaatumista päälle.

Minulla on tuo IF vakuutus, jossa tuo Kaskon osuus seisonnassakin on melko kallis. Johtuuko sitten tuosta "luonnonilmiö" osuudesta?
Volkswagen Westfalia California -97

Poissa karawaanari

• Tuorevaanari
  • *
« Vastaus #6 : 18.06.2012, 09:56:59 »
näin ne mulle fenniasta sano että kaikki muut laajakaskon osat säilyvät normaalina paitsi ajonaikainen vakuutus . Sama vakuutus mulla oli jo silloin kun vaunu oli rahoitusuyhtiön omaisuutta ja eiköhän ne vaadi täydellistä vakuutusta .

Poissa raaka

• Ikivaanari
« Vastaus #7 : 18.06.2012, 20:28:25 »
Vaunu naapuri kyseli Tapiolasta ja Pohjolasta kaskoista ja molemmissa sanottiin vain laajankaskon korvaavat luonnon ilmiöiden vaunun päälle kaatamamien puiden aiheuttamat vahingot. Lahotpuut taas menee alueen vakuutuksesta jos sellainen on, varmaankin on jokaisella alueella. 
kulkimina mm. Dethleffs m-auto -87,Knaus 540 TK -90, Hobby 610 Ul Prestige-05, Hobby 720 Uml Prestige-07

Poissa seijantie

• Ikivaanari
« Vastaus #8 : 18.06.2012, 20:56:36 »
Tähän kohtaan haluan sanoa myös sanasen:Pari vuotta sitten oli useilla paikkakunnilla raekuuroja ja muita myrskyjä jotka tärvelivät autoja sekä vaunuja mm.Hietasaari.Joiltakin vaunuilijoilta evättiin puun kaatumisesta aiheutunut ja raekuuron aiheuttamat korvausvaateet.Syynä väitettiin olleen se ettei kausipaikkalaisen seisonta vakuutukseen kuulu ns.törmäysvakuutus joka olisi korvannut kyseiset vahingot.Näin olen itselleni antanut kertoa,miksi se olisi esim.raekuuron osalta noin en tiedä.Minulle laitettiin 2v vanhaan solkkuun uusi kattopelti täyskaskosta.Talvisin olen pitänyt voimassa vain palo,varkaus ja ilkivalta vakuutusta joten en tiedä miten luonnon katastrofiin tuo vakuutus toimisi.
ei hölmö edes kysy